Codan indgår partnerskab med 350 ejendomsmæglere

Nykredit Mægler, det vil sige ejendomsmæglerne Nybolig, Estate og Jesper Nielsen, vil fremover tilbyde forsikringer fra Codan til deres kunder, efter at samarbejdet med Gjensidige ophører. Aftalen træder i kraft i 2021.

Når kunder handler bolig med Nykredit Mægler, der står bag godt en fjerdedel af det danske mæglermarked med knap 24.000 bolighandler årligt, vil de fremover blive præsenteret for et skræddersyet tilbud fra Codan.

Indtil nu har Nykredits ejendomsmæglere formidlet forsikringer via det norske forsikringsselskab Gjensidige, men efter en grundig analyse har Nykredit valgt at skifte udbyder fra 1. maj 2021.

”Det er sund forretningspraksis løbende at kigge sine samarbejdsaftaler grundigt igennem, og det har vi gjort og kommet frem til, at vi fremover med Codan vil kunne tilbyde kunderne et endnu bedre tilbud og et setup, der passer bedre til vores forretningsstruktur. Vi vil samtidig gerne benytte lejligheden til at sige tak for det mangeårige samarbejde med Gjensidige,” siger Peter J. Mattsen, administrerende direktør i Nykredit Mægler.

Unikke boligpakker til kunder hos 350 mæglere
Sammen med Lokale Pengeinstitutter (LOPI), Spar Nord og Codan har Nykredit indgået en alliance, som fra foråret vil give kunderne adgang til nyskabende forsikringstilbud, stærke digitale løsninger og konkurrencedygtige priser.

Da Nybolig, Estate og Jesper Nielsen er en del af Nykredit-koncernen, kommer forsikringsskiftet også til at omfatte mæglerkunderne, men samarbejdet er en selvstændig aftale.

”Vi ser frem til at arbejde sammen med Codan, og vi er ikke i tvivl om, at de udviklingstiltag, der er planlagt inden for samarbejdet, også kommer vores kunder til gode,” siger Peter J. Mattsen.

Hos Codan, der forsikrer 245.000 husstande og har over 100 års erfaring i at hjælpe kunder i hele landet, ser man også frem til samarbejdet.

”Vi glæder os til arbejde sammen med Danmarks førende ejendomsmæglere. At være ordentligt forsikret er en central del af en bolighandel, og kunder hos 350 mæglere får nu adgang til attraktive forsikringer og rådgivning om alt fra at sikre de bedste betingelser for køb- og salg af fast ejendom til sparring om udbygning af huset, udlejning og meget mere,” siger Mads Foged, privatdirektør i Codan.

”Codan er allerede i gang med at udvikle unikke boligpakke skræddersyet til Nybolig, Estate og Jesper Nielsens kunder. Samtidig skal vi også klæde vores nye kunder på til at undgå skaden, før den sker. Det handler fx om at agere på klimaforandringer, som betyder nye og flere typer skader. Vi skal helt enkelt undgå, at der kommer vand i kælderen, når der er flere skybrud, eller at der trænger regn ind gennem samlinger og kviste på huset, når det stormer,” siger han.

Codan investerer som en del af samarbejdet med Nykredit massivt i nye digitale løsninger og flere ressourcer til at betjene kunder. Kunder hos ejendomsmæglerne får desuden mulighed for at abonnere på forsikringsselskabets gratis varsling, der giver besked og gode råd til at sikre boligen, når der er risiko for ekstremt vejr på adressen.

Mads Foged, privatdirektør i Codan Danmark

Codan udvider topledelsen og styrker privatforretningen11.11.2020 08:05:00 CETPressemeddelelse

For yderligere at styrke sin position på det danske forsikringsmarked opretter Codan en ny direktørrolle. Samtidig justerer forsikringsselskabet organisationen og opretter to nye forretningsben: Privat, der har ansvaret for den direkte relation til privatkunder, og Bankassurance, hvor kunderelationer og salgsaktiviteter med både private og erhverv sker gennem banker. ”I dag annoncerer vi tiltag i Codan, der er afgørende for at forenkle Codan og indfri vores løfte om at skabe Danmarks førende forsikringsløsninger. Tiltagene skal styre os gennem en tid, hvor der er fart på væksten og opstår nye muligheder hver eneste dag, og sikre, at vi altid er konkurrencedygtige,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark. ”Jeg er glad for at byde Kim Rud-Petersen velkommen. Han kommer med unikke og dokumenterede erfaringer, der er de helt rette til at indfri potentialet og komme i mål med de mange forandringer og opgaver, vi står overfor. Jeg ser frem til samarbejdet med Kim, som også indtræder i

Lokale Pengeinstitutter, Spar Nord og Nykredit i ny og forstærket forsikringsalliance med Codan27.10.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse