Bilka, føtex og Netto støtter OL i børnehøjde
I 2019 og 2020 er Bilka, føtex og Netto partner for Skole OL, hvor skoleelever fra hele landet konkurrerer i børneolympiske discipliner. Partnerskabet skal give endnu flere børn mulighed for bevægelse, fællesskab og sund kost

Når flere end 70.000 børn over hele landet i løbet af 2019 dyster i discipliner som bueskydning, bowling og længdespring til Skole OL, er det med stor støtte fra Bilka, føtex og Netto. De tre kæder, som er en del af Salling Group, har indgået en toårig aftale om at være partner for de olympiske lege i børnehøjde.
I 2019 afholdes Skole OL for 11. år i træk, men det er første gang, at der er en kommerciel partner, som yder større støtte til arrangementet blandt andet ved at sponsorere økologisk frugt og grønt til de lokale stævner og sunde madpakker til finalestævnet.
- Aftalen med Salling Group betyder et kæmpe løft til Skole OL. I kraft af aftalen om levering af gratis frugt og grønt til børnene ved de mere end 100 lokalstævner får oplevelsen et stort løft. Og med midler fra Salling Fondene til at udvikle nye, spændende undervisningsmaterialer til idræt i skolen, giver vi både lærerne og børnene nye muligheder for gode og sjove oplevelser gennem sport. Skole OL er allerede en succes, og nu kan vi udvikle aktiviteterne yderligere gennem denne aftale, siger Torben Dan Pedersen, projektchef for Skole OL.
Bevægelse, fællesskab og sundhed
De første konkurrencer til Skole OL, som foregår over hele landet, begynder i løbet af januar og løber henover det meste af foråret. Partnerskabet mellem Skole OL og Bilka, føtex og Netto kommer derfor på det helt rette tidspunkt, mener Bilkas direktør, Mark Nielsen, da initiativet er helt i tråd med en kommende udrulning af en ambitiøs sundhedsstrategi på tværs af de tre kæder og Salling Group.
- Bevægelse, fællesskab og sund kost er en del af et godt børneliv og helt sikkert noget, som er værd at bakke op om. Skole OL og det at skabe gode oplevelser gennem motion rammer lige ned i kernen af vores fokus på sundhed og en sundere hverdag generelt for børn i skolealderen, siger Mark Nielsen.
De mere end 70.000 skoleelever fra 4. til 7. klassetrin, der deltager i Skole OL konkurrerer sammen i hold i disciplinerne: atletik, bordtennis, bowling, bueskydning, cross,
orienteringsløb, roning og svømning.
Fra de lokale stævner kvalificerer de bedste skoleklasser sig til Skole OL finalen i juni, hvor alle sportsgrene samles til konkurrencer fordelt over fire dage på Ceres Park og Arena i Aarhus. Flere skoleklasser er allerede gået i træning, og for at få de helt optimale forberedelser op til konkurrencerne har Købmand Ferdinand Sallings Mindefond støttet udvikling af undervisningsmaterialer til skolerne med atleter og trænere fra Team Danmark.
Om Skole OL
Skole OL er Danmarks officielle olympiske skoleaktivitet for børn bestående af klassekonkurrencer i forskellige sportsgrene for 4. – 7. klassetrin.
Skole OL er udviklet af Dansk Atletik og Danmarks Idrætsforbund med støtte fra TrygFonden, Nordea-fonden og Aarhus Kommune.
Om Salling Group
Salling Group er 100% ejet af Salling Fondene. Siden 2012 har fondene doneret ca. en mia. kr. til gode formål, og har blandt andet støttet OL-atleterne under Team Danmark med i alt. 125 mio. kr. – og det er penge, der bl.a. kommer fra Bilka, føtex, Netto.
Fotos
Ved brug af foto krediteres fotograf Anders Riishede.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Netto lancerer Danmarks første klimamærkning og tester kundernes lyst til at handle mere klimavenligt8.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som den første butikskæde i Danmark vil Netto hjælpe kunderne med at træffe mere klimabevidste valg gennem en klimamærkning af fødevarer. Det sker i en pilottest i udvalgte butikker, hvor skiltning og mærkning af produkterne guider kunderne til de mindre klimabelastende alternativer. Ambitionen er, at det kan bidrage til en fælles klimamærkning på tværs af detailhandlen, som kan medvirke til at reducere Danmarks samlede CO2-udledning.
Nu gemmes tobakken væk i alle butikker: I føtex, Bilka og Netto har det resulteret i 116 mio. færre solgte cigaretter31.3.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Erfaringerne viser, at det virker at skjule smøgerne. Siden Salling Group som de første i 2018 valgte at gemme cigaretterne væk på eget initiativ, er der røget 116 mio. færre cigaretter over disken i føtex, Netto og Bilka. Den 1. april skal tobakken være gemt i samtlige butikker, kiosker og tankstationer, og Salling Group glæder sig over, at alle gennem den nye lovgivning skal bidrage til ambitionen om en røgfri generation i 2030.
Så er føtex i luften med hjemmelevering af dagligvarer19.3.2021 08:35:00 CET | Pressemeddelelse
føtex åbner for hjemmelevering af dagligvarer i hele hovedstadsområdet. Det sker efter en ambitiøs, omfattende og succesfuld testfase. Dermed kan alle københavnere få leveret dagligvarer helt hjem foran hoveddøren fra den velkendte supermarkedskæde, der har ambitioner om at skabe landets bedste online-tilbud, når det kommer til hjemmelevering, med særlig fokus på både service, kvalitet og pris.
Salling Group gennemfører køb af Tesco Polen16.3.2021 13:24:04 CET | Pressemeddelelse
Med de polske konkurrencemyndigheders endelige godkendelse af Salling Groups køb af Tesco Polen har parterne i dag gennemført closing på aftalen. Med opkøbet fordobler Netto sin forretning i Polen, og arbejdet med at omdanne de 300 opkøbte butikker går nu i gang.
Over en halv million danskere kan nu bekæmpe madspild med Netto+-appen10.3.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Alle brugere af appen Netto+ får nu et bedre overblik over gode tilbud, der kan medvirke til mindre madspild. Det sker direkte på telefonen, hvor man kan se hvilke varer, den lokale Netto-butik sælger til en lavere pris, fordi varens ”bedst før”-dato nærmer sig. Man kan dermed spare penge og samtidig sikre, at færre fødevarer går til spilde.
Mærkværdige tendenser sender Corona øl og mel i indkøbskurven5.3.2021 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det seneste år har rykket rundt på danskernes indkøbsseddel og forbrugsvaner, hvor efterspørgslen på eksempelvis manitobamel, økologi, hårfarve og specialøl er steget markant.
Glædeligt med genåbning – men vigtigt at huske alle hensyn25.2.2021 14:05:00 CET | Pressemeddelelse
Med en forestående genåbning af store dele af samfundet er det endnu vigtigere, at alle følger de retningslinjer og anbefalinger, der er. For at sikre det fortsat lave smittetryk vil føtex, Netto og Bilka skærpe og håndhæve reglerne endnu skarpere
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum