Codan og Landsforeningen LEV forlænger partnerskabet

Landsforeningen LEV og Codan har netop underskrevet en forlængelse af den fælles partnerskabsaftale. Aftalen giver mennesker med udviklingshæmning fordelagtige forsikringer og giver LEV et overskud, der bruges i foreningens arbejde for at forbedre livsvilkårene for mennesker med udviklingshæmning og deres pårørende.

Torben Wind, adm. direktør, Landsforeningen LEV, og Camilla Amstrup, privatkundedirektør i Codan.

Et af de ældste partnerskaber i Codans historie er blevet forlænget. For 23 år siden indgik Codan og Landsforeningen LEV et partnerskab, som nu er forlænget med yderligere to år.

Forlængelsen blev underskrevet tidligere på ugen af Torben Wind, adm. direktør i Landsforeningen LEV, og Camilla Amstrup, privatkundedirektør i Codan.

”Det er altid en stor glæde at kunne fortsætte det gode samarbejde, vi har med vores mange partnere. Vi har i mange år haft et rigtig godt forhold til Landsforeningen LEV, og vi er glade for, at vi begge er enige om at fortsætte relationen,” siger Camilla Amstrup.

Partnerskabsaftalen mellem Landsforeningen LEV og Codan omfatter særlige indboforsikringer og hændelsesforsikringer for mennesker med udviklingshandicap samt forsikringer til hjælpere. Der er tale om fordelagtige forsikringer, som er målrettet de særlige behov, som mennesker med udviklingshandicap og andre handicap, der for eksempel bor i bofælleskaber, har.

Ønsker at udvikle samarbejdet

Den nye aftale mellem Codan og LEV bygger videre på den fælles historie, som de to startede for 23 år siden. Dengang var det nærmest umuligt for mennesker med udviklingshæmning at blive forsikret. Men i fællesskab fik de to parter etableret den forsikringsordning, der siden har været til stor gavn for tusindvis af mennesker med udviklingshæmning.

”Jeg er glad for, at vi har forlænget aftalen med Codan. Vi ønsker at udvikle samarbejdet, så endnu flere mennesker med udviklingshandicap får de bedste forsikringer med den bedste dækning,” siger LEVs adm. direktør, Torben Wind.

En del af partnerskabsaftalen omfatter også, at LEV fortsat får del i overskuddet fra forsikringsområdet. Beløbet bruges til at støtte foreningens indsats til glæde og gavn for foreningens medlemmer og for alle mennesker med udviklingshandicap og deres familier. Et arbejde, der både foregår nationalt og lokalt i LEVs kommunekredse.

Camilla Amstrup, privatkundedirektør i Codan.

Codan får ny pressechef23.1.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

Troels Karlskov er tiltrådt som ny pressechef i Codan Forsikring. Han er ansvarlig for medierelationer, pressehåndtering og PR-aktiviteter. “Codan er i fuld gang med en spændende udvikling, og med ansættelsen af Troels Karlskov får vi et ungt og stærkt talent i rollen som pressechef, der skal fortsætte arbejdet med at styrke Codans position med strategisk og proaktiv kommunikation. Vi er et hus med over 100 års historie, og jeg ser frem til bygge videre på det gode udgangspunkt med nye kræfter som Troels,” siger Mette Heering Pontoppidan, Marketing & Communications Director, Codan. Troels Karlskov, 30 år, kommer fra en stilling som fungerende pressechef og Public Relations Manager i flyselskabet SAS. Han er uddannet cand.comm. i journalistik og har en baggrund som journalist hos DR Nyheder, hvor han både har lavet TV, radio og digitalt indhold. “Skiftet til Codan er et skridt ind i en spændende og betydningsfuld branche. Jeg glæder mig til at videreudvikle og udbrede fortællingen om en