Carsten Stendevad udnævnt til bestyrelsen for Novo Holdings

På den ordinære generalforsamling, tirsdag den 19. marts 2020, blev Carsten Stendevad valgt som nyt medlem af bestyrelsen for Novo Holdings A/S.

Lars Rebien Sørensen, formand for bestyrelsen for Novo Holdings, siger: ”Det glæder mig, at Carsten Stendevad tiltræder bestyrelsen i Novo Holdings. Han bringer værdifuld erfaring, viden og indsigt fra sin imponerende internationale karriere inden for økonomisk analyse og investment management.”

I løbet af de seneste 20 år har Carsten Stendevad bestredet en række ledende stillinger i den internationale finanssektor. Han sidder i ledelsen for Bridgewater, et førende amerikansk investeringsfirma, og fungerer herudover som bestyrelsesrådgiver for GIC, Singapores statslige kapitalfond.

Tidligere var Carsten Stendevad adm. direktør for ATP, Managing Director i Citigroup Investment Banking i New York og konsulent hos McKinsey & Company. Han startede sin karriere i Danmarks Nationalbank. Han er uddannet økonom fra Københavns Universitet og Harvard Kennedy School of Government.

“Jeg glæder mig til at indtræde i bestyrelsen for Novo Holdings, som jeg anser for at være en førende global life science-investor med imponerende resultater. Jeg ser især frem til at være en del af et hold, der arbejder for at opnå en langsigtet positiv indvirkning på sundhed, videnskab og samfund,” siger Carsten Stendevad.

Novo Holdings er et dansk aktieselskab, der er 100% ejet af Novo Nordisk Fonden. Selskabet er holding- og investeringsselskab for virksomhederne i Novo Gruppen og havde ved udgangen af 2019 samlede aktiver på 411 mia. kr.

Novo Holdings ejer helt eller delvist flere end 100 life science-selskaber. Novo Holdings diversificerer sin investeringsportefølje ved at investere i aktiver uden for lige science-segmentet. Aktiverne består af en global portefølje af primært likvide beholdninger og fastforrentede værdipapirer. Ved udgangen af 2019 havde disse finansielle investeringer en værdi på 62 mia. kr.

Christian Mostrup, presseansvarlig, tlf.: 3067 4805, cims@novo.dk

Novo Holdings udnævner Christoffer Søderberg til Head of Principal Investments1.9.2020 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse