Coop køber sig ind i ejendomskomet

Coop Invest investerer i Danmarks hurtigst voksende ejendomsmægler, Brikk

Coop går nu ind i ejendomsmæglerbranchen. Gennem Coop Invest køber man knap 10 procent af det tre år gamle ejendomsmæglerfirma, Brikk.

Brikk er på rekordtid blevet en af landets 10 største ejendomsmæglere med et unikt koncept.Med faste salærer på 12.500 kr. hvis man selv ønsker at fremvise, eller 24.500 kr. hvis man ønsker at ens lokale Brikk mægler fremviser boligen. Konceptet består desuden af et højt serviceniveau, stor gennemsigtighed, ny teknologi og ny virksomhedsstruktur. Missionen er at udfordre en konservativ branche

”Brikk er en utroligt spændende virksomhed. De har vokset sig store, rigtig hurtigt, og vi tror, at de har potentialet til at blive Danmarks største ejendomsmægler,” siger adm. direktør Jan Madsen, Coop Invest.

”Fra vi startede processen med Brikk, har det stået klart for os at der var et match i værdier og i måden, der bliver drevet forretning. Vi har desuden været imponeret over virksomhedens høje serviceniveau og Brikks team. Det gælder ikke blot på ledelsessiden, men også den høje kaliber af ejendomsmæglere i hele landet, som de har været i stand til at tiltrække,” siger Jan Madsen.

Brikk blev grundlagt i 2019 af Sebastian Beres og Sebastian Kirchhoff.

”Vi er fantastisk stolte over at have fået en så respekteret partner som Coop ind. Coop repræsenterer på mange måder det som Brikk gør, nemlig høj kvalitet og service til en fair pris. Ligesom Coop og FDB i 1896 gjorde oprør mod monopoler og alt for høje priser på dagligvarer, er Brikks mål at gøre op med en branche der på mange, specielt på prisen og gennemsigtigheden har stået helt stille. Fra starten af har det stået klart for os at der var et match i værdier og tanker med Coop omkring hvordan vi kan gøre Brikk til Danmarks største ejendomsmægler,” siger Sebastian Beres.

Brikker ifølge den seneste opgørelse fra Boliga den hurtigst sælgende ejendomsmægler og en af de bedst anmeldte på Trustpilot.

Yderligere information:

Adm. direktør Jan Madsen, Coop Invest, 5159 3838

Direktør Sebastian Beres, Brikk, 5020 5084

Vedhæftet til fri brug: Fotos af Jan Madsen og Sebastian Beres

Coop køber Fakta-ejendomme i Tyskland28.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

10 år efter at Coop åbnede sine to første Fakta-butikker i Tyskland, overtager man nu også ejerskabet af de ejendomme, hvor butikkerne er. I 2012 overtog Coop driften af de to Sonja & Wolfgang grænsehandelsbutikker i Harrislee og Aventoft, og har siden boet til leje i ejendommene. Nu køber man de to ejendommeaf Sonja & Wolfgang. Siden 2012 har Coop også åbnet Fakta i Süderlügum, som man selv har etableret. ”Selv om de seneste år med først Corona og siden meget høje benzinpriser, har reduceret den samlede grænsehandel, så er det tre meget veldrevne butikker, vi har i Tyskland, som har mange trofaste og tilfredse kunder. Derfor vil vi fortsat investere i det tyske selskab,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Fakta og Coop 365discount. Butikkerne i Tyskland vil fortsat hedde Fakta, selv om butikkerne i Danmark lige nu skifter navn til Coop 365discount. ”Kunderne kender vores møntformede F-logo, så vi er glade for, at vi beholder det navn – og ser frem til at fortsætte udviklingen af vores

Kvickly Åbyhøj åbner fredag efter omfattende ombygning26.9.2022 08:55:43 CEST | Pressemeddelelse

En af Coops største butikker, Kvickly Åbyhøj, byder fredag 30. september velkommen til et helt topmoderniseret varehus efter en omfattende ombygning. Alt inventar er skiftet ud og der i høj grad tænkt på energibesparelser med LED-belysning, effektiv køl, frost og ventilation mv. Kunderne vil blive mødt af en større parkeringsplads med grønne arealer. Inde i varehuset vil der være en række nye afdelinger: MadCooperativet, der er fremtidens slagterafdeling med masser af måltidsløsninger, frisk fisk og inspiration BrødCooperativet med brød, kager og sandwich og anden mad på farten Frugt & Grønt afdeling, større og flottere Nonfood afdeling med de nyeste koncepter. Her i blandt dame, herre og børnetøjsuniver Varehuschef Jesper Thomsen glæder sig til at fejre det moderniserede varehus sammen med kunderne og medarbejderne. Og der er åbningsfest med masser af tilbud fra fredag d 30/9 kl. 7. ”Kunderne kommer til at opleve et forvandlet varehus med alle de nyeste elementer og koncepter, der kom

Coop skruer ned for varmen i butikker og på hovedkontor20.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For at begrænse stigningen i energiregningen og for at medvirke til samfundets generelle reduktion af energiforbrug, har Coop besluttet at skrue ned for temperaturen i alle koncernens butikker og sit servicekontor i Albertslund. Fremover er målet, at der er 19 grader alle steder – og ikke som nu 21 grader. Samtidig har Coop samlet en intern gruppe, der skal komme med flere forslag til at reducere energiforbruget i alle dele af virksomheden. ”Som alle andre er vi hårdt ramt af de stigende priser på strøm. Med over 1000 butikker, lagre og kontorer forventer vi, at vores samlede elregning i Coop familien stiger med op til 500 millioner kr. i år. Det er ikke penge, vi alle kan lægge på prisen på varerne. Derfor er vi nødt til at gøre noget markant for at spare,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen, Coop. Sænkningen af temperaturen sker efter, at Coop i løbet af de seneste uger har fjernet over 2000 kølere i butikkerne. Siden 2016 har Coop igangsat en række omfattende energibesparelse