Comwell støtter gæster og medarbejdere med usynlige handicaps

At skabe tryghed for og omkring gæster og medarbejdere har i over 50 år været en af hjørnestenene i danskejede Comwell Hotels. Samarbejdet med Solsikkeprogrammet er en vigtig brik i også at skabe tryghed for dem, der har ekstra behov for hjælp og støtte.
”Comwell er en rummelig arbejdsplads med plads til alle, og derfor betyder det meget for os at indgå i Solsikkeprogrammet. Vi ønsker at skabe trygge rammer for både gæster og kollegaer – og i høj grad også for dem, der måtte have et usynligt handicap. Vores gæster skal vide, at hos os vil de blive mødt med forståelse for, hvad det vil sige at bære Solsikkesnoren. De skal hverken forklare sig eller føle sig utrygge, når de træder ind ad hoteldøren,” fortæller Mai-Britt Jensen, direktør for HR og Bæredygtighed i Comwell Hotels.
Alle medarbejdere trænes
Alle medarbejdere på Comwells hoteller er blevet trænet i, hvad et usynligt handicap er, hvad det betyder at bære Solsikkesnoren, og hvordan man møder en person, der har valgt at bære den.
”For personer med et usynligt handicap som eksempelvis hjerneskade, ADHD, angst og autisme, kan det være både stressende og belastende at være i ukendte omgivelser med mange mennesker omkring sig, som jo ofte er tilfældet på et hotel. Det kan være en ekstra barriere for overhovedet at komme ud ad døren derhjemme, hvis man samtidig oplever at skulle forklare sine udfordringer for at skabe forståelse. Derfor er vi meget glade for at indgå et samarbejde med Comwell,” lyder det fra Kathrine Drastrup, Nordisk Kundeansvarlig i Solsikkeprogrammet.
Solsikkesnoren bæres af personer, der ønsker at synliggøre sit usynlige handicap og udleveres som pin eller nøglesnor uden spørgsmål i receptionen på alle Comwells hoteller. Det er frivilligt for gæster og medarbejdere, om man ønsker at bære den.
Udover træning af medarbejderne, vil Comwells gæster også blive mødt med skiltning på hotellerne, der fortæller, hvordan man som gæst kan hjælpe og støtte en person med Solsikkesnoren. Det skal sikre alle gæster et mere inkluderende hotelbesøg. Gæsterne vil også møde medarbejdere med hvide støttepins, som signalerer, at Comwell støtter op om Solsikkeprogrammet.
Om Solsikkeprogrammet
Solsikkeprogrammet udbreder forståelse og kendskab til usynlige handicaps og sikrer, at personer med usynlige handicaps kan vælge at gøre det usynlige synligt. Virksomheder og organisationer, der er med i Solsikkeprogrammet, træner sine medarbejdere i, hvad det indebærer at bære Solsikkesnoren. Det giver brugere af Solsikken en mere tryg og tilgængelig oplevelse hos de virksomheder, der er med i programmet.
Solsikkeprogrammet er drevet af støttemedlemskaber fra virksomheder, kommuner, foreninger, m.fl. For støtten udvikler Solsikkeprogrammet kampagner rettet mod offentligheden samt træningsvideoer til brug for kompetenceudvikling af medarbejdere og ledere i de virksomheder, der tilslutter sig Solsikkeprogrammet.
Nøgleord
Kontakter
Signe Kamper Kankelborg
PR- og Kommunikationschef
skk@comwell.com
23328577
Billeder

Information om Comwell A/S
Comwell er en danskejet og landsdækkende hotelkæde med 16 hoteller i Danmark, et i Sverige samt ODEON i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. I mere end 50 år har Comwell drevet specialiserede møde- og konferencehoteller og har gennem årene høstet flere priser for deres møde-, service- og madkoncept.
Comwell var de første til at introducere danskerne for den moderne mødepakke tilbage i 1969. I dag er det stadig Comwells kerneforretning, og den professionelle rådgivning, indsigt, læringsværktøjer og sparring varetages af hotelkædens specialuddannede MeetingDesignere. I dag servicerer Comwell ikke kun traditionelle møder men også uddannelses- og kursusforløb, workshops, jobsamtaler, bestyrelsesmøder, udstillinger og events.
Comwell råder over knap 3.000 værelser og 450 møde- og konferencelokaler.
Følg pressemeddelelser fra Comwell A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Comwell A/S
Det er aldrig for sent at begynde på et nyt kapitel8.5.2025 12:39:53 CEST | Aktuelt
Ditte Winther skaber gode oplevelser, og hun er dygtig til det. Som tjener har hun serveret, serviceret og sørget for, at møder, konferencer og selskaber forløb med nærvær og professionalisme. Men da hendes knæ sagde stop, blev hun nødt til at finde en ny vej – og den førte hende heldigvis dybere ind i Comwell, hvor hendes erfaring er en gave for både kollegaer og gæster.
Comwell Hotels sætter endnu en omsætningsrekord og styrker ESG-strategien6.5.2025 06:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels offentliggjorde i dag kædens årsresultat for 2024. Comwell går frem på både top- og bundlinje med en omsætning på 1.322,4 mio. kr. mod 1.290,6 mio. kr. i 2023 og et årsresultat før skat på 47,3 mio. kr. mod 34,2 mio. kr. i 2023. Kæden har desuden styrket sit bæredygtighedsfundament og ser lyst på fremtiden, der blandt andet inkluderer flere nye hotelprojekter.
Et årti med stærk strategisk retning for HR og ESG i Comwell1.5.2025 06:00:00 CEST | Nyhed
Mai-Britt Jensen, HR- og Sustainability Direktør i Comwell, fejrer 10- års jubilæum. I dag markerer Comwell Hotels en særlig dag. Den danskejedes hotelkædes HR- og Sustainability Direktør, Mai-Britt Jensen, har nemlig 10-års jubilæum. De sidste 10 år har Mai-Britt defineret en afgørende retning for både mennesker og omgivende miljø.
Comwell nomineret i tre kategorier ved Danish Beauty Awards 20252.4.2025 10:31:44 CEST | Pressemeddelelse
Comwell Kellers Park, Comwell Borupgaard og Comwell Hotels er netop blevet nomineret i tre kategorier ved Danish Beauty Award 2025.
Comwell byder velkommen til ny hotelchef på Comwell Klarskovgaard2.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels bød 1. marts 2025 velkommen til Denize Scharff Stripp som ny hotelchef på Comwell Klarskovgaard. Med en stærk baggrund inden for både hotelbranchen og strategisk salg står Denize nu i spidsen for at styrke hotellets position i markedet – både som en attraktiv destination for private samt møde- og konferencegæster.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum