Brystforstørrende operationer: Flere ønsker et naturligt udseende

Antallet af brystforstørrelser med eget fedt er fordoblet de seneste fem år, og de mest almindelige implantater er en moderat størrelse. Simone Nygaards største ønske til sin brystforstørrende operation var et naturligt udseende.

Da Simone Nygaard fik foretaget sin brystforstørrende operation, var hendes største ønske et naturligt udseende. Hendes præferencer stemmer fint overens med den udvikling, som Aleris-Hamlet Hospitaler oplever. Foto: PR.

Når danske kvinder træffer beslutningen om at få foretaget en brystforstørrende operation, er det langt fra med ønsket om et kunstigt plastik-look. I takt med at operationen bliver mere socialt accepteret, ændrer klientellet sig, og langt de fleste kvinder ønsker i dag et naturligt udtryk. Landets største udbyder af brystforstørrende operationer, Aleris-Hamlet Hospitaler, indopererer flere implantater med forholdsvis moderat volumen. Samtidig er andelen af kvinder, der forstørrer barmen med sit eget fedt, fordoblet de sidste 5 år

– Omkring tolv procent af vores brystforstørrende operationer er i dag med eget fedt, hvilket giver et langt mere naturligt udseende, end med implantater. Brysterne får ikke så meget fylde opadtil, og fedtet fordeler sig på ’almindelige’ bryster. Samtidig ser vi, at i dag vælger 65% af kvinderne implantater på mellem 275 milliliter og 400 milliliter, hvilket er en moderat forstørrelse, siger Bo Jønsson, specialeansvarlig overlæge i plastikkirurgi, ved Aleris-Hamlet Hospitaler.

Der findes over 700 kombinationer af implantater med varierende form, blødhed og med størrelser fra 120 til 800 milliliter.

Bryster der passer til kroppen

Fra naturens side har Simone Nygaard altid været en meget spinkel pige. Da hun begyndte at udvikle kvindelige former, indså hun hurtigt, at hun ikke ville få meget barm. De manglende kurver ærgrede Simone Nygaard.

– Jeg synes, det er flot og feminint med former, og jeg følte virkelig ikke, at jeg havde nok. Denne følelse blev hos mig i lang tid, og jeg begyndte at undersøge de forskellige muligheder, fortæller Simone Nygaard fra Jyderup.

En årrække senere traf hun den endelige beslutning om at få foretaget en brystforstørrende operation. Simone Nygaard havde et vigtigt forbehold, inden hun tjekkede ind på en plastikkirurgisk klinik: Resultatet skulle for alt i verden se naturligt ud.

– Jeg gjorde mig rigtig mange overvejelser inden operationen, og jeg var bange for, at jeg ville se kunstig ud. Mine bryster skulle ikke være store og voldsomme, men små og passe til resten af min krop, fortæller Simone Nygaard.

Selvværdboost

Simone Nygaard fik foretaget en brystforstørrende operation ved Aleris-Hamlet Hospitaler i København, hvor hun fik indopereret implantater på 275 milliliter i hvert bryst. Få uger senere var hævelserne forsvundet og hun kunne iagttage sine nye bryster, og i dag, halvandet år efter, har hun oplevet store forandringer i sit liv.

– Min operation har betydet rigtig meget for mig. Pludselig kan jeg gå ud og købe en bh og rent faktisk synes, den ser pæn ud på min krop. Operationen har givet mit selvværd et kæmpe boost, og den har betydet, at jeg nu har mod på at vise mig i badetøj, fortæller Simone Nygaard.

Fra naturens side, havde Simone Nygaard meget lidt barm. Hun fik derfor foretaget en moderat brystforstørrelse ved Aleris-Hamlet Hospitaler i København. Foto: PR.
Specialeansvarlig overlæge, Bo Jønsson, forklarer, at flere kvinder ønsker et naturligt udseende. Gennemsnitsstørrelsen på implantater er dalende, og 12 procent af brystforstørrelser bliver i dag udført med kvindernes eget fedt i stedet for implantater. Foto: PR.

Aleris-Hamlet Hospitaler er – med mere end 40 specialer og afdelinger i Esbjerg, Herning, Ringsted, København, Aalborg og Aarhus – Danmarks største og bredest dækkende privathospital. Hospitalet udfører over 17.500 operationer hvert år. www.aleris-hamlet.dk

Jonas Janholt Waarst tiltræder som kommerciel direktør for Aleris-Hamlet7.12.2018 08:00Pressemeddelelse

Som led i Aleris-Hamlets strategi om udelukkende at beskæftige sig med sundhedsområdet tiltræder Jonas Janholt Waarst som kommerciel direktør for Aleris-Hamlet Hospitaler. Jonas Janholt Waarst er 44 år og uddannet cand.merc. fra Copenhagen Business School. Jonas kommer senest fra en stilling som kommerciel direktør i Falck Healthcare A/S. Tidligere har han bl.a. været nordisk salgsdirektør i Falck Healthcare Holding og Nordisk Head of Commercial hos SOS International A/S. Mange udviklingsmuligheder Jonas Janholt Waarst vil indgå i den danske ledergruppe og får ansvaret for salg og udvikling af den eksisterende forretning med henblik på forsikrings- og pensionsselskaber, virksomheder og det offentlige. Han får også ansvaret for udvikling og opbygning af nye forretningsområder. Adm. direktør i Aleris-Hamlet, Nis Alstrup, glæder sig over, at Jonas Janholt Waarst har valgt at komme til Aleris-Hamlet. ”I vores bestræbelse på at styrke vores fokus på at levere nye, innovative samt digitale s