Brugsforeninger overtager SuperBrugsen Korsør

Fire selvstændige brugsforeninger danner nyt selskab, Korsør Detail A/S, og overtager SuperBrugsen i Korsør fra Coop

De selvstændige brugsforeninger i Asnæs, Fredensborg, Sorø og Store Heddinge er gået sammen og overtager pr. 1. maj SuperBrugsen i Korsør fra Coop.

De har sammen dannet selskabet Korsør Detail A/S, der fremover skal drive butikken.

Samme model er brugt med succes en række andre steder, f.eks. i Sorø og Store Heddinge, hvor kriseramte butikker blev forvandlet til blomstrende og fremgangsrige forretninger.

”Vi tror, at vi med vores fælles erfaringer kan være med til at udvikle butikken i Korsør, så den bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger direktør Steen Bjerre Hansen, direktør for Korsør Detail A/S og uddeler i SuperBrugsen Store Heddinge.

Konkurrencen i Korsør er meget hård med mange butikker, bl.a. en række discountbutikker.

”Vi vil investere i butikken, og ikke mindst udvikle slagter- og delikatesseafdelingerne, så kunderne får noget i SuperBrugsen, som de ikke kan få hos konkurrenterne i Korsør,” siger Steen Bjerre Hansen.

I SuperBrugsen er man meget tilfredse med løsningen.

”Det er meget positivt, at dygtige og visionære brugsforeninger på denne måde går ind og tager ansvar, som sikrer butikkens fremtid og giver kunderne endnu bedre oplevelser. Og som forhåbentlig også er en god investering for de selvstændige foreninger,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen.

I forbindelse med overtagelsen tiltræder uddeler Frank Pedersen, som ny leder af butikken. Han kommer fra en tilsvarende stilling i SuperBrugsen Ubby.

Som formand for Korsør Detail A/S er direktør Leo Cordua, Sorø Detail A/S, udpeget.

Direktør Steen Bjerre Hansen, Korsør Detail A/S, 2492 3808
Kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 5159 3605

fakta Harrislee holder døgnåbent hele sommeren24.4.2019 06:45:00 CESTPressemeddelelse

Fra 1. maj kan man købe såvel dagligvarer som de klassiske grænsevarer døgnet rundt i fakta Harrislee, lige syd for den dansk-tyske grænse (ved Padborg). Dermed bliver det muligt for danskere altid at kunne proviantere uanset, hvornår de er på vej på ferie sydpå eller på vej hjem til Danmark. ”Vi ved, at der er mange af vores danske kunder, der gerne vil undgå at spekulere på, om de kan nå at købe deres dagligvarer – uanset om de er på vej til eller fra ferie,” siger salgsdirektør Per Boesen, fakta Tyskland. fakta Harrislee er den eneste af grænsehandelsbutikkerne, der holder døgnåbent fra 1. maj. Butikken adskiller sig fra andre butikker i området ved at have et stort udvalg af almindelige dagligvarer som frisk frugt & grønt, kød, samt grænsens største udvalg af økologiske varer – foruden de traditionelle grænsehandelsvarer. Normalt holder butikken åben for 7-22. Fra 1. maj vil der kun være lukket mellem lørdag midnat og søndag formiddag kl. 11 (det kræver tysk lov). Resten af ugen vi