Bilimportører om Eldrup-kommissionen: Plads til mere grønt!
7.9.2020 12:00:42 CEST | Mobility Denmark | Pressemeddelelse
”Det er grundlæggende fornuftigt, at Eldrup-kommissionen lægger op til en opfattende ændring af registreringsafgiften, der skal fremme grønne biler. Vi mærker tydeligt, at danskerne er klar til at tilvælge elektrificerede biler, men det kræver, at man giver nogle afgiftsmæssige fordele,” siger Mads Rørvig, adm. direktør for De Danske Bilimportører.
Lad os nu gå hele vejen og få en ægte grøn omstilling
Yderligere oplysninger
Pressefoto
FAKTA
Nøgleord
Kontakter
Mads RørvigAdm. direktør
Tlf:30 16 10 04mr@bilimp.dkSara GabrielsenPublic affairs- og kommunikationskonsulent
Tlf:71119491slg@bilimp.dkBilleder
Information om Mobility Denmark
Mobility Denmark repræsenterer bilproducenter, bilimportører, ladeoperatører, samt finansierings- og leasingselskaber.
Følg pressemeddelelser fra Mobility Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Mobility Denmark
Danmark havde igen EU's højeste elbilandel i maj23.6.2026 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Elbiler udgjorde 21,3 procent af EU-bilsalget i maj, og Danmark lå igen i front med den suverænt højeste elandel blandt EU-landene.
Bilsalget i Norden gik i forskellige retninger i maj11.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilsalget i Norden viste et blandet billede i maj, mens elbilerne fortsat udgjorde en stor del af nyregistreringerne på tværs af landene.
Selvkørende teknologi er kommet for at blive9.6.2026 17:11:50 CEST | Pressemeddelelse
Mobility Denmark glæder sig over, at Færdselsstyrelsen nu har godkendt Teslas selvkørende teknologi til brug i Danmark. Det markerer et vigtigt skridt for fremtidens mobilitet og viser, at automatiseret kørsel ikke længere kun hører fremtiden til.
Ny regering holder liv i ambitionen om at afskaffe registreringsafgiften på elbiler2.6.2026 16:14:58 CEST | Pressemeddelelse
Mobility Denmark glæder sig over, at regeringen i sit nye regeringsgrundlag fastholder ambitionen om at undersøge modeller for en permanent afskaffelse af registreringsafgiften på elbiler.
Elbilfesten fortsætter med ny rekord. En ny regering afgør om festen kan fortsætte1.6.2026 07:08:37 CEST | Pressemeddelelse
78,7 procent af af bilsalget i maj var elbiler, og andelen blandt private var endnu højere. Hvis udviklingen skal fortsætte, og en ny regering reelt skal være den grønneste nogensinde, skal afgiften på elbiler afskaffes.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
