Danmarks mest essentielle teknik-, forsknings- og vidensinstitution vælger SMV-selskab som parkeringsoperatør

DTU Ballerup Campus har valgt SMV-selskabet Bluepark som parkeringsoperatørpartner for at løse et problem med en umådeholden og sløset indstilling til anvendelse af parkeringsarealerne på Campus.

Bluepark parkeringskontrol i Herlev arbejder med digitale parkeringsløsninger, der har fokus på at lette den daglige administration for ejere af private, men offentligt tilgængelige parkeringsarealer. Udover at lette den daglige administration af vores kunders parkeringsarealer, er et super vigtigt biprodukt af vores digitale løsninger et mindre miljømæssigt aftryk, fordi parkeringskort fremstillet i PVC og gæstetilladelser i papir, nu er digitale.

- når nu DTU vælger Bluepark som parkeringsoperatør, bliver vi utrolig stolte og glade og samtidigt føler vi også en form for ærefrygt fordi – det siger næsten sig selv – DTU er en forsknings- og vidensinstitution, der bygger på undersøgelser, fakta og benchmarking, siger administrerende direktør Nikolaj Florentz Mackowski.

- det første jeg får at vide, er, at der er en god grund til, at Bluepark nu sidder som vinder af parkeringsudbuddet, og det er, at man gennem benchmarking valgt Bluepark som operatør. Det vil altså sige, at vi er vejet, vurderet og fundet bedst passende i forhold til DTU.

Han fortsætter: ”Da Bluepark startede tilbage i sidste kvartal af 2013 (under en anden selskabsform) indså vi relativt hurtigt, at vi måtte gøre det anderledes end de allerede eksisterende og veletablerede parkeringsselskaber, hvis vi skulle kunne gøre en forskel i et ekstremt konkurrencepræget marked”.

- vi kan i princippet det samme alle sammen; nemlig at udstede parkeringsafgifter med hjemmel i de skiltede regler eller tage imod betaling for parkering. Forskellen ligger nu i, hvordan vi gør det. Man kan sige, at vi tager de traditionelle kontrolredskaber op, splitter dem ad, udvælger digitale løsninger og sætter kontrolredskaberne sammen igen med det formål for øje at levere mindre administrationstid for vores kunder – altså merværdi – og samtidigt mindske miljøaftrykket på vores omverden. Det er selvfølgelig en måde at distancere sig på – på den gode måde.

- så når DTU vælger vores selskab som parkeringspartner, tillader vi os af se det som en cadeau, en klokkeklar blåstempling af vores tilgang til parkeringsvirksomhed og vi føler det viser, at det vi gør er rigtigt.

Bluepark indgår i Mackowski Group Holding-koncernen, der omfatter selskaber som: Bluepark Danmark Omega, Bluesecure Danmark, og BlueInkasso.