Brammer A/S

Brammer præsenterer ny frekvensomformer fra Yaskawa

Japanske Yaskawa lancerer en ny frekvensomformer, GA700, der markerer starten på en ny generation frekvensomformere. Produktet er kompakt, og installation og opsætning er simplere end nogensinde før.
– Man kan sætte op til fem styk GA700 sammen i et netværk med kun ét netværkskort, fortæller adm. direktør Jan Lauritzen fra Brammer A/S. Foto: PR.

Ekstremt fleksibel, bæredygtig, kompakt, let at installere og i stand til at koble på en lang stribe netværk. Kan programmeres selv under strømudfald og kan styres via en Android-smartphone. Har automatisk backup, og opsætningen kan nemt kopieres til andre enheder. Sådan præsenterer Brammer A/S sin ny frekvensomformer til industrielt brug, GA700 fra japanske Yaskawa.

GA700 er en superfleksibel frekvensomformer til alle slags elmotorer i industrien, og den kan levere et output helt op til 630 kilowatt. Den byder på nem og intuitiv opsætning og klare fordele indenfor energioptimering. Når man styrer en motor via GA700 opnås der mærkbare energibesparelser, forklarer Jan Lauritzen, adm. direktør hos Brammer.

Fem drivere i ét netværk

Han tilføjer, at ingeniørerne hos Yaskawa denne gang virkelig har lagt hovederne i blød for at kunne præsentere et produkt med mange fordele. Blandt andet kan GA700 med sin ny EZ vektor-funktionsmåde styre induktionsmotorer, elmotorer med permanente magneter og synkron-reluktans motorer uden at skulle igennem en besværlig programmering af driverenheden. Men ikke nok med det:

Man kan sætte fem styk GA700 sammen i et netværk med kun ét netværkskort, og man kan takket være en ekstern 24 volts strømforsyning programmere og overvåge enheden selv ved strømudfald på hovednettet, tilføjer Jan Lauritzen.

Nem programmering og fejlfinding

Yaskawa har gjort meget ud af at gøre programmeringen af GA700 mulig via et tastatur, der er designet til at være intuitivt nemt at bruge og via en berøringsfølsom skærm i HD-opløsning. Start-guiden og alle menuer er selvforklarende og gør opsætningen nemmere end nogensinde. Og er manualen ikke ved hånden, er det ikke noget problem. Med appen DriveWizzard Mobile kan man kommunikere med GA700 via sin Android-telefon. Dette gøres via USB-kabel eller en trådløs Bluetooth-forbindelse. Fejlkode- og parameterbeskrivelser er fuldt tilgængelige, det samme er hjælpefunktioner til løsning af de fundne fejl.

Det er klart, at med et så avanceret produkt som denne frekvensomformer vil der opstå mange spørgsmål, men dem er vore teknikere klar til at svare på. Vi har store forventninger til dette produkt, slutter han.

Yaskawa GA700 er på lager nu til konkurrencedygtige priser. Der findes modeller til 240 og 400 volt.

Jan Lauritzen, adm. direktør, Brammer A/S
Direkte: (+45) 76 40 87 12
Mobil.: (+45) 21 22 65 43
Email: jan.lauritzen@brammer.biz

Billeder

Download
Yasakawa GA700 er i et enkelt og overskueligt design, bygget til industriel brug. Foto: PR.
Download
GA700 bidrager til bæredygtigheden i virksomheden, da den sparer en mærkbar mængde energi. Foto: PR.

Information om Brammer A/S

Brammer A/S
Cedervej 2
8462 Harlev J