Codan bliver en del af Danmarks næststørste forsikringskoncern sammen med Alm.Brand

Alm. Brand køber Codan og skaber Danmarks næststørste forsikringskoncern med en markedsandel på knap 20%.
Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

Codan har over de seneste år gennemgået en stor og succesfuld transformation med udskiftning af kernesystemer, styrkelse af lønsomhed og indgåelse af nye strategiske partnerskaber inden for særlig bankassurance. Det er således et stærkt Codan som Alm. Brand nu står til at overtage, oplyser CEO Christian Baltzer.

- Det er i sandhed en definerende tid for Codan, og jeg er stolt af, at vi nu kan være med til at skabe Danmarks næststørste forsikringsselskab. Vi har over de seneste år løftet Codan til helt nye højder, og jeg noterer mig med en vis stolthed, at der i salgsprocessen har været stor efterspørgsel efter os. Den endelige salgspris afspejler netop de resultater, vi sammen i virksomheden har skabt den seneste tid, lyder det.

Med købet skabes fremtidens forsikringskoncern med stærke markedspositioner inden for privatmarkedet, erhvervsmarkedet og bankassurance. Kombinationen af Codan og Alm. Brand er på mange områder et perfekt match. Det er begge virksomheder med en lang historie og værdier, der hviler på samme fundament. Samtidig kommer Codan også til at tilføre Alm. Brand nye styrkepositioner inden for blandt andet forsikring af vedvarende energi, hvor Codan har en global position, samt på det tungere erhvervsmarked hvor Codan kan bidrage med dygtige tekniske kompetencer. Det samme gælder på skadesområdet, hvor Codan gennem flere år har investeret i at skabe en af markedets stærkeste skadesplatforme.

- Det glæder mig på vegne af hele Codan-organisationen og alle medarbejderne, at afklaringen omkring Codans fremtid er sket så hurtigt og effektivt. Vi går en meget spændende tid i møde, og jeg er overbevist om at opkøbet vil skabe mange spændende muligheder for os alle sammen, siger Christian Baltzer og fortsætter:

- Foran os venter først og fremmest separationen fra Trygg-Hansa og Codan Norge samt nye myndighedsgodkendelser. Så der er meget arbejde at gøre, før opkøbet falder helt på plads, og en ny virkelighed kan begynde. Derfor er jeg også fortsat meget optaget af at fokusere på vores kunder og medarbejdere samt sikre en stærk performance. Codan er et stærkt brand og en fantastisk forretning, som vi skal fortsætte med at drive sammen på bedste vis.

Codan og Alm. Brand fortsætter uændret i det næste års tid, indtil købet forventes gennemført i første halvår 2022. Det forudsat, at alle godkendelser fra relevante myndigheder er på plads.

PR -og Presseansvarlig Camilla Cornelius tlf. 30378307

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

Codan Forsikring har 255.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder.

Se Alm. Brand Groups nyhedsrum