Cirkel Kaffe har fået årtiers opgradering

Et af de ældste og mest kendte kaffemærker i Danmark – Cirkel Kaffe – har undergået den helt store forvandling fra lidt bedaget formalet kaffe til 22 nye produkter i tre kvalitetskategorier. Opgraderingen sker som led i fejringen af Coops 150 års jubilæum.

De 22 nye Cirkel Kaffe produkter

Cirkel Kaffe har siden 1896 været en del af de danske morgenborde og kaffepauser. Nu puster Coop støvet af Cirkelpigen og introducerer den nye Cirkel familie, som fra i dag består af 22 produkter i tre kvalitetskategorier samt flere non-food produkter til kaffebrygning.

Marianne Giovanni Lundgreen, kategorichef i Coop, er kvinden bag Cirkel-familieforøgelsen:

”Det var oplagt at give netop Cirkel Kaffe en opgradering på kvalitet og variation. Vi danskere er blandt dem i verden, der drikker mest kaffe, og Cirkel Kaffe er et af de mest kendte kaffemærker i Danmark. Samtidig har vi i Coop en målsætning om at højne kvaliteten i dansk dagligvarehandel, så selvfølgelig skal man kunne drikke Cirkel, uanset om tiden er til en hurtig kop instant, en kande eller en cremet espresso med en prik mælk,” siger Marianne Giovanni Lundgreen.

Hun peger videre på, at de danske kaffevaner stille og roligt bevæger sig væk fra den formalede filterkaffe og over mod de såkaldte single serves, hvor man laver én kop kaffe i stedet for en hel kande. Også smagsoplevelsen fylder mere:

”Kaffe er ikke længere bare kaffe, som skal få os op og i gang om morgenen. Kunderne efterspørger i stigende grad forskellige typer kaffe fra forskellige lande og med forskellig syrlighed, smagsnoter, fylde, ristning osv. Det er den bredde, de nye Cirkel produkter skal spænde over,” siger Marianne Giovanni Lundgreen.

Sammen med de 22 Cirkel Kaffe produkter introducerer Coop også tre nye maskiner – en kaffemaskine produceret af Moccamaster og to kapselmaskiner med og uden mælkeskummer, der passer til Cirkel kapsler og er kompatible med Nespresso kapsler. Derudover stempelkande, To Go kopper og termokande fra Bodum samt stentøjskrus, kaffeglas, opbevaringsdåser og serveringsbakke designet af Pernille Vea. Alle elementer i serien bærer Cirkelpigen.

De nye Cirkel kaffer lander i butikkerne i disse dage og vil blive markedsført i de kommende uger.

Fakta om de nye Cirkel Kaffe produkter

• 22 forskellige produkter fordelt på tre kvalitetsniveauer: Basic, midrange og premium
  • Den formalede kaffe findes stadig i serien, men nu kommer Cirkel Kaffe også i kapsler og hele bønner

Fakta om de danske kaffevaner:

• På en gennemsnitlig dag drikker tre ud af fem kaffe.
  • 40% af de morgenkaffedrikkende danskere sværger til filterkaffe, men salget af kapsler er steget markant de senere år. 17% tyr til instant.
  • Morgenkaffe er mest udbredt i region Sjælland, mens vestjyderne drikker markant mere aftenkaffe end den gennemsnitlige dansker (kilde: Coops Mad-O-meter)

Kontakter

Spørgsmål vedr. Cirkel Kaffe kan rettes til Marianne Giovanni Lundgreen, kategorichef i Coop, på tlf. 5159 4209

Spørgsmål vedr. non-food varer kan rettes til Jørn Willemann, kategorichef i Coop, på tlf. 5159 2978