Årsregnskab: Positivt resultat og fokus på udvikling
Aller Media A/S offentliggør i dag, torsdag den 20. januar, årsregnskab for 2020/2021, der løber fra den 1. oktober 2020 til den 30. september 2021.
Medievirksomheden kommer ud af regnskabsåret med en omsætning på 720 mio. kr. og et driftsresultat (EBITDA) på 52 mio. kr. Årets resultat er på 14,3 mio. kr., hvilket er en forbedring på 50 mio. kr. ift. regnskabsåret 2019/2020. Af ledelsesberetningen fremgår det, at årets resultat er meget tilfredsstillende.
Godt udgangspunkt for udvikling og vækst
Charlotte Riparbelli, adm. direktør i Aller Media, ser de gode takter i årsregnskabet som et resultat af et fokuseret arbejde med forretningsområder og ny strategi, der skal bidrage til at understøtte og accelerere udviklingen af Aller Media som fremtidens mediehus.
- Det har været to helt ekstraordinære år under corona, hvor vi har skullet tilpasse og udvikle vores forretning. Vi har måttet finde nye måder at arbejde på og være ekstremt omstillingsparate og fleksible. Det er vi i den grad lykkedes med. Og det er med en kæmpe cadeau til alle de dygtige medarbejdere i Aller Media, der har bidraget med stort engagement, professionalisme, dygtighed og gåpåmod, siger Charlotte Riparbelli, der tiltrådte stillingen som adm. direktør i marts 2020 efter to måneder som konstitueret adm. direktør, og fortsætter:
- Corona har helt sikkert været en kæmpe udfordring, men det har også været startskuddet til en massiv nytænkning i hele organisationen. Det, at vi formår at navigere så godt under corona, er bestemt med til, at vi kommer stærkt ud af regnskabsåret. Vi har både formået at stabilisere vores forretning og har samtidig påbegyndt udviklingen af forretningsområder og digitale investeringer ift. nuværende og nye produkter i markedet. Så årets positive resultat er kun begyndelsen, siger hun.
Skal bygge ovenpå forretningen
Det afsluttede regnskabsår er et solidt afsæt for videre udvikling af forretningen, både den eksisterende og også ny forretning, som på sigt skal sikre vækst på både top- og bundlinje. Om dette siger Charlotte Riparbelli:
- Det er ingen hemmelighed, at vi er i et marked, der oplever et strukturelt fald på print. Det medfører naturligvis, at vi som privatejet mediehus skal bygge ovenpå vores forretning med investeringer i digitale formater og platforme samt i nye forretningsområder. Det skal ske gennem udvikling og opkøb, der skal bidrage til at øge omsætning og bund, siger hun og fortsætter:
- Vi kigger selvfølgelig på opkøb, der ligger i tråd med vores kerne- og udviklingsområder og vores overordnede strategi. Udgangspunktet er opkøb, som styrker os som mediehus og multiformatspublicister i bred forstand.
Nøgletal Aller Media A/S
Årsregnskab 2020/2021 (t.kr.)
Nettoomsætning: 719.950
Driftsresultat (EBITDA): 52.020
Årets resultat: 14.311
Årsregnskab 2019/2020 (t.kr.)
Nettoomsætning: 748.840
Driftsresultat (EBITDA): 6.675
Årets resultat: (35.948)
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser 1,8 millioner danskere med hver måned i mindst en af vores titler og mere end 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
femina fylder 150 år - og bliver 100 procent digitalt27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I morgen, onsdag den 28. februar, fylder femina 150 år og skriver dermed historie som Danmarks ældste og ét af verdens ældste ugeblade til kvinder. Nu skriver femina snart ny historie, da det med det sidste printnummer, der udkommer den 29. februar, bliver 100 procent digitalt. Samtidig vil femina fortsætte med at være et aktualitetsmedie målrettet kvinder.
To Sultne Piger splitter op – men profilen og podcasten lever videre16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De har sammen skabt en succesfuld podcast og 80.000 følgere på Instagram. Men nu forlader den ene halvdel af To Sultne Piger rollen som en af landets mest populære madanmeldere. Heldigvis kører den tilbageværende pige både profilen og podcasten på Heartbeats videre – med flere nye spændende elementer.
Martin Kongstads populære podcast om mad og mennesker er tilbage22.12.2023 08:19:28 CET | Pressemeddelelse
I tre år har den holdt pause, men nu genopliver Martin Kongstad og Heartbeats podcasten ’Bearnaise er dyrenes konge’. Den nye sæson får et væld af nye spændende gæster som To Sultne Piger, Lærke Kløvedal og Søren Gericke.
Ny undersøgelse: Næsten hver anden kvinde har oplevet ikke at blive taget seriøst hos lægen21.12.2023 09:19:41 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Aller Media viser, at næsten hver anden kvinde (46,7 %) har oplevet at lægen ikke tog deres sundhedsmæssige problemer seriøst. Problemet er ekstra stort blandt de 18-29-årige kvinder, hvor hele 58 % har oplevet ikke at blive taget seriøst. Derfor sætter femina fokus på uligheden i sundhedsvæsenet med kampagnen ”Patient XX”.
Ally vinder to prestigefyldte priser ved stor europæisk app-award9.11.2023 15:59:13 CET | Pressemeddelelse
Aller Medias digitale platform, der samler både lyd, videoer og artikler har netop vundet en People’s Lovie Awards i kategorien ”News & Entertainment”. Det er andet år i træk, at Ally sikrer sig to af de prestigefyldte priser til det store europæiske app-award.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum