Codan bliver en del af Danmarks næststørste forsikringskoncern sammen med Alm.Brand

Alm. Brand køber Codan og skaber Danmarks næststørste forsikringskoncern med en markedsandel på knap 20%.

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

Codan har over de seneste år gennemgået en stor og succesfuld transformation med udskiftning af kernesystemer, styrkelse af lønsomhed og indgåelse af nye strategiske partnerskaber inden for særlig bankassurance. Det er således et stærkt Codan som Alm. Brand nu står til at overtage, oplyser CEO Christian Baltzer.

- Det er i sandhed en definerende tid for Codan, og jeg er stolt af, at vi nu kan være med til at skabe Danmarks næststørste forsikringsselskab. Vi har over de seneste år løftet Codan til helt nye højder, og jeg noterer mig med en vis stolthed, at der i salgsprocessen har været stor efterspørgsel efter os. Den endelige salgspris afspejler netop de resultater, vi sammen i virksomheden har skabt den seneste tid, lyder det.

Med købet skabes fremtidens forsikringskoncern med stærke markedspositioner inden for privatmarkedet, erhvervsmarkedet og bankassurance. Kombinationen af Codan og Alm. Brand er på mange områder et perfekt match. Det er begge virksomheder med en lang historie og værdier, der hviler på samme fundament. Samtidig kommer Codan også til at tilføre Alm. Brand nye styrkepositioner inden for blandt andet forsikring af vedvarende energi, hvor Codan har en global position, samt på det tungere erhvervsmarked hvor Codan kan bidrage med dygtige tekniske kompetencer. Det samme gælder på skadesområdet, hvor Codan gennem flere år har investeret i at skabe en af markedets stærkeste skadesplatforme.

- Det glæder mig på vegne af hele Codan-organisationen og alle medarbejderne, at afklaringen omkring Codans fremtid er sket så hurtigt og effektivt. Vi går en meget spændende tid i møde, og jeg er overbevist om at opkøbet vil skabe mange spændende muligheder for os alle sammen, siger Christian Baltzer og fortsætter:

- Foran os venter først og fremmest separationen fra Trygg-Hansa og Codan Norge samt nye myndighedsgodkendelser. Så der er meget arbejde at gøre, før opkøbet falder helt på plads, og en ny virkelighed kan begynde. Derfor er jeg også fortsat meget optaget af at fokusere på vores kunder og medarbejdere samt sikre en stærk performance. Codan er et stærkt brand og en fantastisk forretning, som vi skal fortsætte med at drive sammen på bedste vis.

Codan og Alm. Brand fortsætter uændret i det næste års tid, indtil købet forventes gennemført i første halvår 2022. Det forudsat, at alle godkendelser fra relevante myndigheder er på plads.

PR -og Presseansvarlig Camilla Cornelius tlf. 30378307

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

Codan Danmark kommer stærkt ud af 1. halvår med en markant forøgelse af forsikringsresultatet og en solid combined ratio18.8.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Codan Danmark kommer ud af 1. halvår 2021 med en positiv vækst på 1,7 pct. og en combined ratio på 85,3 pct. Samtidig forbedres forsikringsresultatet med 43 pct. sammenlignet med 1. halvår 2020. Det er udtryk for en styrket underliggende forretning, og det er netop dette udgangspunkt, der skal bane vejen for yderligere vækst på toplinjen i Codan i 2. halvår. Det skal blandt andet ske med en fortsat udbygning af distributionen, særligt med agenturer samt forsikringsalliancen, Privatsikring. I erhvervsforretningen betyder den styrkede lønsomhed, at der nu kan fokuseres mere på nye vækstmuligheder samt at levere en endnu større indsats på forebyggelse.

Hver fjerde sommerhusejer har haft en vejrskade det seneste år30.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Corona har fået sommerhussalget til at stige voldsomt. Men med sommerhuskøbene følger ikke kun frisk luft, sand under fødderne og en sikker ferielokation. Udover de seneste ugers kraftige regnskyl, viser en ny undersøgelse lavet for Codan nemlig, at hver fjerde danske sommerhusejer har haft en vejrskade på deres sommerhus inden for det seneste år. Og det er langt flere end blandt normale boligejere. Det bekymrer skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, da det i sidste ende kan få betydning for sommerhusets værdi.

Pas på dig selv i haven: Her er sommerens skøreste skader28.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er sommerferie, og vi har masser af tid i haven og sammen med vores børn. Men der er grund til at være opmærksom, når man går i gang med havearbejdet eller låner børnenes legetøj. Når sommerferien begynder, lægger danskerne sig ikke blot i en solseng eller på et håndklæde i strandkanten og slapper af. Mange benytter også lejligheden til at forskønne haven eller blander sig lidt uheldigt i børnenes leg, oplever Codan Forsikring. "Vi kan godt mærke, at der er gået sommer i den i forhold til de skader, som folk ringer ind med i øjeblikket," siger skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, med et glimt i øjet, "Det gode vejr har naturligt nok fået danskerne ud i haven, men tid i haven kan godt være farlig og resultere i nogle skader, som man måske ikke umiddelbart havde forestillet sig," lyder det. Det udsagn bakker Charlotte Rahbek, som er ledende oversygeplejerske på Bispebjerg Hospital, op om. "Når det er godt vejr, bruger danskerne mere tid udenfor og i deres haver. Udover det bringe

Vil du udleje dit sommerhus eller bolig? Det kan blive en dyr fornøjelse7.7.2021 07:53:52 CEST | Pressemeddelelse

Er du blandt de mange danskere, som igen i år holder sommerferie indenfor Danmarks grænser og har booket et sommerhus eller en ferielejlighed? Eller måske udlejer du selv? Så er det vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i, hvordan du er dækket. Det har nemlig stor betydning for din forsikringsdækning, hvorvidt du låner eller udlejer din bolig, og om du gør det gennem en udlejningsportal eller på egen hånd.