Arbejdsgivere og fagforening går sammen om at brande el-branchen

”Vi tænker bag facaden” er titlen på en ny kampagne, hvor TEKNIQ Arbejdsgiverne og Dansk El-Forbund i fællesskab markerer, at el-branchen er på forkant med den teknologiske udvikling og løfter Danmark ind i fremtiden.
Niels Jørgens Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Den fælles kampagne fra arbejdsgivere og fagforening henvender sig til henholdsvis beslutningstagere, byggebranchen og almindelige danskere, som overvejer at bygge nyt eller renovere deres bolig.

El-branchen omfatter i dag omkring 1.500 virksomheder med i alt cirka 30.000 medarbejdere.

Kampagnens omdrejningspunkt er en brandingfilm, der de kommende måneder vil blive vist på de sociale medier og via annoncering på en række nyhedsmedier samt medier for bygge- og installationsbranchen.

Filmen viser elektriske og intelligente installationer bag facaden gennem en elektrikers fortælling.

”El-branchen er inde i en rivende udvikling. Vi gør bygningerne mere energieffektive, vi sikrer indeklimaet på landets folkeskoler, og vi automatiserer industrien, også med den nyeste robotteknologi. Det er intelligente løsninger, der gør hverdagen nemmere og skaber vækst. Vi er med til at styre Danmark ind i den teknologiske fremtid, og det vil vi gerne sætte fokus på,” forklarer Niels Jørgen Hansen, administrerende direktør, TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Forbundsformanden for Dansk El-Forbund Jørgen Juul Rasmussen uddyber:

”El-branchen er med til at bringe Danmark ind i en grønnere fremtid. Virksomhederne og elektrikerne kan godt ranke ryggen. Vi leverer både det kendte traditionelle installationsarbejde, men også mange moderne intelligente løsninger der ofte er gemt bag facaden. Så man skal vide det, for at kunne se det. Det er det, vi kan, og det er de løsninger, vi kan rådgive om. Nu går vi så i fællesskab i gang med at fortælle den gode historie om el-branchen til både hr. og fru Danmark, beslutningstagere og byggebranchen,” siger Jørgen Juul Rasmussen.

Kampagnen ”Vi tænker bag facaden” er en fortsættelse af de to organisationers samarbejde om udviklingen af el-branchen frem mod 2025.

El-branchens virksomheder får mulighed for at vise filmen på deres egne websites, ligesom erhvervsskoler kan bruge filmen i deres markedsføring af elektrikeruddannelsen og øvrige aktiviteter.

De to organisationer står bag elektrikeruddannelsen og efteruddannelsen for elektrikere.

Nærmere oplysninger:
Niels Jørgen Hansen, adm. Direktør, TEKNIQ Arbejdsgiverne, mobil 40 74 43 60
Jørgen Juul Rasmussen, forbundsformand, Dansk El-Forbund, mobil 20 26 41 80

Niels Jørgens Hansen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Jørgen Juul Rasmussen, forbundsformand hos Dansk El-Forbund.

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer 4.300 virksomheder inden for el, vvs og metal med i alt 55.000 medarbejdere og en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr.