Case competition på universitetet: Hundredvis af Aarhus-studerende skal fremme Lidls vækstmuligheder

Flere hundrede studerende fra Aarhus Universitet BSS giver i denne uge deres bedste bud på, hvordan Lidl kan forbedre sine vækstmuligheder i Danmark inden for bæredygtighed, digitalisering og innovation. Det sker som en del af den årlige Aarhus Case Competition, som bygger bro mellem studerende og virksomheder.

Aarhus BSS ved sidste afsløringen i 2020 af, at Lidl blev hovedpartner og dommer ved Aarhus Case Competition. Konkurrencen blev aflyst sidste år på grund af corona, men i denne uge skal de studerende endelig i aktion. Dirk Fust, adm. direktør for Lidl Danmark, t.v. på scenen.

De måtte vente et helt år mere end planlagt, før de endelig kunne kaste sig over den prestigefyldte studenterkonkurrence, hvor de akademiske metoder skal stå deres prøve i praksis. Flere hundrede studerende på Aarhus BSS kaster sig i denne uge over dagligvarekæden Lidls vækstpotentialer i Danmark, når Aarhus Case Competition løber over staben.

Startskuddet lød mandag d. 12. april og konkurrencen varer til og med fredag d. 16. april.

Trodser corona med virtuelt setup

Konkurrencen skulle egentlig være afholdt sidste forår, men måtte udskydes på grund af corona.

Men i år går det løs i en virtuel udgave, som 29 frivillige studerende fra studenterorganisationen Aarhus Case Competition står bag. For at sikre, at de studerende ikke går kold foran skærmene bidrager Lidl blandt andet med en bevægelses-challenge og sunde snakcs undervejs.

”Vi var utrolig stolte, da vi i 2020 blev valgt som hovedpartner til årets ACC, og derfor var skuffelsen også stor, da vi efter et fantastisk kick off måtte skubbe arrangementet pga. Corona. ACC-komitéen har udvist stor omstillingsparathed, og vi glæder os nu til, at vi i år kan gennemføre ACC som hovedpartner og dommer med flere hundrede studerende som deltagere. Det bliver på mange måder en kulminationen af seks års tæt samarbejde med Aarhus Universitet, og vi glæder os meget til dialogerne med de studerende og ikke mindst til at se deres kompetencer sat i spil ift. løsning af vores cases”, siger Sine Dolberg, HR-direktør i Lidl.

Håb om endnu tættere tilknytning af Aarhus-studerende

”Aarhus Case Competition er et højdepunkt for rigtig mange studerende, og derfor har det selvfølgelig været ærgerligt, at vi har skullet vente et helt år på at kunne komme i gang. Men nu er vi i gang, og vi er meget spændte på at se, hvordan de mange studerende kommer til at bringe deres viden i spil i forhold til nogle topaktuelle problemstillinger hos Lidl,” siger Noemi Møller Wulfsberg, Head Coordinator hos Aarhus Case Competition.

De studerende får i løbet af ugen konkrete opgaver, der bunder i de udfordringer, Lidl aktuelt står overfor i forhold til deres vækst, innovation, digitalisering og bæredygtige udvikling i Danmark.

”De studerende får indblik i en række af vores forretningsmæssige problemstillinger. Dem håber og tror vi på, at vi kommer til at få en masse nye, spændende perspektiver på. Vi vækster i Lidl og sidste år tog vi første spadestik til vores nye, flotte hovedkontor i Aarhus, så jeg håber også, at indsigten i vores organisation gennem ACC vil bidrage til, at vi i de kommende år kan byde flere talenter fra Aarhus Universitet BSS vekommen på holdet,” slutter Sine Dolberg.

Fakta

• Aarhus Case Competitions er en uafhængig organisation og en del af non-profit studentorganisationen, Studenterlauget. Det hele er arrangeret af studerende for studerende med det formål at bygge bro mellem virksomheder og den akademiske verden og forberede studerende på de udfordringer, de kan møde i erhvervslivet efter studierne.
  • Lidl har siden 2015 arbejdet sammen med Aarhus Universitet BSS som karrierepartner, deltaget i karrieremesser, Master Case Challenge, undervisning samt vejledt adskillige studerende, der ønsker at skrive speciale om Lidl.
  • Aarhus Case Competition blev sidste år aflyst grundet corona. Derfor er det i år første gang, Lidl er med i Aarhus Case Competition som hovedpartner og dommer.
  • Finaleshows bliver livestreamet fra Filmbyen i Aarhus, og kan ses på www.aarhuscasecompetition.com torsdag d. 15. april kl. 19.00-20.45 og fredag d. 16. april kl. 16.00-18.30.

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Overskudsmad fra Lidl hjælper socialt udsatte i påsken: Blå Kors deler tusindvis af poser med madvarer ud over hele Danmark24.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Påskehelligdagene er en helt særlig tid for den sociale hjælpeorganisation Blå Kors. De oplever i stigende grad flere trængte familier, som har brug for en ekstra håndsrækning i højtiderne. Derfor uddeler Blå Kors i år overskudsmad i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som doneres fra Lidls butikker, til glæde for brugere af familienetværk, væresteder og beboere på botilbud.

Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt17.3.2021 11:29:42 CET | Pressemeddelelse

Lidl Danmark vinder den prestigefyldte, internationale pris ’European Private Label Award’ for sin økologiske kokossorbet, der er en del af WH-serien, som stjernekokken Wassim Hallal står bag. Prisen uddeles i kategorien ’Frozen Food’ og er en af 11 kategorier, hvor de bedste private label-produkter fra 17 europæiske lande har kæmpet om priser. Lidl havde i alt fem danskproducerede produkter nomineret.