Circle K i stort sats – åbner nu for hurtig opladning i Tappernøje

Circle K er i fuld gang med en stor udrulning af lynhurtige ladestandere over hele Sjælland, som gør det muligt at oplade en elbil på blot 20 minutter. Den 9. og 12. maj åbner to Circle K-stationer i Tappernøje for hele 24 nye lynladepladser, og inden sommer vil Sjællands største netværk være etableret med i alt 48 nye lynladepladser.

De nye ladestandere er Danmarks mest kraftfulde med en effekt på 300 kW. Det betyder, at en elbil kan oplades på blot 20 minutter, mens det hos andre operatører, som typisk benytter 150 kW opladere, tager mindst 40 minutter. En almindelig fortovslader på 11-22 kW er op til otte timer om en opladning. Der er således en væsentlig tidsbesparelse ved benytte Circle K’s lynladere.

”Vi har valgt at etablere markedets hurtigste lynladestandere, fordi det gør det nemmere og endnu mere attraktivt at køre elbil. Samtidigt forventer vi, at de lynhurtige ladere vil skabe mere trafik på vores stationer,” siger produktchef Cecilie Strandvold fra Circle K.

Sætter fart på grøn omstilling

Circle K er på kort tid blevet det brændstofselskab, som har etableret flest lynladepladser i Danmark. Således har selskabet på godt et år etableret over 175 lynladepladser i hele landet, og i de kommende måneder er målet at nå 200 ladepladser på 50 Circle K-stationer for at imødekomme danskernes voksende behov for nem opladning.

48 af de nye lynladepladser etableres i Region Sjælland hos Circle K i Tappernøje, Næstved, Køge, Kirke Såby, Ringsted, Roskilde og Slagelse.

”I løbet af foråret bliver Sjælland det sted i landet, hvor vi etablerer flest lynladere. Vi har en klar ambition om at sætte fart på den grønne omstilling ved at gøre det lige så nemt at oplade sin elbil, som det er at tanke benzin og diesel,”fortæller Cecilie Strandvold, der er produktchef for El hos Circle K.

Samlet set vil Circle K investere mere end én milliard kroner i at etablere 1.300 lynladestandere inden 2030.

Her kommer de nye lynladere i Region Sjælland

• Circle K, Sydmotorvejen 380, Vest, 4733 Tappernøje (12 ladepladser åbner den 9. maj)
  • Circle K, Sydmotorvejen 383, Øst, 4733 Tappernøje (12 ladepladser åbner den 12. maj)
  • Circle K, Vordingborgvej 9, 4600 Køge (4 ladepladser)
  • Circle K, Nordhøj 4, 4600 Køge (2 ladepladser)
  • Circle K, Landevejen 51, 4060 Kirke Såby (4 ladepladser)
  • Circle K, Trafikcenter Alle 6, 4200 Slagelse (4 ladepladser)
  • Circle K, Københavnsvej 20, 4000 Roskilde (2 ladepladser)
  • Circle K, Næstvedvej 19, 4100 Ringsted (4 ladepladser)
  • Circle K, Havnegade 60, 4700 Næstved (4 ladepladser)

Sådan foregår opladningen

• Der kræves ikke abonnement for at bruge Circle K’s lynladere.
  • Der betales kun for den el, der bruges under opladningen. Prisen er 4,50 kroner pr. kWh.
  • Der kan betales med betalingskort ved standeren eller på Circle Ks app ”Circle K Charge”.
  • På app’en er det også muligt at se, om lynladeren er ledig, inden man kører hen på stationen.

Circle K er én af de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og er en del af den canadiske Alimentation Couche-Tard gruppe. Gruppen har samlet mere end 14.000 butikker og stationer og ca. 122.000 ansatte i 24 forskellige lande rundt om i verden. Circle K driver i Danmark to separate brands (Circle K & INGO) på i alt 435 lokationer landet over. Vi arbejder målrettet med en bæredygtig omstilling af vores forretning og investerer massivt i lynladestandere til elbiler på vores stationer samt Power-to-X i form af e-metanol.