Årsregnskab: Positivt resultat og fokus på udvikling

Aller Media A/S offentliggør i dag, torsdag den 20. januar, årsregnskab for 2020/2021, der løber fra den 1. oktober 2020 til den 30. september 2021.
Medievirksomheden kommer ud af regnskabsåret med en omsætning på 720 mio. kr. og et driftsresultat (EBITDA) på 52 mio. kr. Årets resultat er på 14,3 mio. kr., hvilket er en forbedring på 50 mio. kr. ift. regnskabsåret 2019/2020. Af ledelsesberetningen fremgår det, at årets resultat er meget tilfredsstillende.
Godt udgangspunkt for udvikling og vækst
Charlotte Riparbelli, adm. direktør i Aller Media, ser de gode takter i årsregnskabet som et resultat af et fokuseret arbejde med forretningsområder og ny strategi, der skal bidrage til at understøtte og accelerere udviklingen af Aller Media som fremtidens mediehus.
- Det har været to helt ekstraordinære år under corona, hvor vi har skullet tilpasse og udvikle vores forretning. Vi har måttet finde nye måder at arbejde på og være ekstremt omstillingsparate og fleksible. Det er vi i den grad lykkedes med. Og det er med en kæmpe cadeau til alle de dygtige medarbejdere i Aller Media, der har bidraget med stort engagement, professionalisme, dygtighed og gåpåmod, siger Charlotte Riparbelli, der tiltrådte stillingen som adm. direktør i marts 2020 efter to måneder som konstitueret adm. direktør, og fortsætter:
- Corona har helt sikkert været en kæmpe udfordring, men det har også været startskuddet til en massiv nytænkning i hele organisationen. Det, at vi formår at navigere så godt under corona, er bestemt med til, at vi kommer stærkt ud af regnskabsåret. Vi har både formået at stabilisere vores forretning og har samtidig påbegyndt udviklingen af forretningsområder og digitale investeringer ift. nuværende og nye produkter i markedet. Så årets positive resultat er kun begyndelsen, siger hun.
Skal bygge ovenpå forretningen
Det afsluttede regnskabsår er et solidt afsæt for videre udvikling af forretningen, både den eksisterende og også ny forretning, som på sigt skal sikre vækst på både top- og bundlinje. Om dette siger Charlotte Riparbelli:
- Det er ingen hemmelighed, at vi er i et marked, der oplever et strukturelt fald på print. Det medfører naturligvis, at vi som privatejet mediehus skal bygge ovenpå vores forretning med investeringer i digitale formater og platforme samt i nye forretningsområder. Det skal ske gennem udvikling og opkøb, der skal bidrage til at øge omsætning og bund, siger hun og fortsætter:
- Vi kigger selvfølgelig på opkøb, der ligger i tråd med vores kerne- og udviklingsområder og vores overordnede strategi. Udgangspunktet er opkøb, som styrker os som mediehus og multiformatspublicister i bred forstand.
Nøgletal Aller Media A/S
Årsregnskab 2020/2021 (t.kr.)
Nettoomsætning: 719.950
Driftsresultat (EBITDA): 52.020
Årets resultat: 14.311
Årsregnskab 2019/2020 (t.kr.)
Nettoomsætning: 748.840
Driftsresultat (EBITDA): 6.675
Årets resultat: (35.948)
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser 1,8 millioner danskere med hver måned i mindst en af vores titler og mere end 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum