Codan bliver en del af Danmarks næststørste forsikringskoncern sammen med Alm.Brand

Alm. Brand køber Codan og skaber Danmarks næststørste forsikringskoncern med en markedsandel på knap 20%.

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

Codan har over de seneste år gennemgået en stor og succesfuld transformation med udskiftning af kernesystemer, styrkelse af lønsomhed og indgåelse af nye strategiske partnerskaber inden for særlig bankassurance. Det er således et stærkt Codan som Alm. Brand nu står til at overtage, oplyser CEO Christian Baltzer.

- Det er i sandhed en definerende tid for Codan, og jeg er stolt af, at vi nu kan være med til at skabe Danmarks næststørste forsikringsselskab. Vi har over de seneste år løftet Codan til helt nye højder, og jeg noterer mig med en vis stolthed, at der i salgsprocessen har været stor efterspørgsel efter os. Den endelige salgspris afspejler netop de resultater, vi sammen i virksomheden har skabt den seneste tid, lyder det.

Med købet skabes fremtidens forsikringskoncern med stærke markedspositioner inden for privatmarkedet, erhvervsmarkedet og bankassurance. Kombinationen af Codan og Alm. Brand er på mange områder et perfekt match. Det er begge virksomheder med en lang historie og værdier, der hviler på samme fundament. Samtidig kommer Codan også til at tilføre Alm. Brand nye styrkepositioner inden for blandt andet forsikring af vedvarende energi, hvor Codan har en global position, samt på det tungere erhvervsmarked hvor Codan kan bidrage med dygtige tekniske kompetencer. Det samme gælder på skadesområdet, hvor Codan gennem flere år har investeret i at skabe en af markedets stærkeste skadesplatforme.

- Det glæder mig på vegne af hele Codan-organisationen og alle medarbejderne, at afklaringen omkring Codans fremtid er sket så hurtigt og effektivt. Vi går en meget spændende tid i møde, og jeg er overbevist om at opkøbet vil skabe mange spændende muligheder for os alle sammen, siger Christian Baltzer og fortsætter:

- Foran os venter først og fremmest separationen fra Trygg-Hansa og Codan Norge samt nye myndighedsgodkendelser. Så der er meget arbejde at gøre, før opkøbet falder helt på plads, og en ny virkelighed kan begynde. Derfor er jeg også fortsat meget optaget af at fokusere på vores kunder og medarbejdere samt sikre en stærk performance. Codan er et stærkt brand og en fantastisk forretning, som vi skal fortsætte med at drive sammen på bedste vis.

Codan og Alm. Brand fortsætter uændret i det næste års tid, indtil købet forventes gennemført i første halvår 2022. Det forudsat, at alle godkendelser fra relevante myndigheder er på plads.

PR -og Presseansvarlig Camilla Cornelius tlf. 30378307

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

7 ud af 10 skader sker i langsomt tempo: Få risikoingeniørens bedste råd til at forebygge skader i transportbranchen3.6.2021 08:53:02 CEST | Pressemeddelelse

Ødelagte topklapper, konsekvente bakkeskader eller manøvreskader på samme sted på ruten. Langt de fleste skader i transportbranchen er gentagende, og faktisk sker 7 ud af 10 skader altid i langsomt tempo. Det viser tal fra Codans Skadestopforløb. Desværre har de færreste virksomheder i transportbranchen overblik over, hvor ofte, og hvorfor, skaderne sker. Det er dyrt i længden, fortæller Bruno Hostrup, risikoingeniør i Codan. Han deler derfor sine bedste råd til skadesforebyggelse i de danske transportvirksomheder.

Privatsikring styrker kundetilbud: Nu præsenteres de første nye løsninger bag fremtidens stærkeste bankassurancemodel4.5.2021 14:30:10 CEST | Pressemeddelelse

Efter et halvt års intensiv udvikling kan en af landets største og stærkeste forsikringsalliancer, Privatsikring, nu løfte sløret for flere nye tilbud til kunderne. Det er især bæredygtighed og forebyggelse, som er omdrejningspunktet for de nye tiltag, der rulles ud nu og løbende hen over året. Det sker blandt andet med afsæt i en trecifret millioninvestering fra Codan og et tæt udviklingssamarbejde parterne imellem.

Skjern Bank og Privatsikring indgår ny aftale for erhvervskunder26.4.2021 11:10:39 CEST | Pressemeddelelse

Privatsikring og Skjern Bank har underskrevet en ny aftale om deres erhvervsforsikringer. Dermed vil erhvervskunderne i den vestjyske bank fremover blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Partnerskabet mellem Privatsikring og Skjern Bank går helt tilbage til Privatsikrings etablering i år 2000, hvor bankens privatkunder begyndte at modtage rådgivning og skræddersyede forsikringer. Nu udvides partnerskabet til også at inkludere bankens erhvervskunder. ”Vi har 20 års erfaring med Privatsikring, og derfor føles det rigtigt at samle det hele hos dem og tilbyde vores kunder en helhedsrådgivning på tværs af privat- og erhvervsforretningen. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores erhvervskunder attraktive forsikringsløsninger, som vi i mange år har kunnet tilbyde vores privatkunder.” udtaler Per Munck adm. direktør i Skjern Bank. Hos Privatsikring ser man også frem til at udvide samarbejdet. ”Vi har altid haft en god dialog med Skjern Ba

Christian Baltzer fortsætter som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation’s foreslåede overtagelse22.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TORONTO D. 22. APRIL 2021 Intact har i dag bekræftet, at Christian Baltzer vil fortsætte som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation og Tryg A/S’ foreslåede overtagelse af RSA Insurance Group plc, på nuværende tidspunkt forventet i Q2 2021. I henhold til den foreslåede transaktion, vil Codan Danmark blive ejet af de to parter på et 50/50 økonomisk grundlag med Intact som ledelsesansvarlig. I samarbejde med Intact, vil Christian Baltzer og Codan Danmark-teamet drive den fortsatte succes af forretningen, og sideløbende vurdere de strategiske alternativer for det langsigtede partnerskab. Charles Brindamour, CEO, Intact Financial Corporation: “The entire Codan team in Denmark, led by Christian Baltzer, has undergone remarkable development over the past year, and has achieved strong results. Codan Denmark is an iconic brand in a great market. We are confident that Codan Denmark can continue to realize its significant potential, and Christian Baltzer is the righ