NetsNets

BOKIS og Nets indgår ny aftale om Dankort og internationale betalingskort

BOKIS og Nets har indgået en 5-årig aftale med Nets om fortsat udstedelse af Dankort. Det betyder, at kunder i BOKIS-institutterne fortsat vil kunne betale med Dankort, som de kender det i dag, og dermed gøre brug af den mest udbredte betalingsløsning herhjemme. Samtidig har parterne fornyet deres aftale om håndtering af betalinger med internationale betalingskort.

”Vi bakker op om Dankortet, som er danskernes foretrukne betalingsform. Det har vi gjort indtil nu, og det er aftalen et udtryk for, at vi fortsætter med”, siger direktør i BOKIS og Lokale Pengeinstitutter, Jan Kondrup.

Søren Nicolaisen, der udgør den anden halvdel af direktionen af BOKIS og samtidig er direktør for Landsdækkende Banker er enig.

”Uden at løfte sløret for detaljerne, så synes vi, at vi har opnået en særdeles konkurrencedygtig aftale for de mindre og mellemstore pengeinstitutter”, siger han.

Til sammen repræsenterer BOKIS-institutterne ca. 45 procent af det danske kortbetalingsmarked. Der er tale om Sydbank, Spar Nord Bank, Arbejdernes Landsbank og Nykredit Bank samt 53 lokale banker, sparekasser og andelskasser i Danmark, Færøerne og Grønland.

”Betalingsområdet udvikler sig med rasende fart, og det er svært at spå om fremtiden, men hele vores udgangspunkt er, at vi skal tilbyde kunderne de betalingsløsninger, som de efterspørger”, fastslår Søren Nicolaisen, og fortæller videre, at den nye Dankort-aftale træder i kraft ved årsskiftet og løber frem til udgangen af 2024.

Forlængelse af aftale om internationale kort
Dankortet er dog kun et element i aftalen, der også indeholder en fornyelse af den hidtidige aftale mellem BOKIS og Nets om håndtering af betalinger med internationale kort, herunder Visa-siden af Dankort, rene Visa kort og Mastercard.

Den hidtidige aftale på dette område, der også omfatter en række andre services, herunder bekæmpelse af kortsvindel, blev forlænget i begyndelsen af året, men er nu genforhandlet og forlænget med yderligere 3 år.

”Vi glæder os over, at BOKIS-institutterne har valgt at forlænge vores hidtidige samarbejdsaftaler om Dankort og håndtering af betalinger med internationale kort. Med det fortsatte samarbejde er der skabt et solidt udgangspunkt for at tilbyde nye, innovative løsninger til glæde for BOKIS-institutternes kunder”, siger Bo Nilsson, Group CEO i Nets.

For yderligere information kontakt

Direktør i BOKIS og Lokale Pengeinstitutter, Jan Kondrup, eller
Direktør i BOKIS og Landsdækkende Banker, Søren Nicolaisen

via kommunikationsdirektør i BOKIS, Lisbeth Nielsen, mobil +45 20 21 02 30

Nets: Pressechef Søren Winge, tlf. +45 29 48 26 46

Klausdalsbrovej 601
DK-2750 Ballerup

+45 44 68 44 68https://www.nets.eu/

Om BOKIS

BOKIS er Lokale Pengeinstitutter og Landsdækkende Bankers fælles indkøbs- og udviklingsselskab på kort- og betalingsområdet. Selskabet omfatter Sydbank, Spar Nord Bank, Arbejdernes Landsbank og Nykredit Bank samt 53 lokale banker, sparekasser og andelskasser i Danmark, Færøerne og Grønland. Til sammen repræsenterer pengeinstitutterne ca. 45 procent af det danske kortbetalingsmarked.

BOKIS indgår ny langsigtet aftale med Nets19.12.2022 08:45:10 CET | Pressemeddelelse

BOKIS, der står for indkøb og udvikling på betalingsområdet for medlemmer af Lokale Pengeinstitutter og Landsdækkende Banker, har indgået en ny langsigtet aftale sammen med Nets, en del af Nexi Group. I aftaleperioden, der løber frem til 31. december 2029, vil de i alt 50 danske pengeinstitutter i samarbejdet fortsætte med at udstede og håndtere betalinger med Dankort og internationale beta-lingskort via Nets.