WATERZ.dk

Cold Hawaii og WATERZ indleder samarbejde - vil være størst på vandsport i Danmark

Vestkysten har en enestående chance for at kunne udvikle sig til en af Europas absolut største turistområder for vandsport. Det er også baggrunden for, at Friends of Cold Hawaii i Thy og WATERZ i Hvide Sande nu indleder et samarbejde. Det skal være med til styrke interessen for vandsport i Danmark.
Foto : PWA
Vestkysten har en enestående chance for at kunne udvikle sig til en af Europas absolut største turistområder for vandsport. Det er også baggrunden for, at Friends of Cold Hawaii i Thy og WATERZ i Hvide Sande nu indleder et samarbejde. Det skal være med til styrke interessen for vandsport i Danmark.

- Vi skal blandt andet samarbejde, når vi laver store events. Målet er at løfte vandsporten i Thisted og RIngkøbing-Skjern Kommuner både for dem, der bare dyrker det for sjov - altså bredden, men også når det kommer til eliten, fortæller Rasmus Fejerskov, der er formand for Friends of Cold Hawaii i Klitmøller.

Derfor vil de to organisationer nu samarbejde omkring vidensdeling og events.

- Vi har lært rigtigt meget af Cold Hawaii, og ikke mindst af alle de gode kræfter, der gennem årene har været med til, sammen med vores egne folk, at udvikle og afvikle WATERZ Festivalen. Det har sendt os begge i den internationale top, når det gælder det gode værtsskab  for vandsportsinteresserede, siger Katrine Kock Frandsen, der er projektleder på WATERZ.dk i Hvide Sande.

Vidensdeling skal styrke begge
Samarbejdet er allerede skudt i gang, og de to foreninger henter allerede nu ekspertise hos hinanden.

- Waterz skal stå for hele afviklingen af konkurrencerne samt kommunikationen under 2019 Cold Hawaii PWA World Cup´en til september, mens vores egen organisation står for den overordnede planlægning samt øvrige arrangementer i forbindelse med PWA´en i Klitmøller den 17.-23. september, siger Rasmus Fejerskov.

Det er ikke helt uden grund, at arbejdsfordelingen er blevet sådan.

- Waterz afvikles fra den 1.-17. september, hvor vi forventer over 1.000 starter i indtil videre fire forskellige overordnede konkurrencer. Så vi har hele systemet oppe at køre i forvejen, så et samarbejde giver rigtig god mening, konstaterede Katrine Kock Frandsen.

Store forventninger
Både bestyrelsen Friends of Cold Hawaii og i WATERZ forventer sig meget af det nye samarbejde.

- Vi er ikke på den måde konkurrenter, og jo mere fokus vi får på vandsport på hele Vestkysten, jo flere besøgende og turister trækker vi til Vestkysten. Det gavner os alle : lige fra sommerudlejere, restauranter, over købmænd, serviceerhverv, surfskoler og mange andre, siger Rasmus Fejerskov.

Og han bakkes op fra Ringkøbing-Skjern.

- Vi kan jo se, at den udvikling Cold Hawaii satte i gang i starten af 90´erne nu er ved at brede sig til vores område. Og det er klart, at vi selvfølgelig vil trække på de gode folk i Thy for at undgå at lave nogle af de samme fejl, de måske har været igennem, siger Katrine Kock Frandsen.

Samarbejdet mellem landets to største vandsports-områder er allerede skudt i gang med planlægning af såvel WATERZ Festival 2019 samt 2019 Cold Hawaii PWA World Cup der afvikles til september.

Yderligere informationer:
Rasmus Fejerskov, Formand Friends of Cold Hawaii, tlf. 2241 5654
Katrine Kock Frandsen, Projektleder WATERZ.dk, tlf. 2128 3108

Information om WATERZ.dk

WATERZ.dk
Nørregade 2B
6960 Hvide Sande

2128 3108http://www.waterz.dk

WATERZ - NATURE’S PLAYGROUND

WATERZ er et udstillingsvindue til hele verden for den storslåede og unikke natur, som danner rammerne om Skandinaviens største vandsportsfestival - fyldt med aktiviteter og konkurrencer for alle. Hvide Sande er samlingspunktet for vandsportens bredde og verdenselite, som sammen giver publikum en ekstraordinær oplevelse. Programmet indeholder en lang række breddeevents samt et IFCA verdensmesterskab i windsurf slalom.

WATERZ samler vandsportsgrene som windsurf, kitesurf, surf, wakeboard, SUP samt kajak og viser besøgende de mange muligheder, som vandsporten tilbyder. Alle besøgende har endda mulighed for selv, at prøve kræfter med vandsporten.

Bredden er vigtig for WATERZ! Alle kan være med, uanset niveau kan man blive en del af et stort internationalt surf event. Her kan den nystartede vandsportsudøver stå side om side med verdens bedste indenfor sin disciplin.

Når der ikke afvikles konkurrencer på vandet, vil der være aktiviteter i form af workshops med professionelle, test af nyt udstyr, show som udføres af de professionelle, live musik, kulinariske oplevelser med fokus på lokale råvarer samt fester, hvor gamle venskaber mødes og nye venskaber opstår.

Følg pressemeddelelser fra WATERZ.dk

Flere pressemeddelelser fra WATERZ.dk