Blandt glade jule-kunder i Dragør og til duften af friskbrygget kaffe slog Lidl dørene op til sin syvende butik på Amager

Med julestemning, spændte medarbejdere og nye kunder slog Ricky Meyer, som er butikschef i Lidl, i selskab med Dragørs borgmester, Kenneth Gøtterup (K), dørene op til byens nye Lidl-butik torsdag morgen. Det er dagligvarekædens syvende butik på Amager.

Butikschef Ricky Meyer (i midten), Dragør borgmester, Kenneth Gøtterup (K)
Butikschef Ricky Meyer (i midten), Dragør borgmester, Kenneth Gøtterup (K) (tv.) og regionsdirektør i Lidl Peter Rønne (th.) klippede den røde snor til Lidls nye butik.

Efter flere ugers benhårdt arbejde med klargøring af butikken og oplæring af sine medarbejdere kunne butikschef Ricky Meyer og hans team endelig byde nye kunder velkommen til Lidls nye butik på Kirkevej 137-139 i Dragør.

Varm morgenkaffe, sprøde rundstykker og spændende goodiebags ventede på de mange morgenfriske kunder, da butikschefen i selskab med Dragørs borgmester klippede den røde snor og erklærede byens nye dagligvarebutik for åben.

“Vi er meget stolte af at kunne præsentere resultatet af vores hårde arbejde i form af en moderne og flot butik, der tilbyder kvalitetsprodukter til skarpe priser. Butikken har alt, hvad man kan forvente af en moderne Lidl-butik, nemlig flot indretning, kompetente ansatte og god kundeservice. Jeg ser frem til at byde endnu flere kunder velkommen i butikken,” siger butikschef Ricky Meyer.

Aftenen før havde Lidl inviteret til naboaften, hvor over 600 lokale fra Dragør kom forbi for at smugkigge i butikken, hvor de blandt andet blev budt på vin og andre Lidl-lækkerier.

“En tidlig julegave til Dragør-borgerne”

Butikken stod knivskarpt og var fyldt med åbningstilbud og glade ansatte, som efter måneders hårdt arbejde endelig kunne se den flotte butik stå klar. Begejstring, glæde og tilfredshed over resultatet gav genklang blandt Lidl-medarbejderne. Med 30 gratis parkeringspladser, vild beplantning langs butikken og en flot facade i ‘Dragør-gul’ er udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen, også meget tilfreds med resultatet.

“Jeg er slet ikke i tvivl om, at vores kunder vil opleve en flot butik. Vi har opført den ud fra høje standarder inden for bæredygtighed og energioptimering blandt andet ved at implementere fuld LED-belysning og vild beplantning langs facaden. Jeg vil gerne sige tak til alle dygtige Lidl-medarbejdere, som har kæmpet benhårdt og givet en ekstra skalle for at få butikken klar til åbningen i dag.”

Dragørs borgmester, Kenneth Gøtterup, var med til nyåbningsfesten, og han glæder sig over Dragørs nye dagligvarebutik, “som er en af byens flotteste af sin slags”, og han kaldte den desuden for en tidlig julegave til alle borgere i Dragør:

“Kunderne herude vil gerne have en god oplevelse hver gang, vi handler ind. Forhold som fyldte hylder og friske varer til en pris, som passer ens pengepung og ikke mindst det venlige og imødekommende personale vil derfor være vigtige. Med det glade personale der er her i dag, som jeg også fik hilst på i går ved naboaftenen, så tænker jeg, at Dragørs borgere vil være i rigtig gode hænder.”

Gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Kirkevej 137-139 i Dragør hver dag fra kl. 7-22.

Butikschef Ricky Meyer (i midten), Dragør borgmester, Kenneth Gøtterup (K)
Butikken byder blandt andet på en stor afdeling med kædens prisvidende bake off.
Facadefarven er nøje udvalgt og inspireret af den velkendte "Dragør-gul".
Butikken i Dragør er Lidls syvende på Amager.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 139 butikker.

Europas bedste private label-produkter er fundet: Lidls vaniljeis og æbleeddike fra lokale, danske leverandører løber med to priser31.1.2023 10:03:00 CET | Pressemeddelelse

Lidls private label-serie ’En Bid af Danmark’ er ikke kun populær i Danmark, men anerkendes nu også internationalt ved European Private Label Awards 2023. Her har to danske produkter, henholdsvis økologisk æbleeddike fra lollandske Fra Fejø og økologisk vaniljeis fra sydfynske Skarø Is, vundet hver sin kategori ved uddelingen.