BLUEPARKBLUEPARK

Blueparks nye betalingsapp BluePay fjerner behovet for manuelle gæstetilladelser på private parkeringsarealer

Hvis man i forvejen entrerer med et privat parkeringsselskab i ejer- andels- eller almennyttige boligforeninger, vil gæsteparkeringer altid foregå med papirtilladelser, der er fortrykt på papir og det giver anledning til kontrolafgifter, der kunne have været undgået.

Bluepark har den 30.1.2017 lanceret den digitale betalingsapp BluePay, der eliminerer behovet for fysiske og meget omkostningstunge betalingsautomater. Bluepark Danmark går nu skridtet videre med BluePay fordi nu kan BluePay appen tillige eliminere det traditionelle gæstekort.

- der er rigtig mange åbenlyse fordele ved at bortskaffe det traditionelle gæstekort fordi det altid skal udfyldes med kuglepen, der må ikke være rettelser, det falder ned fra instrumentbrættet og udløser mange og ærgerlige kontrolafgifter, der kunne have været undgået, siger Nikolaj Florentz Mackowski, der er administrerende direktør i det private parkeringsfirma Bluepark på Københavns Vestegn.

Han siger endvidere: ”Der er tillige en miljømæssig gevinst ved det digitale gæstekort; normalt er gæstekort fremstillet som offsettryk og forsynet med hologramtryk, der umuliggør efterligning af gæstekortet og det gør kortet i sig selv dyrt at fremstille og efterlader et aftryk på miljøet. Det kan vi se nu se bort fra helt og aldeles.

Det digitale gæstekort er langt mere fleksibelt end det trykte fordi helt typisk vil store parkeringsområder være inddelt i forskellige zoner og med forskellige regler, der så kræver ligeså mange forskellige gæstekort eller anvendelse af P-skiven. BluePay og det digitale gæstekort leverer det eksakt samme; nu foregår segmenteringen bare omme bag PC’en.

- vi ved erfaringsmæssigt, at mange beboere ikke kan nå på ejendomskontoret i åbningstiden, der typisk ligger udenfor den normale arbejdstid, og pludselig står man i den situation, at man skal bruge gæstekort her og nu til sine gæster. Har naboen heller ingen gæstekort er man på herrens mark og man kan være henvist til at lade sine gæster parkere ude på vejen. Det rammer det digitale gæstekort og BluePay nu en pil igennem.

BluePay og det digitale gæstekort finder anvendelse på mange forskellige typer af ejendomme, herunder: Hospitaler, rets- og myndighedsbygninger, hoteller, boligområder og andre store parkeringsfaciliteter med en stor belægningsprocent og hvor selektering har en stor betydning. BluePay tillader at detailstyre den enkelte aktive instans, altså hver enkel bruger af BluePay.

- desuden er det ligeledes muligt at tage betaling for hver udstedt gæstetilladelse og det kan også være gratis, slutter Nikolaj Florentz Mackowski.

Bluepark indgår i Mackowski Group Holding-koncernen, der ejer Bluepark, Bluesecure Danmark samt BlueInkasso. Bluepark udvikler konstat nye og smarte digitale værktøjer, der skal gøre livet lettere som ejer- eller administrator af offentligt tilgængelige, men private parkeringsarealer.