Salling Group

Bilka, føtex og Netto støtter OL i børnehøjde

Del
I 2019 og 2020 er Bilka, føtex og Netto partner for Skole OL, hvor skoleelever fra hele landet konkurrerer i børneolympiske discipliner. Partnerskabet skal give endnu flere børn mulighed for bevægelse, fællesskab og sund kost

Når flere end 70.000 børn over hele landet i løbet af 2019 dyster i discipliner som bueskydning, bowling og længdespring til Skole OL, er det med stor støtte fra Bilka, føtex og Netto. De tre kæder, som er en del af Salling Group, har indgået en toårig aftale om at være partner for de olympiske lege i børnehøjde.

I 2019 afholdes Skole OL for 11. år i træk, men det er første gang, at der er en kommerciel partner, som yder større støtte til arrangementet blandt andet ved at sponsorere økologisk frugt og grønt til de lokale stævner og sunde madpakker til finalestævnet. 

- Aftalen med Salling Group betyder et kæmpe løft til Skole OL. I kraft af aftalen om levering af gratis frugt og grønt til børnene ved de mere end 100 lokalstævner får oplevelsen et stort løft. Og med midler fra Salling Fondene til at udvikle nye, spændende undervisningsmaterialer til idræt i skolen, giver vi både lærerne og børnene nye muligheder for gode og sjove oplevelser gennem sport. Skole OL er allerede en succes, og nu kan vi udvikle aktiviteterne yderligere gennem denne aftale, siger Torben Dan Pedersen, projektchef for Skole OL.

Bevægelse, fællesskab og sundhed 
De første konkurrencer til Skole OL, som foregår over hele landet, begynder i løbet af januar og løber henover det meste af foråret. Partnerskabet mellem Skole OL og Bilka, føtex og Netto kommer derfor på det helt rette tidspunkt, mener Bilkas direktør, Mark Nielsen, da initiativet er helt i tråd med en kommende udrulning af en ambitiøs sundhedsstrategi på tværs af de tre kæder og Salling Group.

- Bevægelse, fællesskab og sund kost er en del af et godt børneliv og helt sikkert noget, som er værd at bakke op om. Skole OL og det at skabe gode oplevelser gennem motion rammer lige ned i kernen af vores fokus på sundhed og en sundere hverdag generelt for børn i skolealderen, siger Mark Nielsen. 

De mere end 70.000 skoleelever fra 4. til 7. klassetrin, der deltager i Skole OL konkurrerer sammen i hold i  disciplinerne: atletik, bordtennis, bowling, bueskydning, cross,
orienteringsløb, roning og svømning.

Fra de lokale stævner kvalificerer de bedste skoleklasser sig til Skole OL finalen i juni, hvor alle sportsgrene samles til konkurrencer fordelt over fire dage på Ceres Park og Arena i Aarhus. Flere skoleklasser er allerede gået i træning, og for at få de helt optimale forberedelser op til konkurrencerne har Købmand Ferdinand Sallings Mindefond støttet udvikling af undervisningsmaterialer til skolerne med atleter og trænere fra Team Danmark.

Om Skole OL

Skole OL er Danmarks officielle olympiske skoleaktivitet for børn bestående af klassekonkurrencer i forskellige sportsgrene for 4. – 7. klassetrin.
Skole OL er udviklet af Dansk Atletik og Danmarks Idrætsforbund med støtte fra TrygFonden, Nordea-fonden og Aarhus Kommune.

Om Salling Group 

Salling Group er 100% ejet af Salling Fondene. Siden 2012 har fondene doneret ca. en mia. kr. til gode formål, og har blandt andet støttet OL-atleterne under Team Danmark med i alt. 125 mio. kr. – og det er penge, der bl.a. kommer fra Bilka, føtex, Netto.

Fotos
Ved brug af foto krediteres fotograf Anders Riishede.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye