Coop åbner ny bæredygtig butik

Fredag den 12. august åbner Coops bud på fremtidens bæredygtige butik: Coop 365discount i Hvissinge ved Glostrup vest for København.

Den nye bæredygtige 365discount i Hvissinge bliver åbnet af Glostrups borgmester Kasper Damsgaard og Coops formand Lasse Bolander fredag den 12. august kl. 7.45.

Der vil være DJ, kaffe og smoothies - og gaver til de første 50 kunder. Om eftermiddagen fra kl. 14 til 18 er der hoppeborg og gaveposer til de første 50 børn.

Den nye Coop 365discount butik er bygget fra grunden og der er tænkt på bæredygtighed hele vejen rundt - fra valg af bæredygtige byggematerialer og energiløsninger til design af udearealer og biodiversitet:

• Grønt tag, træfacader, regnvandsanlæg og et insekthotel
  • Ladestandere til elbiler og ekstra god plads til ladcykler og cykler
  • Bygget efter miljøcertificeringen DGNB Guld.
  • Optimerede køle- og varmeanlæg, der blandt andet udnytter overskudsvarme
  • Et overdækket torv, hvor man kan møde sine naboer
  • Masser af økologi og ekstra fokus på frugt & grønt
  • Friskbagt brød fra Coops eget bageri
  • Fokus på mindre plastik, mere dyrevelfærd, mindre madspild og fri for skadelige kemi-produkter.

Du kan også møde Coops klimachef Jonas Engberg, byggefolkene fra Coop Ejendomme, og arkitekterne bag butikken, der i detaljer kan fortælle om projektet og perspektiverne for fremtiden.

Program den 12. august:

Kl. 7.45 Velkomst ved kædedirektør Thomas Nielsen

Kl. 7.47 Borgmester Kasper Damsgaard har ordet

Kl. 7.54 Coops formand, Lasse Bolander, fortæller om Coops klima-fokus

Kl. 7.59 Butikschefen og de børn, der er til stede, klipper snoren og åbner butikken.

Kl. 8.00 Rundvisning v/Klimachef Jonas Engberg – løs bagkant

Kl. 14.00-18.00 hoppeborg for børn

Sted: Granskoven 2, 2600 Glostrup

Kommunikationschef Lars Aarup, Coop, tlf.: 3091 9266