Årsresultat 2019 for Codan i Danmark

• Nettopræmieindtægter på £606m (2018: £627m)

• Samlet negativt underwritingresultat på £18m (2018: +£6m)

• Combined Operating Ratio (COR) på 103% (2018: 99%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS)

• Privatforretningen (Personal Lines) leverede et positivt underwritingresultat på £30m

• Erhvervsforretningen (Commercial Lines) har påvirket resultatet negativt. Det skyldes blandt andet ekstraordinært mange storskader og lønsomhedsproblemer, særligt inden for ejendomme og motorforsikringer

Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede årsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk).

Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer årsresultatet:

”Codan fremlægger desværre i år et utilfredsstillende resultat, som primært skyldes, at vi blandt andet har været ramt af ekstraordinært mange storskader og har haft lønsomhedsproblemer, særligt inden for ejendomme og motorforsikring. Der er igangsat initiativer til at genskabe balancen i erhvervsforretningen. Jeg er stolt af, at der er flot fremgang i vores privatforretning, og blandt størstedelen af dem, vi har hjulpet i 2019, er der en rigtig flot kundetilfredshed. På tværs af Codan vil vi fortsætte vores fokuserede indsats for at fastholde og styrke den gode kundeoplevelse. Vi har de bedste forudsætninger for at indfri potentialet i Codan, der har over 100 års erfaring med at rådgive og forsikre danskerne,” siger han.

Privatsikring opruster: Lancerer ny samarbejdsmodel i Jylland17.6.2020 09:20:00 CESTPressemeddelelse

Privatsikring ansætter lokale assurandører, der skal være fast tilknyttet Ringkjøbing Landbobank og Nordjyske Banks filialnet, hvor de vil rådgive private bankkunder og små virksomheder. Det sker som led i at styrke tilstedeværelsen i Nord- og Vestjylland og bygge videre på de gode resultater, som Privatsikring og de to banker har skabt, siden samarbejdet blev indledt i 2001. ”Bankerne er nu vores andenstørste samarbejdspartner målt i portefølje størrelse, og kunderne hos Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank er glade for vores produkter," siger Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring. "Vi har derfor valgt at ændre samarbejdsmodellen for markedet i Nord-og Vestjylland og bygge videre på en gennemprøvet salgsstrategi, som kan inspirere vores aktiviteter i hele landet. Jeg er glad for, at vi ved at ansætte dedikerede assurandører både kan støtte bankernes strategisk ambition om at skabe stærke tilbud i alle afdelinger og samtidig imødekomme bankernes ønske om lokal forankring gennem fast