Brugsforeninger overtager SuperBrugsen Korsør

Fire selvstændige brugsforeninger danner nyt selskab, Korsør Detail A/S, og overtager SuperBrugsen i Korsør fra Coop

De selvstændige brugsforeninger i Asnæs, Fredensborg, Sorø og Store Heddinge er gået sammen og overtager pr. 1. maj SuperBrugsen i Korsør fra Coop.

De har sammen dannet selskabet Korsør Detail A/S, der fremover skal drive butikken.

Samme model er brugt med succes en række andre steder, f.eks. i Sorø og Store Heddinge, hvor kriseramte butikker blev forvandlet til blomstrende og fremgangsrige forretninger.

”Vi tror, at vi med vores fælles erfaringer kan være med til at udvikle butikken i Korsør, så den bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger direktør Steen Bjerre Hansen, direktør for Korsør Detail A/S og uddeler i SuperBrugsen Store Heddinge.

Konkurrencen i Korsør er meget hård med mange butikker, bl.a. en række discountbutikker.

”Vi vil investere i butikken, og ikke mindst udvikle slagter- og delikatesseafdelingerne, så kunderne får noget i SuperBrugsen, som de ikke kan få hos konkurrenterne i Korsør,” siger Steen Bjerre Hansen.

I SuperBrugsen er man meget tilfredse med løsningen.

”Det er meget positivt, at dygtige og visionære brugsforeninger på denne måde går ind og tager ansvar, som sikrer butikkens fremtid og giver kunderne endnu bedre oplevelser. Og som forhåbentlig også er en god investering for de selvstændige foreninger,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen.

I forbindelse med overtagelsen tiltræder uddeler Frank Pedersen, som ny leder af butikken. Han kommer fra en tilsvarende stilling i SuperBrugsen Ubby.

Som formand for Korsør Detail A/S er direktør Leo Cordua, Sorø Detail A/S, udpeget.

Direktør Steen Bjerre Hansen, Korsør Detail A/S, 2492 3808
Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

Mere genanvendelse på vej: Mælkekartonen skal ikke længere brændes af29.5.2020 14:39:58 CESTPressemeddelelse

Danmark har EU’s absolutte bundplacering, når det gælder genanvendelse af mælkekartoner, men snart er det slut. De mere end 1 milliard kartoner, danskerne hvert år får mælk, yoghurt, tomater og andre madvarer i, skal ikke længere brændes, men omdannes til ny plastik og nyt pap. Tag et dybt kig i affaldsspanden. Drikker du lige så meget mælk, og spiser du lige så meget yoghurt som gennemsnittet, så smider du lidt mere end 4 kartoner ud om ugen. På et år bliver det til godt 200 kartoner – eller i alt 5,8 kilo emballage, som alene kommer fra kartoner brugt til mælk, yoghurt og andre mejeriprodukter. I Danmark er det i 97 ud af landets 98 kommuner »forbudt« at smide kartonerne til genanvendelse, men det bliver der snart lavet om på, skriver magasinet Samvirke. I dag bliver de 1 milliard kartoner, danskerne har sendt på forbrændingen, brændt sammen med det husholdningsaffald, der heller ikke bliver sorteret, men kan man genanvende kartonerne i stedet for at brænde dem af, er der et kæmpepot