Brugsforeninger overtager SuperBrugsen Korsør

Fire selvstændige brugsforeninger danner nyt selskab, Korsør Detail A/S, og overtager SuperBrugsen i Korsør fra Coop

De selvstændige brugsforeninger i Asnæs, Fredensborg, Sorø og Store Heddinge er gået sammen og overtager pr. 1. maj SuperBrugsen i Korsør fra Coop.

De har sammen dannet selskabet Korsør Detail A/S, der fremover skal drive butikken.

Samme model er brugt med succes en række andre steder, f.eks. i Sorø og Store Heddinge, hvor kriseramte butikker blev forvandlet til blomstrende og fremgangsrige forretninger.

”Vi tror, at vi med vores fælles erfaringer kan være med til at udvikle butikken i Korsør, så den bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger direktør Steen Bjerre Hansen, direktør for Korsør Detail A/S og uddeler i SuperBrugsen Store Heddinge.

Konkurrencen i Korsør er meget hård med mange butikker, bl.a. en række discountbutikker.

”Vi vil investere i butikken, og ikke mindst udvikle slagter- og delikatesseafdelingerne, så kunderne får noget i SuperBrugsen, som de ikke kan få hos konkurrenterne i Korsør,” siger Steen Bjerre Hansen.

I SuperBrugsen er man meget tilfredse med løsningen.

”Det er meget positivt, at dygtige og visionære brugsforeninger på denne måde går ind og tager ansvar, som sikrer butikkens fremtid og giver kunderne endnu bedre oplevelser. Og som forhåbentlig også er en god investering for de selvstændige foreninger,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen.

I forbindelse med overtagelsen tiltræder uddeler Frank Pedersen, som ny leder af butikken. Han kommer fra en tilsvarende stilling i SuperBrugsen Ubby.

Som formand for Korsør Detail A/S er direktør Leo Cordua, Sorø Detail A/S, udpeget.

Direktør Steen Bjerre Hansen, Korsør Detail A/S, 2492 3808
Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

Apoteker rykker ind i Kvickly23.5.2019 11:30:00 CESTPressemeddelelse

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden APOTEKEREN og Kvickly. Det første åbner i Kvickly i Slotscentret i Holbæk 12. juni. Det næste åbner i Kvickly Grindsted 1. november. Og flere andre er på vej. Det sker som led i en rammeaftale mellem APOTEKEREN og Coop, som blev indgået sidste år, som den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Apoteket i Kvickly er en filial af Holbæk Løve Apotek. Det bliver bemandet med faguddannet personale, farmakonomer og farmaceuter og vil have fuldt sortiment. Apoteket har åbent alle hverdage fra 9.30-18 og lørdag 10-14. Kvickly og APOTEKEREN forventer, at der vil komme en række apoteker i løbet af det kommende år. I forvejen har Kvickly apotek i 15 andre varehuse. ”Det gør hverdagen lettere for vores kunder, når de kan de kan klare deres apoteksindkøb samtidig med, at de er ude at købe ind i Kvickly. Og dermed bidrager det til, at vi bliver et endnu mere attraktivt sted at komme,” siger kædedirektør Allan Kristof