BoConcept henter strategisk stærk produktdirektør i Pandora

Susanne Jul Jakobsen

Det er en yderst erfaren profil, der overtager det strategiske ansvar for alle aspekter af BoConcepts produktrejse, når Susanne Jul Jakobsen tiltræder funktionen som Chief Product Officer i det globale livsstilsbrand. Hun indtræder samtidig i BoConcepts øverste koncernledelse, Executive Management Team.

Som produktdirektør vil Susanne Jul Jakobsen være overordnet ansvarlig for hele produktcyklussen fra Design & Category Management over Product Life Cycle til prisstrategi. Områder, der er bærende dele af BoConcepts udviklings- og vækstplaner.

Om ansættelsen siger BoConcepts CEO Mikael Kruse Jensen:

-        Susanne Jul Jakobsen er en ekstraordinær kapacitet, som vi er særdeles tilfredse med at kunne byde velkommen som BoConcepts Chief Product Officer. Med Susanne får vi en fremragende leder med stor strategisk flyvehøjde - og samtidig et af de største globale talenter inden for sit felt. Hun kommer til med en stærk forretnings- og markedsforståelse og ikke mindst en nysgerrighed efter at forstå og imødekomme forbrugernes ønsker og behov. Jeg ser overordentligt meget frem til samarbejdet med Susanne i denne nøglefunktion og er sikker på, at hun vil yde et stort bidrag i koncernens globale Executive Management Team, siger Mikael Kruse Jensen.

Susanne Jul Jakobsen har i mere end 10 år bestridt ledende stillinger hos Pandora og før det hos Royal Copenhagen i globale salgs-, eksport- og projektlederroller. Senest har hun hos smykkegiganten Pandora varetaget rollen som Vice President for Global Business Unit, End-to-End process, efter at hun i en årrække var Vice President, Group Product Management. Tidligere i sin karriere har hun arbejdet i Fjernøsten og Sydeuropa.

Med solid erfaring og markeds- og forbrugerindsigt fra disse funktioner tager Susanne Jul Jakobsen fat på opgaven hos BoConcept, hvor hun har første arbejdsdag den 9. august.

-        Jeg glæder mig utroligt meget til at blive en del af en virksomhed med et unikt brand, en stærk global markedsposition og ekstraordinære produkter. Og jeg glæder mig samtidig til at møde de mange dedikerede kolleger og globale partnere ude i verden, så vi sammen kan fortsætte BoConcepts udvikling og vækstrejse. I det samarbejde vil jeg bidrage med et stærkt forbrugerfokus og en udviklingsorienteret tilgang for, at vi i fællesskab kan gøre en forskel og skabe resultater på både kort og lang sigt, siger Susanne Jul Jakobsen.

BoConcept blev skabt i Herning i 1952 og har siden udviklet sig til at blive Danmarks mest globale møbelbrand med over 300 butikker i mere end 60 lande – og der er flere på vej. Gennem dansk kreativitet og håndværk løfter BoConcept rum med ikoniske design, der bringer glæde og inspiration over hele verden.

Yderligere info:
Ønskes der yderligere oplysninger om BoConcepts ansættelse af Susanne Jul Jakobsen, kan CEO i BoConcept, Mikael Kruse Jensen, kontaktes direkte på mkj@boconcept.com eller +45 2244 0065

Kort om Susanne Jul Jakobsen:

f. 1979

6870 Ølgod

Følg pressemeddelelser fra BoConcept

Flere pressemeddelelser fra BoConcept

BOCONCEPT KAN MED STÆRKE RESULTATER I 2022/23 RAPPORTERE OM MODSTANDSDYGTIGHED PÅ ET UDFORDRET MARKED6.9.2023 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det globale møbelbrand, BoConcept, offentliggjorde i dag sit regnskab for regnskabsåret 2022/23. Regnskabet afspejler BoConcepts fortsatte styrke og tilpasningsevne på et vanskeligt, globalt detailmarked. Virksomheden udviste bemærkelsesværdig robusthed, idet den kunne notere sig sit næsthøjeste indtjeningsår nogensinde og samtidig øgede sit butiksnet med 14 butikker globalt på trods af udfordrende eksterne faktorer, herunder krigen i Ukraine, energikrisen og den generelle inflation, der påvirkede omkostningerne.