Børn bevæger sig for lidt
I sidste uge satte en omfattende rapport fra Sundhedsstyrelsen fokus på at danske børn i alderen 11-15 år bevæger sig for lidt i det daglige. Kun 26% lever op til styrelsens anbefalinger om mindst 60 minutters fysisk aktivitet hver dag.
hummel har længe været opmærksomme på denne bekymrende tendens og har igennem et år arbejdet på at udvikle en række projekter, kampagner og initiativer, der kan hjælpe børn, unge og ikke mindst deres forældre med at få mere bevægelse ind i en travl hverdag på en naturlig, engagerende og sjov måde.
hummel præsenterer: PROJECT EVERYDAY ACTIVE
I dag lanceres seneste projekt - skabt sammen med forfatterne Ida Enghave og Karsten Bjerring, der står bag bogen ’Bevæg dig med dit barn’. Sammen med udvalgte familier har hummel testet en række bevægelseslege, der kan skabe sjov og nærvær mellem børn og forældre - og samtidig forbedre alles sundhed.
PROJECT EVERYDAY ACTIVE passer til alle størrelser af familier med børn i alderen 0-12 år og er inddelt i anbefalede aldersgrupper, så barnet udfordres på netop sit niveau. Flere af øvelserne fungerer desuden på tværs af aldersgrupper. Hver aktivitet fremmer motorik, kondition og styrke og ikke mindst den gode relation mellem forælder og barn.
”Vi tror ikke på løftede pegefingre og dommesdagstale, hvis man skal motivere forældre og børn til mere bevægelse i det daglige. Vi forældre ved jo godt at motion er vigtigt og lukker af, hvis tonen bliver for belærende og skolemester agtig. Det skal først og fremmest være sjovt og let for alle at være med. Vi ved at det kan være svært for travle børnefamilier at få sneget motion ind hverdagen og derfor arbejder vi med øvelser, hvor man uden at skulle slæbe en masse udstyr frem kan lave effektiv ”familie-træning” af 10-20 minutters varighed”, siger hummel CEO Allan Vad Nielsen.
Alle øvelser er dokumenteret i simple instruktions-videoer, der er gratis tilgængelige på hummel.dk.
De første 10 øvelser ligger klar og det er hummels håb at familier vil prøve øvelserne og melde tilbage med erfaringer og forslag til nye øvelser som andre kan have glæde af.
Masser af fordele både på kort og lang sigt.
Aktive børn har beviseligt bedre kondition, motorik, stærkere knogler og bedre indlæringsevne. Øget fysisk aktivitet har også positiv effekt på barnets mentale sundhed, fx når det gælder selvværd, selvtillid og sociale samspil med omgivelserne.
Det er vigtigt, at forældre går aktivt ind og er med til at skabe sunde vaner hos børnene – det viser sig nemlig at jo tidligere man får fysisk aktivitet ind som en naturlig del af dagligdagen – jo større chance er der for at de sunde vaner varer ved hele livet.
Af andre projekter hummel arbejder med kan nævnes teens konceptet MADE FOR MOVERS og et folkeskoleprojekt med vægt på fokuseret pulstræning, der beviseligt fremmer fysik, trivsel og indlæring i klasserne.
__________________________________________
Yderligere informationer om PROJECT EVERYDAY ACTIVE kan fås ved henvendelse til Ulrik Feldskov Juul, hummel på ufj@hummel.dk eller telefon 24822472.
Billeder
Links
Information om Hummel
hummel er grundlagt i 1923 og et af verdens ældste sportsbrands. Virksomhedens kernemission er at gøre en positive forskel i verden med sport som omdrejningspunkt. hummel drives med afsæt i den særlige Company Karma filosofi og stræber mod at drive en profitabel forretning med en høj grad af social ansvarlighed. hummel designer, producerer og markedsfører kvalitets sports- og fashionprodukter til både voksne og børn. hummel er privatejet og en del af Thornico Group.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm9.4.2024 12:00:01 CEST | Pressemeddelelse
Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.
Fra Aabybro IF til Faxe BK: Sådan indgår 1535 danske fodboldklubber i landsholdets nye EM-trøje18.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Herrelandsholdets nye spillertrøje til sommerens EM-slutrunde i Tyskland er designet som en hyldest til det danske foreningsliv, hvor navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union står skrevet indvendigt i trøjen.
hummel stormer frem i USA: ”Fodbold er vores vej ind på et konkurrencepræget marked”12.3.2024 08:25:56 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har haft travlt med at udvide sin portefølge af fodboldsponsorater i USA, hvor man de seneste tre måneder har lukket aftaler med to landshold og hele fem klubber fra landets næststørste liga. Ambitionen er at bruge fodbolden som løftestang til at blive en afgørende spiller på det amerikanske marked.
hummel indgår historisk aftale med MLS Next Pro klub14.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har underskrevet en historisk samarbejdsaftale med den amerikanske fodboldklub Carolina Core fra MLS Next Pro, som betyder, at hummel bliver det første sportsbrand udover Adidas til at blive en del MLS-systemet siden dets start i 1996.
hummel lancerer eksklusiv sneaker i samarbejde med europæiske storklubber5.12.2023 08:37:07 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop løftet skøret for den nye VM78 CPH MS x Pro Clubs Sneakers, en eksklusiv fortolkning af den ikoniske VM78-silhuet designet specifikt til et udvalg af hummels største fodboldklubber i Europa.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum