Coop køber sig ind i ejendomskomet

Coop Invest investerer i Danmarks hurtigst voksende ejendomsmægler, Brikk

Coop går nu ind i ejendomsmæglerbranchen. Gennem Coop Invest køber man knap 10 procent af det tre år gamle ejendomsmæglerfirma, Brikk.

Brikk er på rekordtid blevet en af landets 10 største ejendomsmæglere med et unikt koncept.Med faste salærer på 12.500 kr. hvis man selv ønsker at fremvise, eller 24.500 kr. hvis man ønsker at ens lokale Brikk mægler fremviser boligen. Konceptet består desuden af et højt serviceniveau, stor gennemsigtighed, ny teknologi og ny virksomhedsstruktur. Missionen er at udfordre en konservativ branche

”Brikk er en utroligt spændende virksomhed. De har vokset sig store, rigtig hurtigt, og vi tror, at de har potentialet til at blive Danmarks største ejendomsmægler,” siger adm. direktør Jan Madsen, Coop Invest.

”Fra vi startede processen med Brikk, har det stået klart for os at der var et match i værdier og i måden, der bliver drevet forretning. Vi har desuden været imponeret over virksomhedens høje serviceniveau og Brikks team. Det gælder ikke blot på ledelsessiden, men også den høje kaliber af ejendomsmæglere i hele landet, som de har været i stand til at tiltrække,” siger Jan Madsen.

Brikk blev grundlagt i 2019 af Sebastian Beres og Sebastian Kirchhoff.

”Vi er fantastisk stolte over at have fået en så respekteret partner som Coop ind. Coop repræsenterer på mange måder det som Brikk gør, nemlig høj kvalitet og service til en fair pris. Ligesom Coop og FDB i 1896 gjorde oprør mod monopoler og alt for høje priser på dagligvarer, er Brikks mål at gøre op med en branche der på mange, specielt på prisen og gennemsigtigheden har stået helt stille. Fra starten af har det stået klart for os at der var et match i værdier og tanker med Coop omkring hvordan vi kan gøre Brikk til Danmarks største ejendomsmægler,” siger Sebastian Beres.

Brikker ifølge den seneste opgørelse fra Boliga den hurtigst sælgende ejendomsmægler og en af de bedst anmeldte på Trustpilot.

Yderligere information:

Adm. direktør Jan Madsen, Coop Invest, 5159 3838

Direktør Sebastian Beres, Brikk, 5020 5084

Vedhæftet til fri brug: Fotos af Jan Madsen og Sebastian Beres

Coops første ungeråd er nu valgt25.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I forlængelse af forårets ansættelse af en ungeminister, nedsættes nu Coops første ungeråd. Målet med ungerådet er at give større indflydelse og ejerskab over Coop til unge kollegaer. Derfor har det været muligt for alle unge ansatte i Coop, der er omkring 15-25 år gamle, at blive en del af ungerådet. Som medlem af ungerådet skal man sammen med andre Coop kollegaer rådgive Coops ungeminister om, hvilke temaer som Coops unge ansatte ønsker, at ungeministeren skal arbejde med. Ungerådet mødes hver måned og på møderne drøftes både ungerådets egne emner og emner fra Servicekontoret. Årets ungeråd består af: Morten Brixen, Kvickly Silkeborg Emilie Friis-Vestergaard, SuperBrugsen Fensmark Tim Hylander, Coop365 Discount Børkop Cecilie Nielsen, Kvickly Middelfart Katrine Høfner, SuperBrugsen Løgstør Anders Jensen, SuperBrugsen Vig Frederikke Sommer, Dagli’Brugsen Snertinge Sebastian Ravn, SuperBrugsen Hinnerup Marcus Jørgensen, SuperBrugsen Roskilde Frederik Pedersen, Kvickly Svendborg Storcen

Danmarks nye discountkæde åbner butik nr. 300    24.11.2022 10:49:11 CET | Pressemeddelelse

Coop 365discount runder fredag d. 25. november butik nummer 300, når man åbner i Løkken, Rødovre, Frederiksberg C og Horsens. Yderligere 26 butikker er på vej i løbet af den kommende måned, så kæden ved udgangen af året består af 328 butikker. Mens Løkken, Rødovre og Frederiksberg er konverteringer af eksisterende Fakta-butikker, er der tale om en helt ny butik i Horsens. ”Jeg fylder år i denne måned og den bedste fødselsdagsgave, jeg kunne ønske mig, er glade kunder og kollegaer, tårnhøj vækst og Danmarks hurtigste og mest succesfulde udrulning nu med 300 butikker,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365discount. 365discount har fået en forrygende start. I 2022 har der været hele 5 store, uafhængige pristjek blandt danske supermarkedskæder. 365discount har, med sine kun 11 måneder på bagen været med helt i top hver gang​: 3 gange som den billigste, de 2 andre gange blandt de tre billigste. Kunderne har kvitteret ved at øge deres indkøb, så kæden har set ind i større 2-cifret væks

Coop opruster med frisk brød22.11.2022 09:45:08 CET | Pressemeddelelse

Et nyt bageri ved Albertslund vest for København skal sikre, at Coop står endnu stærkere med friskbagt brød til danskerne. ”BrødCooperativet er en væsentlig løftestang i Coops ambition om et optimeret kundemøde. Vi ved at brød, der er til at betale, og i særdeleshed friskbagt brød er en væsentlig del af indkøbsoplevelsen, og med udvidelsen af vores bageri tager vi strategien et skridt videre. Særligt muligheden for at levere friskbagt brød til alle vores Coop 365 butikker på Sjælland skal være med til at differentiere os, så vi også her gør en forskel," forklarer Coops administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen. ” Til dagens rejsegilde bliver det 4.000 kvm. store bageri vist frem, og efter planen skal der fra næste forår levere friskbagt brød til 200 af Coops butikker under navnet BrødCooperativet. ”BrødCooperativet er allerede Danmarks største bagerkæde, og med udvidelsen af bageriet vil vi gøre friskbagt kvalitetsbrød tilgængelige i flere af vores kæder og dermed sikre friskbag

Coop går over til statens dyrevelfærdsmærke7.11.2022 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nu bliver det enklere for kunderne at finde de varer, hvor der er taget hensyn til dyrevelfærd. Fremover vil der kun findes ét mærke. Efter at have haft sin egen mærkningsordning, der består af 1-4 hjerter, gennem de seneste ca. fem år, har Coop besluttet at skifte til den statslige ordning, der består af 1-3 hjerter. Det sker fra 1. januar 2023. ”Vi skabte vores egen ordning i 2016, fordi vi ville øge dyrevelfærden og give vores kunder mulighed for at vælge bedre dyrevelfærd til. Dengang var statens mærke Bedre Dyrevelfærd endnu ikke lanceret. Nu må vi imidlertid erkende, at vi kan gøre mere for dyrevelfærden ved at være med i den fælles ordning og dér påvirke, hvordan kravene udvikler sig og dermed bidrage til en løbende forbedring af dyrevelfærden. Derfor tilslutter vi os det statslige mærke,” siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland. I Coops butikker vil man dog ikke finde grisekød med kun et hjerte i Bedre Dyrevelfærds-mærkningen, for Coop mener fortsat, at det anpriser et for lavt ni