Brugsforeninger overtager SuperBrugsen Korsør

Fire selvstændige brugsforeninger danner nyt selskab, Korsør Detail A/S, og overtager SuperBrugsen i Korsør fra Coop

De selvstændige brugsforeninger i Asnæs, Fredensborg, Sorø og Store Heddinge er gået sammen og overtager pr. 1. maj SuperBrugsen i Korsør fra Coop.

De har sammen dannet selskabet Korsør Detail A/S, der fremover skal drive butikken.

Samme model er brugt med succes en række andre steder, f.eks. i Sorø og Store Heddinge, hvor kriseramte butikker blev forvandlet til blomstrende og fremgangsrige forretninger.

”Vi tror, at vi med vores fælles erfaringer kan være med til at udvikle butikken i Korsør, så den bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger direktør Steen Bjerre Hansen, direktør for Korsør Detail A/S og uddeler i SuperBrugsen Store Heddinge.

Konkurrencen i Korsør er meget hård med mange butikker, bl.a. en række discountbutikker.

”Vi vil investere i butikken, og ikke mindst udvikle slagter- og delikatesseafdelingerne, så kunderne får noget i SuperBrugsen, som de ikke kan få hos konkurrenterne i Korsør,” siger Steen Bjerre Hansen.

I SuperBrugsen er man meget tilfredse med løsningen.

”Det er meget positivt, at dygtige og visionære brugsforeninger på denne måde går ind og tager ansvar, som sikrer butikkens fremtid og giver kunderne endnu bedre oplevelser. Og som forhåbentlig også er en god investering for de selvstændige foreninger,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen.

I forbindelse med overtagelsen tiltræder uddeler Frank Pedersen, som ny leder af butikken. Han kommer fra en tilsvarende stilling i SuperBrugsen Ubby.

Som formand for Korsør Detail A/S er direktør Leo Cordua, Sorø Detail A/S, udpeget.

Direktør Steen Bjerre Hansen, Korsør Detail A/S, 2492 3808
Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an