Coop lærer børn at bage grønne pizzaer i byen

GoCook on tour er tilbage. GoCooks rullende køkken – en gammel Citron HY vil parkere foran mere end 20 Coop butikker i hele landet i den næste måned.

GoCook on tour er tilbage. GoCooks rullende køkken – en gammel Citron HY vil parkere foran mere end 20 Coop butikker i hele landet i den næste måned - se listen herunder.

Butikken har inviteret en lokal skoleklasse, der vil udfordre deres madmod og bage 100% deres egne grønne pizzaer, som de uddeler smagsprøver på til alle nysgerrige kunder og forbipasserende.

GoCook on tour har været i mere end 300 byer siden starten i 2015. GoCook on tour har dog holdt en pause pga. Corona epidemien, men er nu tilbage på landevejen.

I Coop ønsker vi at støtte op om en hverdag i familierne, hvor vi laver mad sammen. Det skal være sundt at leve nemt, og børnene skal med i køkkenet, så de kan blive den første generation af børn og unge, der er bedre til at lave mad end deres forældre.

I en travl hverdag kan en del familier måske ikke finde tid til at være sammen om madlavningen, men børnene kan langt mere i et køkken end både de selv og deres forældre måske lige går og tror.

Børnene kender allerede GoCook

GoCook er Coops nationale madprojekt for børn, der hvert år inspirerer flere end 160.000 skoleelever til at erobre deres plads i køkkenet derhjemme. Børnene kender bl.a. GoCook fra undervisningen i madkundskab på skolerne som 4 ud af 5 grundskoler bruger. De kender også GoCook fra bl.a. YouTube

og GoCook-mobilen fra tv-udsendelserne ”Gorm & 100% din ret” sendt på DR Ultra og TV2 og fra GoCook Smagekassen; undervisningsmateriale som tre ud af fire danske grundskoler bruger i madkundskab.

Madglæde i børnenes univers

Når GoCooks madformidlere i august og september ruller ud til 23 Coop butikker i hele landet, er GoCook-mobilen proppet med årstidens grøntsager, som børnene tryller på hjemmelavede pizzaer.

GoCooks projektchef Bente Svane Nielsen siger følgende om GoCooks Danmarksturne her i sensommeren – GoCook on tour:

”Børnene får mod på at smage på nye grøntsager, når de hakker og snitter dem selv. Børn spiser ikke grøntsager bare fordi det er oppe i tiden. De vil have, at grøntsager skal smage godt. Og det kræver lidt flere kompetencer i køkkenet, end når man bare steger kød. Derfor er det vigtigt at børnene lærer at lave mad”, siger projektchef Bente Svane Nielsen.

GoCook on tour planen

24.aug               SuperBrugsen Færø Plads

25.aug               SuperBrugsen Bjerringbro

30.aug               SuperBrugsen Løgstør

31.aug               SuperBrugsen Skanderborg

02.sep                Dagli’Brugsen Selde

05.sep                Dagli’Brugsen Harridslev

06.sep                SuperBrugsen Østbirk

07.sep                Dagli’Brugsen Sorring

09.sep                SuperBrugsen Vonsild

12.sep                Kvickly Varde

13.sep                SuperBrugsen Haderslev

14.sep                Dagli’Brugsen Janderup

15.sep                SuperBrugsen Løjt Kirkeby

16.sep                Dagli’Brugsen Ny Nørup

18.sep                Kvickly Nørrebro

19.sep                Kvickly Buddinge

20.sep                Kvickly Hyrdehøj

21.sep                SuperBrugsen Dianalund

22.sep                SuperBrugsen Nørre Alslev

23.sep                SuperBrugsen Christianshavn (Chr Havns Torv)

29.sep                Dagli’Brugsen Svaneke

Vi håber på at se jer til et fællesskabende og sjovt arrangement.

Kontakter

Bente Svane Nielsen, projektchef, GoCook. bente.svane.nielsen@coop.dk, tlf. 3091 9274

Fakta om GoCook

Missionen for GoCook er, at vi vil skabe den første generation af børn og unge, der er bedre til at lave grøn mad end deres forældre.

GoCook on tour er blot et af initiativerne i GoCook. Hvert år i uge 43-45 bestiller skolerne GoCook Smagekassen med gratis råvarer, opskrifter og undervisningsmaterialer til 160.000 skoleelever i hele landet (80 % af alle grundskoler). Og mere end 400.000 brugere følger GoCooks kokkeskole-app til iPad og smartphone.

Læs mere om GoCook på www.gocook.dk eller find os på Facebook, Instagram eller Youtube.

Coop køber Fakta-ejendomme i Tyskland28.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

10 år efter at Coop åbnede sine to første Fakta-butikker i Tyskland, overtager man nu også ejerskabet af de ejendomme, hvor butikkerne er. I 2012 overtog Coop driften af de to Sonja & Wolfgang grænsehandelsbutikker i Harrislee og Aventoft, og har siden boet til leje i ejendommene. Nu køber man de to ejendommeaf Sonja & Wolfgang. Siden 2012 har Coop også åbnet Fakta i Süderlügum, som man selv har etableret. ”Selv om de seneste år med først Corona og siden meget høje benzinpriser, har reduceret den samlede grænsehandel, så er det tre meget veldrevne butikker, vi har i Tyskland, som har mange trofaste og tilfredse kunder. Derfor vil vi fortsat investere i det tyske selskab,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Fakta og Coop 365discount. Butikkerne i Tyskland vil fortsat hedde Fakta, selv om butikkerne i Danmark lige nu skifter navn til Coop 365discount. ”Kunderne kender vores møntformede F-logo, så vi er glade for, at vi beholder det navn – og ser frem til at fortsætte udviklingen af vores

Kvickly Åbyhøj åbner fredag efter omfattende ombygning26.9.2022 08:55:43 CEST | Pressemeddelelse

En af Coops største butikker, Kvickly Åbyhøj, byder fredag 30. september velkommen til et helt topmoderniseret varehus efter en omfattende ombygning. Alt inventar er skiftet ud og der i høj grad tænkt på energibesparelser med LED-belysning, effektiv køl, frost og ventilation mv. Kunderne vil blive mødt af en større parkeringsplads med grønne arealer. Inde i varehuset vil der være en række nye afdelinger: MadCooperativet, der er fremtidens slagterafdeling med masser af måltidsløsninger, frisk fisk og inspiration BrødCooperativet med brød, kager og sandwich og anden mad på farten Frugt & Grønt afdeling, større og flottere Nonfood afdeling med de nyeste koncepter. Her i blandt dame, herre og børnetøjsuniver Varehuschef Jesper Thomsen glæder sig til at fejre det moderniserede varehus sammen med kunderne og medarbejderne. Og der er åbningsfest med masser af tilbud fra fredag d 30/9 kl. 7. ”Kunderne kommer til at opleve et forvandlet varehus med alle de nyeste elementer og koncepter, der kom