Case competition på universitetet: Hundredvis af Aarhus-studerende skal fremme Lidls vækstmuligheder

De måtte vente et helt år mere end planlagt, før de endelig kunne kaste sig over den prestigefyldte studenterkonkurrence, hvor de akademiske metoder skal stå deres prøve i praksis. Flere hundrede studerende på Aarhus BSS kaster sig i denne uge over dagligvarekæden Lidls vækstpotentialer i Danmark, når Aarhus Case Competition løber over staben.
Startskuddet lød mandag d. 12. april og konkurrencen varer til og med fredag d. 16. april.
Trodser corona med virtuelt setup
Konkurrencen skulle egentlig være afholdt sidste forår, men måtte udskydes på grund af corona.
Men i år går det løs i en virtuel udgave, som 29 frivillige studerende fra studenterorganisationen Aarhus Case Competition står bag. For at sikre, at de studerende ikke går kold foran skærmene bidrager Lidl blandt andet med en bevægelses-challenge og sunde snakcs undervejs.
”Vi var utrolig stolte, da vi i 2020 blev valgt som hovedpartner til årets ACC, og derfor var skuffelsen også stor, da vi efter et fantastisk kick off måtte skubbe arrangementet pga. Corona. ACC-komitéen har udvist stor omstillingsparathed, og vi glæder os nu til, at vi i år kan gennemføre ACC som hovedpartner og dommer med flere hundrede studerende som deltagere. Det bliver på mange måder en kulminationen af seks års tæt samarbejde med Aarhus Universitet, og vi glæder os meget til dialogerne med de studerende og ikke mindst til at se deres kompetencer sat i spil ift. løsning af vores cases”, siger Sine Dolberg, HR-direktør i Lidl.
Håb om endnu tættere tilknytning af Aarhus-studerende
”Aarhus Case Competition er et højdepunkt for rigtig mange studerende, og derfor har det selvfølgelig været ærgerligt, at vi har skullet vente et helt år på at kunne komme i gang. Men nu er vi i gang, og vi er meget spændte på at se, hvordan de mange studerende kommer til at bringe deres viden i spil i forhold til nogle topaktuelle problemstillinger hos Lidl,” siger Noemi Møller Wulfsberg, Head Coordinator hos Aarhus Case Competition.
De studerende får i løbet af ugen konkrete opgaver, der bunder i de udfordringer, Lidl aktuelt står overfor i forhold til deres vækst, innovation, digitalisering og bæredygtige udvikling i Danmark.
”De studerende får indblik i en række af vores forretningsmæssige problemstillinger. Dem håber og tror vi på, at vi kommer til at få en masse nye, spændende perspektiver på. Vi vækster i Lidl og sidste år tog vi første spadestik til vores nye, flotte hovedkontor i Aarhus, så jeg håber også, at indsigten i vores organisation gennem ACC vil bidrage til, at vi i de kommende år kan byde flere talenter fra Aarhus Universitet BSS vekommen på holdet,” slutter Sine Dolberg.
Fakta
- Aarhus Case Competitions er en uafhængig organisation og en del af non-profit studentorganisationen, Studenterlauget. Det hele er arrangeret af studerende for studerende med det formål at bygge bro mellem virksomheder og den akademiske verden og forberede studerende på de udfordringer, de kan møde i erhvervslivet efter studierne.
- Lidl har siden 2015 arbejdet sammen med Aarhus Universitet BSS som karrierepartner, deltaget i karrieremesser, Master Case Challenge, undervisning samt vejledt adskillige studerende, der ønsker at skrive speciale om Lidl.
- Aarhus Case Competition blev sidste år aflyst grundet corona. Derfor er det i år første gang, Lidl er med i Aarhus Case Competition som hovedpartner og dommer.
- Finaleshows bliver livestreamet fra Filmbyen i Aarhus, og kan ses på www.aarhuscasecompetition.com torsdag d. 15. april kl. 19.00-20.45 og fredag d. 16. april kl. 16.00-18.30.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Torsdag den 6. november åbner Tobias ny Lidl-butik i Ringsted: Vi vil være de billigste24.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl slår torsdag den 6. november dørene op til en ny, topmoderne butik på Klosterparks Allé i Ringsted. Her lover butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, lave priser, høj kvalitet og et engageret medarbejderteam, der står klar til at møde kunderne med smil og god energi.
Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 203023.10.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

