Codan/Trygg-Hansa ansætter ny CFO

Gavin Wilkinson er udpeget som ny skandinavisk CFO i RSA Scandinavia, der omfatter Codan i Danmark og Norge samt Trygg-Hansa i Sverige.

”Jeg ser frem til at byde Gavin velkommen. I min tid som CEO for RSA Irland havde jeg fornøjelsen af ​​at arbejde sammen med Galvin. Jeg er sikker på, at han er den rigtige person for os og vil bidrage positivt til vores rejse for at styrke den skandinaviske forretning. Han kommer med værdifulde erfaringer og viden fra tidligere roller i RSA såvel som stærk, teknisk ekspertise og lederegenskaber. Jeg ser frem til at samarbejde med Gavin igen,” siger Ken Norgrove, CEO for RSA Scandinavia.

Gavin Wilkinson, født 1981, kommer fra en stilling som CFO for RSAs forretning i Storbritannien og internationalt (RSA UK & International ). Han har været i den globale forsikringskoncern i knap 10 år og har tidligere haft en række ledende positioner i RSA Groups finansfunktioner, blandt andet rollen som Group Performance og Capital Director. Gavin Wilkinson er uddannet inden for kemi fra Oxford Universitet og har desuden arbejdet for Deloitte, inden han kom til RSA Group i 2010.

Om sin nye rolle siger Gavin Wilkinson:

”Jeg er spændt på at blive en del af den skandinaviske forretning. Skandinavien er en vigtig og inspirerende del af RSA, og jeg ser frem til at arbejde sammen med nye kolleger og partnere,” siger han.

Gavin Wilkinson tiltræder formelt den 1. september 2020 med forbehold for Finanstilsynets godkendelse.

Nye udfordringer
Henrik Hvid, nuværende skandinavisk CFO i Codan/Trygg-Hansa, har besluttet at søge nye udfordringer uden for virksomheden.

”Efter næsten 14 år hos Codan/Trygg-Hansa har Henrik besluttet, at det er tid til at prøve kræfter med nye opgaver. I sin tid hos os har Henrik haft mange roller, blandt andet som investeringsdirektør, chef for Nordic Treasury & Investment, Chief Risk Officer og senest som CFO. Jeg vil gerne takke Henrik for hans store bidrag til både den skandinaviske forretning og RSA og ønsker ham alt godt i sin videre færd,” siger Ken Norgrove.

Halvårsresultat 2020 for Codan Danmark30.7.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Nettopræmieindtægter i Codan Danmark på 3.327,2 millioner DKK (HY2019: 3.525,8 millioner DKK) Samlet positivt underwritingresultat i Codan Danmark på 250,4 millioner DKK (HY2019: -106,7 millioner DKK) Combined Operating Ratio (COR) for Codan Danmark på 89,6% (HY2019: 104%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS) Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede halvårsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk). Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer resultatet: ”Vi er nået rigtig langt siden de seneste udfordrende år, og vi har forbedret lønsomheden på vores kerneforretning. Det er et resultat af de planer, som vi har igangsat primært i erhvervsforretningen, og blandt andet afløbsgevinster fra tidligere år. Jeg er især stolt af, at vi i vores privatforretning fortsætter fremgangen, hvor kunder vælger os til, fordi vi har attraktive værdit