Booking.com

Booking.com lancerer en mærkat for bæredygtighed, for at gå forrest inden for branchen om at vise et større udvalg af bæredygtige overnatningssteder

Del

Det banebrydende program for bæredygtige overnatningssteder er mere inkluderende for alle typer overnatningssteder verden over og gør det lettere for kunderne at finde troværdig information om bæredygtighed

Quinta Alma - Ecological Retreat Farm - Booking.com
Quinta Alma - Ecological Retreat Farm - Booking.com

KØBENHAVN, 15 NOVEMBER 2021 – Booking.com, en af verdens førende digitale rejseplatforme, lancerede i dag sin mærkat for bæredygtige overnatningssteder. Mærkaten står for troværdige og globalt relevante oplysninger om bæredygtighed, hvilket er meget eftertragtet blandt rejsende over hele verden, der gerne vil foretage mere bæredygtige valg når de rejser. Mærkaten er tilgængelig for alle typer overnatningssteder som har implementeret en kombination af forskellige bæredygtige tiltag, der opfylder de nødvendige krav for deres specifikke rejsemål. Den er udviklet til at kunne passe til et bredt udvalg af overnatningssteder, fra lejligheder, bed & breakfast-steder og feriehuse til hoteller, resorter og endda træhuse, og den kan tilpasses lokale forhold og hensyn. Dette initiativ er det første af sin slags indenfor branchen. Formålet med mærkaten er at give en troværdig anerkendelse af effektive bæredygtighedstiltag for flere overnatningssteder verden over, og at give de rejsende en gennemsigtig, konsekvent og letforståelig måde at identificere et bredere udvalg af bæredygtige ophold på, uanset hvor de rejser hen.

Vi gør det lettere for alle at foretage bæredygtige rejsevalg 
Virksomhedens ambition, sammen med Travalyst Coalition, hvor Booking.com er en stiftende partner, er at skabe en universel og transparent målestok for bæredygtig overnatningsinformation på tværs af branchen. Således baserer denne første version af Booking.coms Bæredygtigheds-mærkat sig på den første række standarder, der er valideret af Travalyst Independent Advisory Group. Bæredygtigheds-mærkaten fremhæver de tiltag der er mest relevante for et bredt udvalg af forskellige typer overnatningssteder samt deres potentielle påvirkning, uanset om det er en lejlighed i Amsterdam, privat indkvartering i Spanien eller et resort på Gold Coast i Australien. 

Med udgangspunkt i de standarder for bæredygtige overnatningssteder der allerede findes, har Booking.com samarbejdet med førende brancheeksperter, blandt andet gennem deres ledende rolle i Travalyst-samarbejdet og med andre brancheeksperter, for at identificere en række af de vigtigste tiltag som overnatningsstederne skal tage højde for, inden for fem nøgleområder: affald, energi og drivhusgasser, støtte af lokalsamfundet og naturbeskyttelse. Denne grundlæggende ramme er i øjeblikket opdelt i yderligere 32 specifikke bæredygtighedstiltag som overnatningsstederne kan implementere. Disse omfatter alt fra at fjerne toiletartikler af engangsplast til at skifte til LED-lamper, til at have 100% genanvendelige energikilder eller til at investere en vis procentdel af overskuddet i lokalsamfundet og bevaringsprojekter.

For hver af disse tiltag har Booking.com også samarbejdet med den velrenommerede konsulentvirksomhed Sustainalize om at udvikle en metodologi til at vurdere disse tiltags relative betydning i modellen. Da hvert tiltags betydning helt beror på de forskellige tiltags miljømæssige og/eller sociale indvirkning, er modellen egnet til at identificere partnere med meningsfulde bæredygtighedstiltag. Beregningen tager også højde for overnatningsstedets placering og størrelse, hvilket forbedrer modellens nøjagtighed og anvendelighed blandt det store udvalg af Booking.coms partnere. Alle disse beregninger kombineres, og der tages højde for hvert enkelt tiltag og for lokale faktorer, for at udvikle en overordnet bedømmelse af overnatningsstedets bæredygtighedstiltag. Målet har været at skabe en universel model, men samtidig betyder det at drive et bæredygtigt overnatningssted noget forskelligt på forskellige markeder. For eksempel anses vandreducerende tiltag i et område der er udsat for tørke, eller anvendelse af vedvarende energi i et land hvor dette endnu ikke er almindeligt tilgængeligt, for at være mere virkningsfulde tiltag. Du kan finde mere detaljerede oplysninger om hvordan individuelle overnatningssteder verden rundt har opnået mærkaten, i dette opdaterede afsnit af håndbogen for bæredygtige overnatningssteder på Booking.coms Partner Hub.

