Coop og Cofoco bag fremtidens færdigretter

Med en ny serie af italienske retter vil Cofoco Food og Coop sammen sætte en ny standard for, hvordan færdigretter kan smage, se ud og opleves.

De fire første retter i serien kan nu fås i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Coop.dk MAD.

”Efter utallige tests, smagninger og forsøg er vi nået et resultat, som vi er meget stolte over. Et resultat hvor alt fra emballagens udtryk til madens udseende og smag er af den højeste kvalitet og er med til at sikre, at måltidet virkelig kommer til sin ret,” siger adm. direktør Kåre Find Nielsen, Cofoco Food.

”Den moderne forbruger stiller stadig større krav til den mad, de køber færdig i supermarkedet. Det er ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at tilberede. Smagen skal også være i orden, og det er den i den grad i denne serie,” siger Sylvester Vantore, kategoriplanlægger i Coop.

Serien består i første omgang af 4 retter:

Svamperisotto kogt på Arborio ris rørt med Grand Padano og cremet mascarpone samt stegte svampe,

Spaghetti med sicilianske kødboller lavet på groft hakket oksekød og frisk salvie serveret i en reduceret tomatsauce på solmodne tomater,

Oksekødslasagne bolognese med masser af kød og grofthakkede grøntsager, cremet bechamel og bløde pastaplader

Frisk rullede cannelloni med ricotta og frisk spinat i reduceret tomatsauce af solmodne tomater.

Prisen er 49 kr. pr. pakke.

Yderligere information:

Sylvester Vantore, Kategoriplanlægger, Coop, 5159 4120

Kåre Find Nielsen, adm. direktør, Cofoco Food, 5356 4565

Cofoco & Cofoco Food

Cofoco har siden 2004 serveret mad af høj kvalitet, der er til at betale, og samlet københavnerne gennem kærligheden til det gode måltid. Udover en lang række restauranter omfatter Cofoco også storkøkkenet Cofoco Food. Et køkken hvor vi benytter vores erfaringer og know-how til at lave og udvikle fremtidens mad til danskerne både hjemme og på farten. Siden 2016 har Cofoco og Coop arbejdet sammen om at udvikle bedre måltidsløsninger.

Fotos til fri brug:

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00Pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.