Bente Hyldahl Fogh, København, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Bestyrelsesmedlem, rådgiver og tidligere adm. direktør i både Lægeforeningen og Praktiserende Lægers Organisation (PLO) Bente Hyldahl Fogh er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Bente Hyldahl Fogh vil som hovedbestyrelsesmedlem bl.a. arbejde for, at Kræftens Bekæmpelse ”forsætter med at være en vigtig og respekteret interesseorganisation for kræftpatienter med indflydelse i den sundhedspolitiske debat.” Hun er derudover stærkt optaget af at styrke forskning i kræft og nedbringe den stigende ulighed i diagnosticering, behandling og efterbehandling.