Overnatningssteder der opfylder kriterierne, får den første version af bæredygtigheds-mærkaten. Dette gælder også overnatningssteder der allerede har en række forskellige certificeringer og mærkater, for eksempel dem der officielt er godkendt af Global Sustainable Tourism Council (GSTC), Green Tourism og EU-blomsten. Denne tilgang og målingsmetode er officielt udviklet indenfor Travalyst Coalition og er godkendt af Travalyst Independent Advisory Group og vil fortsat blive udviklet i samarbejde med Global Sustainable Tourism Council (GSTC). 

"Booking.com har metodisk udviklet, testet og forfinet denne metode ved at trække på GSTC's ekspertise og de globalt anerkendte GSTC-kriterier," siger GSTC's administrerende direktør Randy Durand, "og det giver metoden stor troværdighed at den er blevet udformet så omhyggeligt."

"At opbygge en virkelig bæredygtig rejsebranche vil tage tid, koordination og en fælles indsats, men fremskridt er mulige gennem fortsat innovation, partnersupport og samarbejde på tværs af branchen," siger Marianne Gybels, bæredygtighedschef hos Booking.com. "Med vores mærkat og program for bæredygtige overnatningssteder anerkender vi bæredygtighedstiltagene for et større udvalg af overnatningssteder verden over på en måde der er troværdig og gennemskuelig for forbrugerne. Ud over at opmuntre overnatningsstederne til at forsøge at få mærkaten for bæredygtigt overnatningssted, mener vi at det er vigtigt at vise at der findes et bredt spektrum for bæredygtighed, og at der er værdi i at vise det stigende antal overnatningssteder som befinder sig på forskellige stadier af deres individuelle rejse mod at blive bæredygtige. Når de viser de tiltag de har implementeret, bliver det lettere for alle at foretage mere oplyste og forhåbentlig mere bæredygtige valg for deres næste rejse, uanset hvor rejsen går hen. Dette inspirerer også endnu flere af vores partnere til at tage næste skridt mod at drive deres forretning mere bæredygtigt."

Sæt fart på rejsen mod mere bæredygtighed 
Ifølge en ny undersøgelse der netop er blevet offentliggjort af EY Parthenon og Booking.com, har overnatningssektoren mulighed for at føre an, når det gælder om at styrke bæredygtigheden indenfor rejser og turisme, på trods af at den udleder 264 millioner tons CO2 om året, hvilket svarer til 10% af turistbranchens samlede årlige udledning. Selvom det kræver væsentlige investeringer at blive helt netto nul i 2050 (768 milliarder euro), så viser undersøgelsen at mange overnatningssteder allerede har implementeret en række tiltag for at reducere udledningen af CO2. Anvendelsen af de mest effektive tilgængelige teknologier og metoder ligger på mellem 30 og 70%, så der er stadigvæk store muligheder for forbedringer.

I betragtning af at 81%* af de globale rejsende siger at de gerne vil bo på et bæredygtigt overnatningssted i det kommende år, og med mere end 28 millioner overnatningssteder på Booking.com, ser virksomheden en fantastisk mulighed for at vise flere af de effektive tiltag som dens partnere indfører for at skabe mere bæredygtige oplevelser og på sigt gøre det nemmere for de rejsende at finde et bæredygtigt overnatningssted. Mærkaten for bæredygtige overnatningssteder er også et konkret svar til de mere end to tredjedele (72%) af de rejsende som forventer at branchen tilbyder mere bæredygtige valgmuligheder. 73% af de rejsende angiver at de ville være mere tilbøjelige til at vælge et bestemt overnatningssted hvis de vidste at det implementerede bæredygtige tiltag. Derfor er mærkaten og programmet for bæredygtige overnatningssteder med til at belønne og yderligere tilskynde alle overnatningssteder til at tage det næste skridt mod mere bæredygtighed, hvilket i sidste ende øger det overordnede antal af bæredygtige overnatningsmuligheder.

I løbet af denne første fase af lanceringen vil mærkaten for bæredygtigt overnatningssted, samt en oversigt over det enkelte overnatningssteds bæredygtige tiltag, i første omgang være synlige for de rejsende på overnatningsstedets side på Booking.coms app og website verden over.  Efterhånden som udrulningen fortsætter, vil mærkaten i løbet af de kommende uger også begynde at blive vist ved siden af overnatningsstederne, på siden med søgeresultater. Der vil også komme et filter for bæredygtige overnatningssteder der kan hjælpe de rejsende med at finde flere bæredygtige valgmuligheder helt fra starten af deres søgeoplevelse på Booking.com.

