Birkemose Golf Club vandt regional afstemning i Danskernes Idrætspris

46 procent af alle de afgivne stemmer i P4 Trekantens sendeområde var i afstemning om Danskernes Idrætspris sat ved Birkemose Golf Club. Dermed går Birkemose Golf Club nu videre til den landsdækkende semifinale og er fortsat med i konkurrencen om 100.000 kr. Vinderen af Danskernes Idrætspris, der præsenteres af e-Boks i samarbejde med DIF og DR P4, afsløres ved DR’s årlige sportsshow 6. januar 2018.
Glade børn i Birkemose Golf Club efter meddelelsen om, at de blev regionale vindere af Danskernes Idrætspris. Billedet er stillet til rådighed af golklubben.

Det blev Birkemose Golf Club, der løb med førstepladsen i Trekantsområdet i konkurrencen om Danskernes Idrætspris. Dermed er det Birkemose Golf Club fortsat med i konkurrencen om de 100.000 kr., der følger med prisen.

Med førstepladsen går Birkemose Golf Club sammen med syv andre regionale vindere fra resten af landet videre til semifinalen, hvor DIF’s bestyrelse udvælger tre finalister og herefter kårer vinderen. Vinderen af Danskernes Idrætspris offentliggøres ved DR’s show SPORT 2017 lørdag 6. januar 2018.

”Birkemose Golf Club har gjort op med forestillingen om, at golf er en lukket sportsgren,” siger Peter Ebberfeld, P4-journalist og medlem af dommerpanelet, der udvalgte tre initiativer, der skulle gå videre til afstemningen, om Birkemose Golf Club.
”Med etableringen af en 6-hullers multibane, som kan bruges til adskillige sportsgrene, stiller golfklubben i Birkemose faciliteter til rådighed for skoler og institutioner. De mange anvendelsesmuligheder gør, at klubben sender børn videre til forskellige sportsgrene og således sikrer bred gevinst for foreningslivet i området.”

De to øvrige idrætsinitiativer, der kunne stemmes på, var Parasportsrådet i Vejle Kommune og Solstrålens Idræts Klub fra Fredericia.

Afstemningen, der foregik på hjemmesiden for Danskernes Idrætspris, løb over tolv dage og sluttede fredag 3. november kl. 9. Birkemose Golf Club fik 46 procent af stemmerne.

I alt var 14.267 danskere inde og stemme på hjemmesiden, www.danskernesidrætspris.dk.
”Vi har oplevet fremgang i antallet af indstillinger og nu også en fremgang på hele 50 procent i antallet af danskere, der har været inde og stemme,” siger kommunikationsdirektør i e-Boks, Susanne Søndahl Wolff.
”Det er vi naturligvis stolte over. Det viser, at danskerne er meget engageret i idræt og de fællesskaber, der er omkring idræt.”

Om Birkemose Golf Club
Se indstillingen her: http://www.xn--danskernesidrtspris-xxb.dk/initiativer/vis/1602

Den endelige vinder offentliggøres ved DR’s show SPORT 2017 lørdag 6. januar 2018 i JYSKE BANK BOXEN.

For mere information, kontakt:
Susanne Søndahl Wolff, kommunikationsdirektør i e-Boks
ssw@e-boks.dk, mobil: 23 82 13 14.

Torben Lollike, kommunikationskonsulent i DIF
tolo@dif.dk, mobil: 20 40 98 89.

Læs evt. mere på www.danskernesidrætspris.dk

Den videre vej til prisen
De otte vindere af de regionale afstemninger bedømmes fagligt af DIF’s bestyrelse, som først vælger tre finalister og herefter afgør, hvilket af de tre initiativer der er vinderen. Den endelige vinder offentliggøres ved DR’s show SPORT 2017 lørdag 6. januar 2018.

Om e-Boks
5 mio. danskere modtager hvert år post i e-Boks – den digitale postboks, som er tilgængelig fra en hvilken som helst computer eller smartphone over hele verden. Herudover er der yderligere 7 mio. borgere, der modtager posten digital i resten af Norden og andre lande. I 2016 blev 368 mio. dokumenter leveret via e-Boks. Blandt afsenderne er alle danske banker, alle landets kommuner og statslige styrelser, ATP, en række realkreditinstitutter, forsikringsselskaber, energiselskaber, fagforeninger og teleselskaber samt arbejdsgivere, som sender lønsedler til deres medarbejdere. e-Boks er ligeligt ejet at Nets og PostNord.
Læs mere på www.e-boks.com

Om DIF
DIF er landets største idrætsorganisation med flere end 1,9 millioner medlemmer, som dyrker 90 forskellige idrætsgrene i 9.000 idrætsforeninger landet over. Foreningsidrætten er en afgørende forudsætning for, at den danske befolkning er en af de mest idrætsaktive befolkninger på verdensplan. Ikke færre end 350.000 frivillige i DIF-idrætten sikrer hver uge – året rundt – gode og sunde idrætstilbud til danskerne.
Læs mere på www.dif.dk

DIF er en organisation, der har eksisteret i mere end 100 år, og over årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 61 specialforbund (62 pr. 1/1-2018), ca. 9.000 idrætsforeninger og mere end 1,9 millioner medlemmer.

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.