Copenhagen Fashion Week vælger bæredygtigt hele vejen

Modeugens gæster kan vælge bæredygtig transport. Foto: Anders Olsen

CEO for Viggo, Kenneth Herschel siger om samarbejdet:

”Når Copenhagen Fashion Week vælger et grønt alternativ til taxi, bliver Viggo blot en detalje i en uges eksponering af det ypperste indenfor dansk mode og design. Men valget er dog et afgørende signal i en større sammenhæng om, at tiden til bæredygtig forandring er kommet. Derfor er vi enormt glade for samarbejde med verdens grønneste modeuge.”

Samarbejdet med Viggo er en del af en større eksekvering af det første trin mod en Zero Emission, nemlig at reducere miljøpåvirkningen af ​​selve modeugen. Engangsplastflasker er allerede forbudt, ligesom alle operationelle Co2-emissioner udlignes. Målet frem mod 2023 er at være 100% zero emission.

”Modeugen er og bliver et symbolsk omdrejningspunkt for modeverdenen og det vindue mod verden, hvor nye visioner, trends og talenter vises frem. Jeg mener derfor, at vi har et enormt potentiale til at drive forandring. Vi skal være mere end en inspirationskilde; vi har platformen til at facilitere både samtalen og handlingerne mod et mere bæredygtigt samfund. Viggo er en af de tech-virksomheder, som er allerede er i gang med at ændre, hvordan vi kan bevæge os i byen og en oplagt mulighed for vores gæster”, siger Cecilie Thorsmark, CEO for Copenhagen Fashion Week om handlingsplanen af de 17 bæredygtighedsmål, Copenhagen Fashion Week arbejder efter og samarbejdet med Viggo.

Et køretøj for forandring

Modeugen i København er den første modeuge efter coronavirussen brød ud og bliver en hybrid mellem fysiske aktiviteter og en stærk digitale tilstedeværelse for de 32 danske modebrands.

”Det er interessant at se Copenhagen Fashion Week tage teten i modeindustrien, når det gælder bæredygtighed, fordi jeg anser udviklingen i mode som en spejling af vores samfund. I Viggo arbejder vi for at skabe et grønt alternativ i vores sektor ved at sætte skub i bæredygtig mobilitet, dybt forankret i vores DNA som teknologivirksomhed. De bedste løsninger opstår netop i samarbejdet om den samfundsændring, vi står over for og derfor giver vores samarbejde netop mening på en større klinge. Gæsterne vil opleve, at de for hver tur kan se præcis, hvor meget Co2 de har sparet ved at vælge Viggo, ”uddyber CEO for Viggo, Kenneth Herschel.

Viggo er naturligvis ikke kun til modeugens gæster og appen kan downloades: https://www.viggo.com/download/

Alle ture registerer den sparede Co2 og kan ses efterfølgende på den digitale kvittering.