Coop Bank indfører positiv rente på alle indlån

Coop Bank var blandt de første banker til at sige farvel til de negative renter på kundernes indestående. Nu tilbyder man som den første bank positive renter på hele kundernes indestående, uanset hvilken indlånskonto, man har.

Op til 50.000 kr. på kontoen giver 0,25 procent i rente. Og jo mere man har på kontoen, jo højere bliver renten. Mellem 50.000 og 250.000 kr. får man 0,5 procent. Og fra 250.000 kr. får man 0,75 procent.

”Vi synes, det er rimeligt at alle kunder får glæde af den stigende indlånsrente, uanset hvilken konto, de har pengene stående på. Hos os skal man ikke oprette en særlig opsparingskonto for at få en positiv rente. Det synes vi, er det mest enkle for kunderne,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank.

Coop Banks kunder skal ikke selv gøre noget for at få tilskrevet positive renter.

Rentesatsen på indlånskonti bliver automatisk tilpasset.

I samme forbindelse hæver Coop Bank variabelt forrentet udlån og kreditter med 0,75 procentpoint. Alle kunder får direkte besked om renteændring i deres netbank.

Yderligere information:

Adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank, 2020 2729

Coop køber Fakta-ejendomme i Tyskland28.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

10 år efter at Coop åbnede sine to første Fakta-butikker i Tyskland, overtager man nu også ejerskabet af de ejendomme, hvor butikkerne er. I 2012 overtog Coop driften af de to Sonja & Wolfgang grænsehandelsbutikker i Harrislee og Aventoft, og har siden boet til leje i ejendommene. Nu køber man de to ejendommeaf Sonja & Wolfgang. Siden 2012 har Coop også åbnet Fakta i Süderlügum, som man selv har etableret. ”Selv om de seneste år med først Corona og siden meget høje benzinpriser, har reduceret den samlede grænsehandel, så er det tre meget veldrevne butikker, vi har i Tyskland, som har mange trofaste og tilfredse kunder. Derfor vil vi fortsat investere i det tyske selskab,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Fakta og Coop 365discount. Butikkerne i Tyskland vil fortsat hedde Fakta, selv om butikkerne i Danmark lige nu skifter navn til Coop 365discount. ”Kunderne kender vores møntformede F-logo, så vi er glade for, at vi beholder det navn – og ser frem til at fortsætte udviklingen af vores

Kvickly Åbyhøj åbner fredag efter omfattende ombygning26.9.2022 08:55:43 CEST | Pressemeddelelse

En af Coops største butikker, Kvickly Åbyhøj, byder fredag 30. september velkommen til et helt topmoderniseret varehus efter en omfattende ombygning. Alt inventar er skiftet ud og der i høj grad tænkt på energibesparelser med LED-belysning, effektiv køl, frost og ventilation mv. Kunderne vil blive mødt af en større parkeringsplads med grønne arealer. Inde i varehuset vil der være en række nye afdelinger: MadCooperativet, der er fremtidens slagterafdeling med masser af måltidsløsninger, frisk fisk og inspiration BrødCooperativet med brød, kager og sandwich og anden mad på farten Frugt & Grønt afdeling, større og flottere Nonfood afdeling med de nyeste koncepter. Her i blandt dame, herre og børnetøjsuniver Varehuschef Jesper Thomsen glæder sig til at fejre det moderniserede varehus sammen med kunderne og medarbejderne. Og der er åbningsfest med masser af tilbud fra fredag d 30/9 kl. 7. ”Kunderne kommer til at opleve et forvandlet varehus med alle de nyeste elementer og koncepter, der kom

Coop skruer ned for varmen i butikker og på hovedkontor20.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For at begrænse stigningen i energiregningen og for at medvirke til samfundets generelle reduktion af energiforbrug, har Coop besluttet at skrue ned for temperaturen i alle koncernens butikker og sit servicekontor i Albertslund. Fremover er målet, at der er 19 grader alle steder – og ikke som nu 21 grader. Samtidig har Coop samlet en intern gruppe, der skal komme med flere forslag til at reducere energiforbruget i alle dele af virksomheden. ”Som alle andre er vi hårdt ramt af de stigende priser på strøm. Med over 1000 butikker, lagre og kontorer forventer vi, at vores samlede elregning i Coop familien stiger med op til 500 millioner kr. i år. Det er ikke penge, vi alle kan lægge på prisen på varerne. Derfor er vi nødt til at gøre noget markant for at spare,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen, Coop. Sænkningen af temperaturen sker efter, at Coop i løbet af de seneste uger har fjernet over 2000 kølere i butikkerne. Siden 2016 har Coop igangsat en række omfattende energibesparelse