Codan indgår partnerskab med 350 ejendomsmæglere

Nykredit Mægler, det vil sige ejendomsmæglerne Nybolig, Estate og Jesper Nielsen, vil fremover tilbyde forsikringer fra Codan til deres kunder, efter at samarbejdet med Gjensidige ophører. Aftalen træder i kraft i 2021.

Når kunder handler bolig med Nykredit Mægler, der står bag godt en fjerdedel af det danske mæglermarked med knap 24.000 bolighandler årligt, vil de fremover blive præsenteret for et skræddersyet tilbud fra Codan.

Indtil nu har Nykredits ejendomsmæglere formidlet forsikringer via det norske forsikringsselskab Gjensidige, men efter en grundig analyse har Nykredit valgt at skifte udbyder fra 1. maj 2021.

”Det er sund forretningspraksis løbende at kigge sine samarbejdsaftaler grundigt igennem, og det har vi gjort og kommet frem til, at vi fremover med Codan vil kunne tilbyde kunderne et endnu bedre tilbud og et setup, der passer bedre til vores forretningsstruktur. Vi vil samtidig gerne benytte lejligheden til at sige tak for det mangeårige samarbejde med Gjensidige,” siger Peter J. Mattsen, administrerende direktør i Nykredit Mægler.

Unikke boligpakker til kunder hos 350 mæglere
Sammen med Lokale Pengeinstitutter (LOPI), Spar Nord og Codan har Nykredit indgået en alliance, som fra foråret vil give kunderne adgang til nyskabende forsikringstilbud, stærke digitale løsninger og konkurrencedygtige priser.

Da Nybolig, Estate og Jesper Nielsen er en del af Nykredit-koncernen, kommer forsikringsskiftet også til at omfatte mæglerkunderne, men samarbejdet er en selvstændig aftale.

”Vi ser frem til at arbejde sammen med Codan, og vi er ikke i tvivl om, at de udviklingstiltag, der er planlagt inden for samarbejdet, også kommer vores kunder til gode,” siger Peter J. Mattsen.

Hos Codan, der forsikrer 245.000 husstande og har over 100 års erfaring i at hjælpe kunder i hele landet, ser man også frem til samarbejdet.

”Vi glæder os til arbejde sammen med Danmarks førende ejendomsmæglere. At være ordentligt forsikret er en central del af en bolighandel, og kunder hos 350 mæglere får nu adgang til attraktive forsikringer og rådgivning om alt fra at sikre de bedste betingelser for køb- og salg af fast ejendom til sparring om udbygning af huset, udlejning og meget mere,” siger Mads Foged, privatdirektør i Codan.

”Codan er allerede i gang med at udvikle unikke boligpakke skræddersyet til Nybolig, Estate og Jesper Nielsens kunder. Samtidig skal vi også klæde vores nye kunder på til at undgå skaden, før den sker. Det handler fx om at agere på klimaforandringer, som betyder nye og flere typer skader. Vi skal helt enkelt undgå, at der kommer vand i kælderen, når der er flere skybrud, eller at der trænger regn ind gennem samlinger og kviste på huset, når det stormer,” siger han.

Codan investerer som en del af samarbejdet med Nykredit massivt i nye digitale løsninger og flere ressourcer til at betjene kunder. Kunder hos ejendomsmæglerne får desuden mulighed for at abonnere på forsikringsselskabets gratis varsling, der giver besked og gode råd til at sikre boligen, når der er risiko for ekstremt vejr på adressen.

Mads Foged, privatdirektør i Codan Danmark

Ny strategi, stigende kundetilfredshed og forbedret lønsomhed: Codan er kommet styrket ud af 202026.2.2021 08:06:07 CETPressemeddelelse

Med et samlet, positivt afkast på forsikringsdriften på 520 millioner DKK, en solid COR på 89 pct. og en stigende kundetilfredshed kan Codan Danmark kigge tilbage på et tilfredsstillende 2020, som på mange måder har været et definerende år for selskabets fremtid. Et år, hvor der blandt andet blev gennemført en stærk turn-around på hele erhvervsområdet, indgået en banebrydende forsikringsalliance med Nykredit, SparNord og Lokale Pengeinstitutter (LOPI) samt indgået rekordstore aftaler inden for forsikring af vedvarende energi. Alt sammen i lyset af COVID-19, hvor Codans medarbejdere arbejdede i døgndrift hjemmefra for at hjælpe kunder med råd og vejledning i en svær og uvis tid.

Forsikringsalliance vokser: To fynske lokalbanker indtræder i Privatsikringssamarbejdet10.2.2021 08:50:00 CETPressemeddelelse

Privatsikring har netop underskrevet samarbejdsaftaler med både Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse. Fremover vil kunder i de to fynske pengeinstitutter blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Privatsikring er datterselskab af Codan, og dermed indtræder de nye samarbejdspartnere i den nyligt indgåede alliance mellem Codan og Nykredit, Spar Nord og over 30 lokalbanker organiseret i Lokale Pengeinstitutter (LOPI). Den fælles ambition er at skabe landets stærkeste bankassurancemodel. De nye fynske kunder vil få glæde af de produkter, koncepter og digitale løsninger, som Privatsikring udvikler sammen med alliancepartnerne. Planen er, at Privatsikring skal fordoble sin størrelse de kommende år gennem vækst på både privatmarkedet og blandt erhvervskunder. Forsikringsselskabet rundede sidste år en porteføljestørrelse på over 800 millioner kroner, som er drevet af år med vækstrater på mellem 7-9% siden år 2000, hvor selskabet blev grun

Fem gode råd: Sådan undgår du uheld på kælkebakken29.1.2021 12:55:07 CETPressemeddelelse

Der bliver formentlig travlt på kælkebakkerne her i den sidste weekend af januar, da DMI spår frostgrader og snevejr i store dele af landet. Der kan også blive travlt på landets skadestuer, hvis man ikke passer på. På kælkebakken er det ikke ualmindeligt, at alt fra bobslæder, kælke, snowracers og tilmed plastikposer eller gamle madrasser kolliderer og ender med uheld og personskader. ”Vinterens udstyr kan være vanskeligt at kontrollere, da det er langt tid siden, det har været fremme, og kombinationen af sne og stejle bakker betyder ofte høj hastighed, hvor det er svært at bremse," siger Henrik Bundgaard, skadedirektør i Codan. "Vi ved også, at det ikke kun er børn, der kommer til skade på kælkebakken. Forældre kan også komme galt afsted, når de kører afsted sammen med deres børn. Det handler om at gøre rutscheturen både sjov og sikker,” siger han. Husk hjelmen og gå op ad bakken Heldigvis kan skader på kælkebakken forebygges. ”Det handler blandt andet om at lære børn at være opmærkso