Coop 365discount åbner endnu en butik i Esbjerg

Danmarks nye discountkæde, Coop 365discount, åbner endnu en butik i Esbjerg – denne gang på Storegade 125 i Esbjerg.  I dag ligger der en fakta-butik, som bliver revet ned for at gøre plads til den nye og mere tidssvarende Coop 365 discount.

Den nye butik bliver en halv gang større end den gamle butik, og der anlægges flere parkeringspladser - blandt andet med to el-lade standere. Butikken opføres i et moderne design i teglsten med en overdækning af træ.

Personalet i fakta Storegade er blevet orienteret om byggeplanerne. Og de tilbydes alle ansættelse andre steder i Coop.

Bedre i udvalg, nemmere i hverdagen – og til discountpriser.

”Vi har spurgt og lyttet til kunderne og skabt en nutidig og relevant discountkæde, som integrerer det som står øverst på kundernes ønskeliste til en dagligvarebutik anno 2022 – kvalitet og nemhed i hverdagen til billige priser. Bagefter har vi testet og raffineret konceptet og er nu klar og glæder os til at åbne Coop 365discount på Storegade”, siger kædedirektør Thomas Nielsen.

Konkret har Coop 365discount butikkerne udvidet sortimentet med 600-700 nye varer - mere end 400 økologiske varer - og naturligvis faste lave priser på alle varer i butikken. Coop 365discount har blandt andet vundet både B.T.s pristest i februar og Politikens store discount pristjek i år.

Sidste åbningsdag for den nuværende fakta forventes at blive den 25. september. Den nye Coop 365discount forventes at åbne til juni 2023.

Kædedirektør Thomas Nielsen: 2095 2299

Coop skruer ned for varmen i butikker og på hovedkontor20.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For at begrænse stigningen i energiregningen og for at medvirke til samfundets generelle reduktion af energiforbrug, har Coop besluttet at skrue ned for temperaturen i alle koncernens butikker og sit servicekontor i Albertslund. Fremover er målet, at der er 19 grader alle steder – og ikke som nu 21 grader. Samtidig har Coop samlet en intern gruppe, der skal komme med flere forslag til at reducere energiforbruget i alle dele af virksomheden. ”Som alle andre er vi hårdt ramt af de stigende priser på strøm. Med over 1000 butikker, lagre og kontorer forventer vi, at vores samlede elregning i Coop familien stiger med op til 500 millioner kr. i år. Det er ikke penge, vi alle kan lægge på prisen på varerne. Derfor er vi nødt til at gøre noget markant for at spare,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen, Coop. Sænkningen af temperaturen sker efter, at Coop i løbet af de seneste uger har fjernet over 2000 kølere i butikkerne. Siden 2016 har Coop igangsat en række omfattende energibesparelse

Ny CMO til FDB Møbler15.9.2022 13:01:49 CEST | Pressemeddelelse