Bluepark holder prisen på p-afgiften i ro

Mens mange af de private parkeringsselskaber i disse tider sætter priserne på parkeringsafgifter i vejret, vælger Bluepark at gå mod strømmen. Her holdes prisen i ro.

Bluepark

En af Blueparks kerneværdier er gennemsigtighed. Derfor er det helt i tråd med både selskabets vision og strategi at holde prisen i ro. ”Det er Blueparks erfaring, at andre P-selskaber har hævet afgiften fra kr. 650,00 til kr. 750,00. Bluepark fastholder, at ”det møje og besvær”, det kræver, at indkræve P-afgiften ikke overstiger kr. 650,00,- set i lyset af, at cirka 70% af parkanterne betaler efter første påmindelse. Det mener vi er fair play” siger Blueparks administrerende direktør Nikolaj Florentz Mackowski.

Tidligere har flere aktører på det private parkeringsmarked tillige forsøgt sig med at pålægge flere og højere rykkergebyrer. Men sidste år slog Højesteret fast, at der ikke må pålægges rykkergebyr på den først udsendte betalingspåmindelse. Dette har Bluepark altid praktiseret, påpeger Nikolaj Florentz Mackowski. ”Så bliver det grådigheden, der overtager og det fjerner fokus fra kerneydelsen; nemlig at yde god og gennemskuelig service for både kunder og parkanter. Til stor skade for branchen. ”

Bluepark er et privat parkeringsselskab, der for nylig introducerede en stribe nye digitale løsninger på markedet. Løsninger, der afskaffer brug af parkeringsskive – og i sidste ende kan være med til at dæmme op for fejlagtigt udstedte parkeringsafgifter.

Adm. direktør Nikolaj Florentz Mackowski

Vil du vide mere om Bluepark er du velkommen til at kontakte administrerende direktør Nikolaj Florentz Mackowski på direkte telefon +45 31 31 44 38 – eller på email nfm@bluepark.dk

Bluepark