Codan og Landsforeningen LEV forlænger partnerskabet

Landsforeningen LEV og Codan har netop underskrevet en forlængelse af den fælles partnerskabsaftale. Aftalen giver mennesker med udviklingshæmning fordelagtige forsikringer og giver LEV et overskud, der bruges i foreningens arbejde for at forbedre livsvilkårene for mennesker med udviklingshæmning og deres pårørende.

Torben Wind, adm. direktør, Landsforeningen LEV, og Camilla Amstrup, privatkundedirektør i Codan.

Et af de ældste partnerskaber i Codans historie er blevet forlænget. For 23 år siden indgik Codan og Landsforeningen LEV et partnerskab, som nu er forlænget med yderligere to år.

Forlængelsen blev underskrevet tidligere på ugen af Torben Wind, adm. direktør i Landsforeningen LEV, og Camilla Amstrup, privatkundedirektør i Codan.

”Det er altid en stor glæde at kunne fortsætte det gode samarbejde, vi har med vores mange partnere. Vi har i mange år haft et rigtig godt forhold til Landsforeningen LEV, og vi er glade for, at vi begge er enige om at fortsætte relationen,” siger Camilla Amstrup.

Partnerskabsaftalen mellem Landsforeningen LEV og Codan omfatter særlige indboforsikringer og hændelsesforsikringer for mennesker med udviklingshandicap samt forsikringer til hjælpere. Der er tale om fordelagtige forsikringer, som er målrettet de særlige behov, som mennesker med udviklingshandicap og andre handicap, der for eksempel bor i bofælleskaber, har.

Ønsker at udvikle samarbejdet

Den nye aftale mellem Codan og LEV bygger videre på den fælles historie, som de to startede for 23 år siden. Dengang var det nærmest umuligt for mennesker med udviklingshæmning at blive forsikret. Men i fællesskab fik de to parter etableret den forsikringsordning, der siden har været til stor gavn for tusindvis af mennesker med udviklingshæmning.

”Jeg er glad for, at vi har forlænget aftalen med Codan. Vi ønsker at udvikle samarbejdet, så endnu flere mennesker med udviklingshandicap får de bedste forsikringer med den bedste dækning,” siger LEVs adm. direktør, Torben Wind.

En del af partnerskabsaftalen omfatter også, at LEV fortsat får del i overskuddet fra forsikringsområdet. Beløbet bruges til at støtte foreningens indsats til glæde og gavn for foreningens medlemmer og for alle mennesker med udviklingshandicap og deres familier. Et arbejde, der både foregår nationalt og lokalt i LEVs kommunekredse.

Camilla Amstrup, privatkundedirektør i Codan.

RSA Scandinavia appoints new CEO2.8.2019 11:30:42 CESTPressemeddelelse

Ken Norgrove, Chief Executive of RSA Ireland, has been appointed as Chief Executive Officer of Codan/Trygg-Hansa, RSA Group’s Scandinavian business. Ken will replace Patrick Bergander, who leaves RSA after 7 years, and 5 years as CEO of Codan/Trygg-Hansa. The appointment is subject to regulatory approval. Stephen Hester, RSA Group CEO, commented: “In his time with RSA and as Codan/Trygg-Hansa CEO Patrick has directed many important advances in our business in Scandinavia, and developed a strategy that sets us up for the future. After five years now is a natural time for the business to enter its next phase under new leadership. I thank him and wish him well as he seeks out new challenges. “Ken is one of the most experienced and talented leaders in RSA and his tenure in Ireland has produced exceptional results. He has outstanding credentials as an underwriter and business leader, and I am sure will prove an able successor to Patrick and help our business to grow and develop in the comin