Listen over målbare bæredygtighedstiltag vil fortsat blive udviklet og udvidet i de kommende måneder og vil blive stadigt mere lokalt relevant når det gælder målinger, samtidig med at det nødvendige globale niveau bibeholdes. Efterhånden som yderligere tiltag med tiden bliver tilføjet, er det planen også at begynde at tilpasse dette bæredygtighedsinitiativ med andre af Booking Holdings' brands såvel som med andre partnere indenfor Travalyst. Dette skal sikre at der er konsistens over flere platforme og skal give flere bæredygtige valgmuligheder for forbrugerne.

Som en del af programmet for bæredygtige overnatningssteder fortsætter Booking.com med at dele vejledning, information og råd om bedste praksis med overnatningsstederne via forskellige læringsmuligheder, såsom håndbøger og andet indhold, der kan findes på Booking.coms Partner Hub

Du kan finde flere oplysninger om bæredygtighed hos Booking.com på sustainability.booking.com.

- SLUT - 

KONTAKTOPLYSNINGER 
Kontakt Booking.coms pressekontor i Danmark for flere oplysninger;

Booking@aspekta.dk

Om Booking.com
Booking.com er en del af Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG) og har en mission om at gøre det nemmere for alle at opleve verden når det er sikkert at gøre det igen. Ved at investere i teknologi der gør det nemmere at rejse, forbinder Booking.com millioner af rejsende med uforglemmelige oplevelser, en række transportmuligheder og utrolige steder at overnatte – fra huse til hoteller og meget mere. Som en af verdens største rejseportaler både for veletablerede brands og iværksættere af alle størrelser gør Booking.com det muligt for overnatningssteder over hele verden at nå ud til et større globalt publikum og få deres forretninger til at vokse. Booking.com findes på 44 sprog og tilbyder mere end 28 millioner registrerede overnatningsenheder, herunder mere end 6,6 millioner huse, lejligheder og andre unikke steder at overnatte. Uanset hvor du vil hen, eller hvad du har lyst til, gør Booking.com det nemt, og samtidig står vores kundeservice til rådighed 24 timer i døgnet.

Du kan følge os på Twitter og Instagram, synes godt om os på Facebook og finde de seneste nyheder og data på vores nyhedsside.

Travalyst 
Travalyst blev grundlagt af Hertugen af Sussex i samarbejde med Booking.com, Skyscanner, Trip.com Group, Tripadvisor, Visa samt Google, der har sluttet sig til for nylig. Travalysts ambition er at fremhæve den positive virkning af at rejse. Målet er at skabe en ny og mere ansvarlig model for rejser, der bygger videre på arbejdet med eksisterende standarder, med det mål at gøre dem lettere at forstå for forbrugere og virksomheder og på sigt implementere og skalere dem til så mange rejseudbydere som muligt. Travalyst fortsætter med at udvikle et system der er det første af sin slags, og som kan levere en ensartet og brancheomfattende model til mange forskellige platforme, for i sidste ende at gøre det lettere for de rejsende at foretage bæredygtige valg. Læs mere på www.travalyst.org.

Metode 
*Undersøgelsen er bestilt af Booking.com og uafhængigt udført med stikprøver blandt 29.349 respondenter i 30 lande og territorier (1,000 fra USA, 1,007 fra Canada, 1,000 fra Mexico, 964 fra Colombia, 1,000 fra Brasilien 1,000 fra Argentina, 999 fra Australien, 941 fra New Zealand, 1,001 fra Spanien, 1,000 fra Italien, 1,000 fra Frankrig, 1,000 fra Storbritannien, 1,000 fra Tyskland, 1,003 from Holland, 986 fra Danmark, 1,000 fra Sverige, 997 fra Kroatien, 1,005 fra Rusland, 1,003 fra Israel, 1,000 fra Indien, 1,000 fra Kina, 1,005 fra Hong Kong, 968 fra Thailand, 963 fra Singapore, 1,000 fra Taiwan, 1,005 fra Vietnam, 1,000 fra Sydkorea, 1,000 fra Japan, 1,002 fra Sydafrika og 500 fra Kenya ).

For at deltage i denne undersøgelse skulle respondenterne være 18 år eller ældre, have rejst mindst én gang inden for de seneste 12 måneder og planlægge at rejse i 2021 og enten være den primære beslutningstager eller involveret i beslutningsprocessen om deres rejse. Undersøgelsen blev foretaget online og fandt sted i marts 2021.

