Comwell støtter gæster og medarbejdere med usynlige handicaps
At skabe tryghed for og omkring gæster og medarbejdere har i over 50 år været en af hjørnestenene i danskejede Comwell Hotels. Samarbejdet med Solsikkeprogrammet er en vigtig brik i også at skabe tryghed for dem, der har ekstra behov for hjælp og støtte.
”Comwell er en rummelig arbejdsplads med plads til alle, og derfor betyder det meget for os at indgå i Solsikkeprogrammet. Vi ønsker at skabe trygge rammer for både gæster og kollegaer – og i høj grad også for dem, der måtte have et usynligt handicap. Vores gæster skal vide, at hos os vil de blive mødt med forståelse for, hvad det vil sige at bære Solsikkesnoren. De skal hverken forklare sig eller føle sig utrygge, når de træder ind ad hoteldøren,” fortæller Mai-Britt Jensen, direktør for HR og Bæredygtighed i Comwell Hotels.
Alle medarbejdere trænes
Alle medarbejdere på Comwells hoteller er blevet trænet i, hvad et usynligt handicap er, hvad det betyder at bære Solsikkesnoren, og hvordan man møder en person, der har valgt at bære den.
”For personer med et usynligt handicap som eksempelvis hjerneskade, ADHD, angst og autisme, kan det være både stressende og belastende at være i ukendte omgivelser med mange mennesker omkring sig, som jo ofte er tilfældet på et hotel. Det kan være en ekstra barriere for overhovedet at komme ud ad døren derhjemme, hvis man samtidig oplever at skulle forklare sine udfordringer for at skabe forståelse. Derfor er vi meget glade for at indgå et samarbejde med Comwell,” lyder det fra Kathrine Drastrup, Nordisk Kundeansvarlig i Solsikkeprogrammet.
Solsikkesnoren bæres af personer, der ønsker at synliggøre sit usynlige handicap og udleveres som pin eller nøglesnor uden spørgsmål i receptionen på alle Comwells hoteller. Det er frivilligt for gæster og medarbejdere, om man ønsker at bære den.
Udover træning af medarbejderne, vil Comwells gæster også blive mødt med skiltning på hotellerne, der fortæller, hvordan man som gæst kan hjælpe og støtte en person med Solsikkesnoren. Det skal sikre alle gæster et mere inkluderende hotelbesøg. Gæsterne vil også møde medarbejdere med hvide støttepins, som signalerer, at Comwell støtter op om Solsikkeprogrammet.
Om Solsikkeprogrammet
Solsikkeprogrammet udbreder forståelse og kendskab til usynlige handicaps og sikrer, at personer med usynlige handicaps kan vælge at gøre det usynlige synligt. Virksomheder og organisationer, der er med i Solsikkeprogrammet, træner sine medarbejdere i, hvad det indebærer at bære Solsikkesnoren. Det giver brugere af Solsikken en mere tryg og tilgængelig oplevelse hos de virksomheder, der er med i programmet.
Solsikkeprogrammet er drevet af støttemedlemskaber fra virksomheder, kommuner, foreninger, m.fl. For støtten udvikler Solsikkeprogrammet kampagner rettet mod offentligheden samt træningsvideoer til brug for kompetenceudvikling af medarbejdere og ledere i de virksomheder, der tilslutter sig Solsikkeprogrammet.
Nøgleord
Kontakter
Signe Kamper Kankelborg
PR- og Kommunikationschef
skk@comwell.com
23328577
Billeder
Information om Comwell A/S
Comwell er en danskejet og landsdækkende hotelkæde med 16 hoteller i Danmark, et i Sverige samt ODEON i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. I mere end 50 år har Comwell drevet specialiserede møde- og konferencehoteller og har gennem årene høstet flere priser for deres møde-, service- og madkoncept.
Comwell var de første til at introducere danskerne for den moderne mødepakke tilbage i 1969. I dag er det stadig Comwells kerneforretning, og den professionelle rådgivning, indsigt, læringsværktøjer og sparring varetages af hotelkædens specialuddannede MeetingDesignere. I dag servicerer Comwell ikke kun traditionelle møder men også uddannelses- og kursusforløb, workshops, jobsamtaler, bestyrelsesmøder, udstillinger og events.
Comwell råder over knap 3.000 værelser og 450 møde- og konferencelokaler.
Følg pressemeddelelser fra Comwell A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Comwell A/S
Comwell Kellers Park kåret som ’Årets Spa’ ved Danish Beauty Award 202423.4.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Til den årlige prisuddeling Danish Beauty Awards fredag aften i Tivoli Congress Center blev Comwell Kellers Park hyldet som vinderen af kategorien 'Årets Spa'. Det prestigefyldte awardshow anerkender og hylder traditionen tro de bedste inden for den danske skønheds- og kosmetikbranche.
Følg med strømmen! Den fører dig steder hen, du ikke selv havde fundet10.4.2024 06:30:00 CEST | Nyhed
Portræt: Strategidirektør i Comwell, Henrik Hjorth, fylder 60 år: Den 10. april fylder Comwells strategidirektør, Henrik Hjorth, 60 år og mere end halvdelen af sit liv har han brugt hos Comwell. Det giver os anledning til en tur down momory lane. I Henriks optik skyldes de mange år i samme virksomhed de gode udviklingsmuligheder, der altid har været i Comwell.
Ny hoteldirektør på Comwell Klarskovgaard18.3.2024 09:18:08 CET | Pressemeddelelse
Danskejede Comwell Hotels byder i dag velkommen til Lykke Brinkløv, ny hoteldirektør på Comwell Klarskovgaard. Lykke Brinkløv vil med sin stærke branche- og ledererfaring stå i spidsen for at drive hotellet med særligt fokus på at skærpe dets profil i erhvervsmarkedet.
Comwell videregiver driften af svenske Varbergs Kusthotell13.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
I knap 30 år har Comwell Hotels drevet Varbergs Kusthotell i Sverige. Ved kontraktens udløb i indeværende år overlader Comwell driften til ny operatør.
Comwell Hotels vinder bæredygtighedspris for 6. år i træk8.3.2024 11:45:00 CET | Pressemeddelelse
Endnu engang har 12.000 danske forbrugere peget på Comwell Hotels som den hotelkæde i Danmark, de opfatter som den mest bæredygtige. Derfor tildeles Comwell nu for 6. år i træk den europæiske bæredygtighedspris Sustainable Brand Index™ Award. Prisen er netop uddelt ved den svenske analysevirksomhed SB Insights’ årlige prisuddeling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum