Carsten Bryder bliver adm. direktør i Netselskabet N1

Et kendt ansigt fra telebranchen skal fremover stå i spidsen for Netselskabet N1, som ejer og driver elnettet i størstedelen af Jylland. Carsten Bryder, som har stor ledelseserfaring fra bl.a. Global Connect, TT Netværket og TDC tiltræder den 1. februar som selskabets adm. direktør.

Netselskabet N1 står over for en massiv opgave i form af den grønne omstilling og elektrificering af Danmark, som i høj grad skal understøttes af elnettet. Det stiller store krav til N1 de kommende år og åbner samtidig for en lang række nye muligheder. N1 ruster sig derfor til fremtiden med ansættelsen af Carsten Bryder som adm. direktør, der fremadrettet vil udgøre den øverste ledelse i N1 sammen med Jan Østergaard Jensen og Daniel Skovsbo Erichsen. Carsten Bryder tiltræder som adm. direktør i N1 den 1. februar 2022.

- Med elektrificeringen og den grønne omstilling, som nu for alvor tager fart, har N1 brug for en styrkelse af topledelsen. Derfor glæder det mig meget, at det er lykkedes os at rekruttere Carsten Bryder til opgaven. Hans erfaring og kompetencer vil være et stort aktiv i N1’s videre udvikling, siger Jesper Barslund, bestyrelsesformand i N1.

Stor ledelseserfaring fra telebranchen

Det er en erfaren herre, som fremover skal være adm. direktør i N1. Carsten Bryder har de seneste tre år været COO i Global Connect, og før det var han blandt andet CEO i Telia og Telenors fællesejede selskab TT Netværket og har tidligere haft forskellige ledende stillinger i TDC. Han kommer således til N1 med massiv ledelseserfaring og stærke tekniske kompetencer.

- Elbranchen gennemgår en fantastisk spændende udvikling i disse år og spiller jo en helt central rolle i den grønne omstilling og elektrificeringen. Det ser jeg frem til at være en del af. Der er ingen tvivl om, at jeg kan trække på min erfaring fra telebranchen, hvor jeg har arbejdet med samfundskritisk infrastruktur i stort set hele min karriere. Samtidig har jeg dugfrisk erfaring med at digitalisere en virksomheds end-to-end-processer som del af en fusionsimplementering, hvilket også er et vigtigt fokusområde i N1. Jeg glæder mig meget til at bringe mine kompetencer i spil i en ny branche, siger Carsten Bryder om sin nye rolle.

Blå bog: Carsten Bryder

• COO i Global Connect i 3 år
  • Bestyrelsesmedlem i Netteam i 2½ år
  • CEO/CTO i TT-Netværket i 1½ år