Coop er igen begyndt at købe ejendomme: Investerer over 1,5 mia. på to år

Coop vil i fremtiden i højere grad eje de ejendomme, hvorfra man driver sine butikker.

Derfor har koncernen i 2019 og 2020 investeret over 1,5 milliard kr. i ejendomme.

Det seneste køb er Nørrebro Holding af 2019 ApS, der bl.a. omfatter ejendomskomplekset Nørrebrogade 155-159 i København, som man har købt for godt 300 millioner kr.,og hvor det er tanken at udvikle en endnu bedre butik for kunderne.

Derudover har Coop i løbet af i år købt et større tocifret antal butiksejendomme over hele landet.

I 2019 købte Coop den markante ejendom på Fyn, hvor fra man driver Odense Distributionscenter, for over en halv milliard kr.

”Vi vil gerne eje de ejendomme, der er vitale for vores infrastruktur. Og vi mener, at retail og real estate er tæt forbundet. Derfor vil vi på langt sigt og under de rette markedsvilkår købe nye ejendomme, hvorfra vi selv driver butikker,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

Flere andre større ejendomshandler ventes at falde på plads inden for de kommende måneder.

”Vi har en forholdsvis stor pipeline af projekter, som vi venter, vil resultere i en række køb i 2021. Og vi er også i højere grad på udkig efter helt nye projekter, end vi tidligere har været,” siger ejendomschef Flemming Møller Hansen, Coop Ejendomme.

I 2022 begynder byggeriet af det største ejendomsprojekt, nemlig etablering af Coop Byen, en ny bæredygtig bydel for foreningsliv og fællesskab, hvor der skal bygges boliger med plads til 4.500 indbyggere og ny SuperBrugsen. Coop Byen er placeret ved Coops hovedsæde i Albertslund.

Yderligere information: Ejendomschef Flemming Møller Hansen, 6038 1241

Kvickly åbner over 50 nye mad-afdelinger17.5.2021 10:26:43 CEST | Pressemeddelelse

Fra denne uge og frem til marts 2022 åbner Kvickly over 50 helt nye afdelinger, der skal gøre de daglige måltider lettere for danskerne. Over de kommende ti måneder vil der åbne nye afdelinger i 5 varehuse pr. måned. Under navnet MadCooperativet bliver slagter- og delikatesseafdelingerne bygget om. Fra at være koncentreret om fersk kød, hvor kunderne selv laver maden derhjemme, bliver det nu anderledes afdelinger, opdelt i 4 zoner med vægt på færdige måltidsløsninger fra morgenmad til frokost og aftensmad og inspiration i brug af kød og grønt. ”Vi gør det for at imødekomme vores kunders krav om kvalitetsmad, inspiration og løsninger, der gør hverdagen lidt lettere,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly Forud for åbningen er der gennemført et uddannelsesprogram for medarbejderne, så kunderne kan få rådgivning af de faguddannede medarbejdere. Danskernes indkøbsvaner er under hastig forandring. I forbindelse med et måltidsstudie i 2019 konstaterede Coop en klar differentiering m

SuperBrugsen åbner 150 nye mad-afdelinger17.5.2021 10:24:07 CEST | Pressemeddelelse