Årsregnskab: Positivt resultat og fokus på udvikling
Aller Media A/S leverer et positivt resultat på 14,3 mio. kr. for regnskabsåret 2020/2021 med en omsætning på 720 mio. kr. Charlotte Riparbelli, adm. direktør i Aller Media, ser frem mod at styrke kerne- og udviklingsområderne yderligere i de kommende år.

Aller Media A/S offentliggør i dag, torsdag den 20. januar, årsregnskab for 2020/2021, der løber fra den 1. oktober 2020 til den 30. september 2021.
Medievirksomheden kommer ud af regnskabsåret med en omsætning på 720 mio. kr. og et driftsresultat (EBITDA) på 52 mio. kr. Årets resultat er på 14,3 mio. kr., hvilket er en forbedring på 50 mio. kr. ift. regnskabsåret 2019/2020. Af ledelsesberetningen fremgår det, at årets resultat er meget tilfredsstillende.
Godt udgangspunkt for udvikling og vækst
Charlotte Riparbelli, adm. direktør i Aller Media, ser de gode takter i årsregnskabet som et resultat af et fokuseret arbejde med forretningsområder og ny strategi, der skal bidrage til at understøtte og accelerere udviklingen af Aller Media som fremtidens mediehus.
- Det har været to helt ekstraordinære år under corona, hvor vi har skullet tilpasse og udvikle vores forretning. Vi har måttet finde nye måder at arbejde på og være ekstremt omstillingsparate og fleksible. Det er vi i den grad lykkedes med. Og det er med en kæmpe cadeau til alle de dygtige medarbejdere i Aller Media, der har bidraget med stort engagement, professionalisme, dygtighed og gåpåmod, siger Charlotte Riparbelli, der tiltrådte stillingen som adm. direktør i marts 2020 efter to måneder som konstitueret adm. direktør, og fortsætter:
- Corona har helt sikkert været en kæmpe udfordring, men det har også været startskuddet til en massiv nytænkning i hele organisationen. Det, at vi formår at navigere så godt under corona, er bestemt med til, at vi kommer stærkt ud af regnskabsåret. Vi har både formået at stabilisere vores forretning og har samtidig påbegyndt udviklingen af forretningsområder og digitale investeringer ift. nuværende og nye produkter i markedet. Så årets positive resultat er kun begyndelsen, siger hun.
Skal bygge ovenpå forretningen
Det afsluttede regnskabsår er et solidt afsæt for videre udvikling af forretningen, både den eksisterende og også ny forretning, som på sigt skal sikre vækst på både top- og bundlinje. Om dette siger Charlotte Riparbelli:
- Det er ingen hemmelighed, at vi er i et marked, der oplever et strukturelt fald på print. Det medfører naturligvis, at vi som privatejet mediehus skal bygge ovenpå vores forretning med investeringer i digitale formater og platforme samt i nye forretningsområder. Det skal ske gennem udvikling og opkøb, der skal bidrage til at øge omsætning og bund, siger hun og fortsætter:
- Vi kigger selvfølgelig på opkøb, der ligger i tråd med vores kerne- og udviklingsområder og vores overordnede strategi. Udgangspunktet er opkøb, som styrker os som mediehus og multiformatspublicister i bred forstand.
Nøgletal Aller Media A/S
Årsregnskab 2020/2021 (t.kr.)
Nettoomsætning: 719.950
Driftsresultat (EBITDA): 52.020
Årets resultat: 14.311
Årsregnskab 2019/2020 (t.kr.)
Nettoomsætning: 748.840
Driftsresultat (EBITDA): 6.675
Årets resultat: (35.948)
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser 1,8 millioner danskere med hver måned i mindst en af vores titler og mere end 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
To mænd, to behov – én tur til Lissabon1.7.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vennerne Emil Thorup og Jasper Ritz elsker begge at rejse, men de er langt fra enige om måden, maden og oplevelserne. I et nyt tv-program udfordrer de derfor hinanden, når de sammen forsøger at lave den ultimative rejseguide til Lissabon.
Kim Martin Sørensen ny Product Manager i Aller Media20.6.2022 09:52:57 CEST | Pressemeddelelse
Den 1. juni tiltrådte Kim Martin Sørensen som Product Manager i Aller Media. Kim har over de sidste par år opbygget virksomheden Vi Elsker Media og sitet Vi Elsker Serier, som følger med over til Aller Media.
Folkemødet 2022: Journalistik med mening og nerve9.6.2022 09:00:00 CEST | Presseinvitation
Hvad er journalistikkens og mediernes rolle i Danmark anno 2022? Og hvor går grænserne for, hvad medier og journalister kan, bør og skal i deres dækning af (og deltagelse i) samfundsrelevante emner?
Ny platform matcher micro-influencere og annoncører4.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media lancerer influencer-platformen Aller Sparks. En ny app for micro-influencer-marketing, der enkelt og effektivt forbinder annoncører og influencere og skaber større værdi gennem attraktive kampagner.
Femina henter redaktør fra Berlingske26.1.2022 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Anne Wittorff Rusbjerg tiltræder som digital forsideredaktør/jourhavende på femina. Hun kommer fra en stilling som digital nyhedsredaktør på Berlingske.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum