Årsresultat 2019 for Codan i Danmark

• Nettopræmieindtægter på £606m (2018: £627m)

• Samlet negativt underwritingresultat på £18m (2018: +£6m)

• Combined Operating Ratio (COR) på 103% (2018: 99%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS)

• Privatforretningen (Personal Lines) leverede et positivt underwritingresultat på £30m

• Erhvervsforretningen (Commercial Lines) har påvirket resultatet negativt. Det skyldes blandt andet ekstraordinært mange storskader og lønsomhedsproblemer, særligt inden for ejendomme og motorforsikringer

Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede årsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk).

Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer årsresultatet:

”Codan fremlægger desværre i år et utilfredsstillende resultat, som primært skyldes, at vi blandt andet har været ramt af ekstraordinært mange storskader og har haft lønsomhedsproblemer, særligt inden for ejendomme og motorforsikring. Der er igangsat initiativer til at genskabe balancen i erhvervsforretningen. Jeg er stolt af, at der er flot fremgang i vores privatforretning, og blandt størstedelen af dem, vi har hjulpet i 2019, er der en rigtig flot kundetilfredshed. På tværs af Codan vil vi fortsætte vores fokuserede indsats for at fastholde og styrke den gode kundeoplevelse. Vi har de bedste forudsætninger for at indfri potentialet i Codan, der har over 100 års erfaring med at rådgive og forsikre danskerne,” siger han.

Codan får ny pressechef23.1.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

Troels Karlskov er tiltrådt som ny pressechef i Codan Forsikring. Han er ansvarlig for medierelationer, pressehåndtering og PR-aktiviteter. “Codan er i fuld gang med en spændende udvikling, og med ansættelsen af Troels Karlskov får vi et ungt og stærkt talent i rollen som pressechef, der skal fortsætte arbejdet med at styrke Codans position med strategisk og proaktiv kommunikation. Vi er et hus med over 100 års historie, og jeg ser frem til bygge videre på det gode udgangspunkt med nye kræfter som Troels,” siger Mette Heering Pontoppidan, Marketing & Communications Director, Codan. Troels Karlskov, 30 år, kommer fra en stilling som fungerende pressechef og Public Relations Manager i flyselskabet SAS. Han er uddannet cand.comm. i journalistik og har en baggrund som journalist hos DR Nyheder, hvor han både har lavet TV, radio og digitalt indhold. “Skiftet til Codan er et skridt ind i en spændende og betydningsfuld branche. Jeg glæder mig til at videreudvikle og udbrede fortællingen om en