Chr. Hansen Holding A/S får pris for at have styr på risici

SØREN PETERSEN fra CHR. HANSEN HOLDING A/S blev i dag udnævnt til Risk Manager of the Year 2017 ved et arrangement i Dansk Industris Risk Management forening DARIM.

Søren Petersen modtager prisen for sit systematiske arbejde med risikostyring både ledelsesmæssigt og procesmæssigt. Det er især vigtigt i en tid med stigende trusler fra bl.a. hackerangreb, cybercrime og terror. Det kræver at virksomhederne gør deres yderste for at have styr på alle risici – det er dét DARIM nu sætter pris på.

Prisen bliver givet for i særlig grad at have sat fokus på og understøttet virksomhedens mål og værdiskabelse ud fra et risikostyringsperspektiv.

Baggrunden for udnævnelsen er især Søren Petersens evne til at sætte risikostyring på ledelsens agenda. Desuden får han prisen for sin brug af modeller til vurdering af virksomhedens evne til at modstå risici samt for den daglige styring af kriseberedskab og styring i det daglige.

- Med prisen Risk Manager of the Year ønsker Dansk Industris Risk Management forening at hædre de dygtigste inden for risikostyring til inspiration for andre. Risikostyring er i rivende udvikling, og mange virksomheder opruster i disse år for at opnå det rette niveau af risikostyring. Det sker bl.a. for at sikre, at direktioner og bestyrelser har mulighed for at følge risici og styring af risici tæt. Det er Søren Petersen et godt eksempel på, siger Charlotte Enggaard, formand for DARIM og til dagligt Head of Group Risk Management i Carlsberg Breweries A/S, i forbindelse med kåringen.

Bag kåringen står Dansk Industris Risk Management forening DARIM i samarbejde med en række partnere, som for 4. år i træk kårer Risk Manager of the Year.

Udnævnelsen er en hæderspris til en person, der har opnået et særligt resultat inden for risikostyring eller forsikring. Kandidater bør skille sig ud, ikke kun i forhold til risikostyring eller forsikring, men også i forhold til kreativitet og proaktiv tilgang til at løse udfordringer.

Ud over hædersprisen modtager vinderen et legat på 10.000 kr. til uddannelse indenfor risk management.

Juryen bag “Risk Manager of the Year”

Årets Risk Manager findes blandt nominerede medlemmer af DARIM og DI. Vinderen udpeges af en jury bestående af:

- Jesper Ejsing, Vestas Wind Systems A/S

- Charlotte Enggaard, Carlsberg Breweries A/S

- Thomas Frost, Zurich

- Henrik Jacobsen, WillisTowersWatson

- Peter Hecht-Hansen, Allianz

- Anders Morand, Deloitte

Yderligere oplysninger fås hos koordinator Benedikte Danielsen, DARIM, tlf.: 3016 6537, e-mail beda@di.dk, eller pressekoordinator Bo Hjuler, tlf.: 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Virksomheder kan levere løsningerne på klodens udfordringer19.10.2018 08:56pressemeddelelse

Der bliver etableret konkrete samarbejder, og der kommer bud på løsninger på klodens udfordringer, når repræsentanter fra regeringer, civilsamfund og erhvervslivet fredag og lørdag mødes i København til det grønne topmøde P4G. Fredag foregår topmødet i Industriens Hus, hvor statsminister Lars Løkke Rasmussen og Dansk Industris (DI) adm. direktør, Karsten Dybvad, er værter. Formålet med mødet er at få erhvervslivet til at spille sammen med regeringerne, civilsamfundet og de grønne organisationer om at opfylde FN’s 17 Verdensmål og klimaaftalen fra Paris. - P4G's mål om at skabe offentlig-private partnerskaber afspejler den vitale rolle, som den private sektor spiller for at skabe en bedre verden for os, for vores børn og vores børnebørn. Der skal innovative virksomheder til at levere mange af de nye løsninger, som kan sikre rent vand, bæredygtig energi og mad til alle i fremtiden, siger Thomas Bustrup, direktør i DI. P4G-topmødet skal støtte og udvikle offentligt-private partnerskaber o

DI: EU-topmøde - Brexit handler om danske job18.10.2018 14:53pressemeddelelse