Columbus gennemfører salget af To-Increase

Columbus har i dag afsluttet frasalget af softwarevirksomheden To-Increase. Salget er et led i Columbus’ Focus23-strategi, der forstærker Columbus’ position som kundernes foretrukne digitale rådgiver.

Columbus har i dag afsluttet frasalget af datterselskabet To-Increase til Gilde Buy Out Partners og ledelsen i To-Increase til en pris (Enterprise Value) på EUR 113 mio.

Frasalget af To-Increase er en del af Columbus’ nye strategiske retning om at simplificere forretningen og i højere grad fokusere på digital rådgivning og services til større kunder. Beslutningen fik Columbus til at undersøge mulighederne for at identificere en køber af To-Increase med et bedre strategisk match og dermed i en bedre position til at realisere det fulde potentiale i To-Increase.

Jeg vil gerne takke Gilde for det gode samarbejde under forhandlingerne og gennemførelsen af aftalen. Jeg er sikker på at Gilde er det rigtige match til at tage To-Increase til det næste niveau. Columbus har allerede indledt eksekveringen af Focus23-strategien, som fokuserer forretningen på at blive den foretrukne digitale rådgiver for vores større kunder. Jeg er overbevist om at vores nye strategiske retning indebærer stort potentiale for Columbus’ kunder, medarbejdere og aktionærer”, siger Ib Kunøe, Bestyrelsesformand i Columbus.

Focus23-strategien indebærer en mere fokuseret og forenklet drift med øget kundecentrering og en mere digital rådgivningstilgang. Målet er at frigøre det fulde vækstpotentiale og dermed gradvist at øge profitabel vækst til minimum 10% årligt i 2023.

Som global strategisk A-partner vil Columbus supportere og videresælge To-Increase software og To-Increase vil ligeledes fortsætte med at supportere Columbus som en succesfuld strategisk partner.

Columbus vil kommentere på provenuet fra salget af To-Increase i forbindelse med offentliggørelse af årsrapporten for 2020, den 16. marts 2021.

Om Columbus
Columbus er en global it-service og konsulentvirksomhed med ca. 1.900 medarbejdere der servicerer 5.000+ kunder i hele verden. Columbus hjælper ambitiøse virksomheder med at transformere, maksimere og fremtidssikre deres forretning digitalt. Columbus’ innovative løsnings- og serviceportefølje 9 Doors to Digital Leadership® leverer end-to-end digitale løsninger, der adresserer hele værdikæden hos virksomheder indenfor brancherne detail, distribution, fødevarer og produktion og hjælper virksomheder med at drive en bæredygtig og profitabel forretning. Columbus blev etableret i 1989 med hovedkvarter i Danmark og kontorer og partnere over hele verden, og kan derfor levere løsninger og services lokalt – på globalt plan. www.columbusglobal.com

Stærkt Q3-regnskab, nye ambitiøse vækstmål for 2024-2026 samt nyt fokus på Life Science15.11.2023 09:13:36 CET | Pressemeddelelse

I tredje kvartal 2023 leverede Columbus endnu en gang en flot organisk toplinjevækst på 15% (korrigeret for opkøb og valuta) og fremgangen i driftsresultatet (EBITDA) blev på hele 28%. Der er nu skabt et solidt fundament for den kommende strategiperiode – New Heights – som især vil fokusere på et løft af profitabiliteten med et mål for EBITDA-marginen på 15% ved udgangen af 2026. Columbus forventer i tillæg en gennemsnitlig årlig toplinjevækst på 10% i 2024-2026.