Bioinnovation Institute

BioInnovation Institute modtager bevilling fra Bill & Melinda Gates Fonden til at starte nyt fælles initiativ med fokus på kvinders sundhed

Med en prestigiøs bevilling fra Bill & Melinda Gates Fonden sætter BioInnovation (BII) yderligere turbo på deres strategiske målsætning om at styrke life-science innovation til gavn for kvinders sundhed.

Bevillingen giver mulighed for, at BII kan styrke dets nuværende indsats med at opdage forskning i absolut verdensklasse inden for kvinders sundhed med et kommercielt potentiale til glæde for kvinder og piger i hele verden. Samtidig er det nye Gates-støttede initiativ et væsentligt bidrag til hele det europæiske life-science økosystem inden for forskning og iværksætteri og deres stræben efter at finde nye innovative løsninger, der kan adressere udækkede medicinske behov inden for kvinders sundhed og reproduktiv sundhed.

Med bevillingen allokeres der tilstrækkeligt med ressourcer fra Bill & Melinda Gates Fonden til, at BII kan drive initiativet og drage fordel af dets ekspertise til at finde de mest lovende forskningsprojekter via både et stærkt videnskabeligt netværk og investornetværk.

Som en del af det fælles initiativ vil BII gennemføre en grundig analyse, der skal være med til at kortlægge potentialet inden for kvinders sundhed og dermed gøre det muligt at identificere de forskningsprojekter, der har det største kommercielle potentiale. BII vil også være ansvarlige for at skabe synlighed omkring kvinders sundhed over for nøglepartnere inden for det danske og europæiske life-science økosystem.

Information om Bioinnovation Institute

Bioinnovation Institute
Ole Maaløes vej 3, 3rd floor
2200 København N

Følg pressemeddelelser fra Bioinnovation Institute

Flere pressemeddelelser fra Bioinnovation Institute

Ferring Pharmaceuticals og BioInnovation Institute indgår samarbejde26.1.2021 00:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ferring Pharmaceuticals og start-up inkubatoren BioInnovation Institute har netop indgået et innovationssamarbejde. Ferring Pharmaceuticals er førende inden for reproduktiv medicin og kvinders sundhed med specialområder inden for gastroenterologi / mikrobiom og uro-onkologi. Ferring's mission er at udvikle behandlinger, der hjælper mennesker med at opbygge familier og leve et bedre liv. Virksomhedens ekspertise er nøglen til det nye samarbejde.