Nøgleord

Billeder

Quinta Alma - Ecological Retreat Farm - Booking.com
Quinta Alma - Ecological Retreat Farm - Booking.com
Download

Information om Booking.com

Følg pressemeddelelser fra Booking.com

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Booking.com

To tredjedele af de danske fodboldfans vil hellere have at deres rivaler Tyskland vinder UEFA EURO 2020™, end at gå glip af deres næste ferie9.6.2021 10:40:00 CEST | Pressemeddelelse

En ny undersøgelse fra Booking.com, den officielle partner for UEFA EURO 2020™ for booking af overnatning og seværdigheder, viser at rivaliserende fans er på samme side når det handler om at prioritere deres ferie. Otte ud af ti (84%) danske fodboldsupportere planlægger at tage på ferie indenfor det næste år, såfremt det er sikkert. En undersøgelse forud for UEFA EURO 2020™ viser at de europæiske fans i langt højere grad er venner end fjender – tre ud af fem (61%) af de danske supportere siger at selvom de er modstandere på banen, er de venner når der fløjtes af. Næsten otte ud af ti af de danske fodboldsupportere (79%) er enige i at fodboldfans fra hele verden har langt flere ligheder end forskelle. KØBENHAVN, 9. JUNI 2021 – En nyundersøgelse om fællestræk blandt rivaliserende europæiske fodboldfans afslører at selv de mest dedikerede danske fodboldsupportere ikke ville gå glip af deres næste ferie, selv hvis det betød at deres største rivaler vandt UEFA EURO 2020™. Undersøgelsen er b

Booking.coms Sustainable Travel Report 2021 bekræfter at branchen og forbrugerne står ved et potentielt vendepunkt3.6.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den seneste undersøgelse fra Booking.com viser at effekten af pandemien muligvis kan være det der gør at intentionerne om at rejse bæredygtigt ændrer sig til reelle handlinger 70% af de rejsende fra Danmark mener, at det er meget vigtigt at rejse bæredygtigt, og 48% siger at pandemien har fået dem til at ville rejse mere bæredygtigt i fremtiden 40% mener, at der i 2021 stadig ikke er nok bæredygtige rejsemuligheder, og 48% siger at de bliver irriterede hvis et overnatningssted forhindrer dem i at være bæredygtige, for eksempel ved ikke at tilbyde faciliteter til genbrug Selvom 3 ud af 4 overnatningssteder siger de har implementeret nogle bæredygtighedstiltag, er det kun en tredjedel der aktivt fortæller om deres tiltag til potentielle gæster For at øge synligheden af de mere bæredygtige overnatningsmuligheder, viser Booking.com nu bæredygtighedscertificeringer fra tredjeparter og oplysninger om mere end 30 forskellige effektive tiltag, der er blevet implementeret på flere tusinde overn

Douze points ... og gode gæsteanmeldelser: Booking.com løfter sløret for en alternativ pointtavle til Eurovision 202112.5.2021 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den unikke pointtavle ved navn "Tour-O-Vision" kombinerer gæsteanmeldelser og de seneste Eurovision-odds "Tour-O-Vision" forudsiger Italiens tredje sejr Booking.com dykker ned i forventede rivaliseringer og kigger nærmere på nogle overraskende stemmer landene imellem Nedtællingen til Eurovision 2021 er i gang! Efter næsten 2 år uden en hel uge med unikke sange, farverige optrædener og legendariske sceneshows (husker du for eksempel manden i et hamsterhjul eller klaveret med ild i?), er forventningerne høje. Konkurrencen spidser til efterhånden som bookmakerne afslører oddsene forud for finalen den 22. maj, og diskussionerne om hvem af de bekræftede deltagere der løber af med sejren, er i fuld gang. Tager man dette års bookmakeres resultater i betragtning, bliver det dog næppe Danmark i år... Mange fans vil nok satse på en af online-favoritterne som vinder, men Booking.com, der er officiel rejsepartner for Eurovision Song Contest 2021, har et trumfkort på hånden i forhold til pointtavle

Booking.com bliver officiel rejsepartner for Eurovision 202110.2.2021 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

KØBENHAVN – 10. februar 2021 - Booking.com der er verdens førende digitale rejseplatform, har i dag offentliggjort et nyt samarbejde med European Broadcasting Union om at blive officiel rejsepartner for Eurovision 2021. Booking.com har en mission om at gøre det nemmere for alle at opleve verden, og med over 28 millioner overnatningsmuligheder fordelt på mere end 153.000 rejsemål i hele verden har de dedikeret sig til at hjælpe Eurovision-fans overalt med at få mest muligt ud af deres ophold. Når det igen er muligt at rejse, stræber Booking.com efter at hjælpe alle med at opdage nye steder – det gælder såvel rejsende, der har en drøm om at overvære et af Eurovisions legendariske liveshows, og dem der gerne vil opleve deres favoritkunstners land, kultur og traditioner. På samme måde som Eurovision har været med til at bruge musik til at inspirere og bryde barrierer gennem de sidste 65 år, kan det at rejse være med til at skabe en bedre forståelse og større accept. Derfor er Booking.com s