App til bilisten løb med Danish Digital Award
"I et marked under omstilling er OK foran og leverer connectivity by design. Superappen gør det nemt for 700.000 kunder at få fuldt overblik og håndtere alle transaktioner forbundet med at være moderne bilist. 100.000 ratings og en score på 4,7 i Appstore taler for sig selv."
Sådan lyder det i begrundelsen fra Danish Digital Award, der fredag hædrede OK i kategorien Costumer Experience.
OK var nomineret for selskabets app, der blandt andet gør det muligt for kunden at åbne en benzinstander, oplade bilen, starte en bilvask og købe parkering. Dertil har appen en række features som navigation til OK-lokationer, forbrugsoverblik og tilknytning af støtte til mere end 2.500 lokale foreninger.
Friktionsfri kundeoplevelse
Ifølge Lene Juel, Digital chef i OK, er prisen først og fremmest en anerkendelse af en løsning, der letter og forbedrer kundeoplevelsen på meget generiske markeder.
”Vi er dybt taknemmelige og stolte over at have vundet den her pris. Der ligger et stort stykke arbejde bag, og det er noget, vi har skabt igennem flere år sammen med vores samarbejdspartner Shape og på tværs af OK,” siger Lene Juel.
”Vi arbejder hele tiden med at gøre kundeoplevelsen friktionsfri og har et fast fokus på bilistens gøremål som helhed. Det er vi enormt glade for, at der bliver sat pris på,” tilføjer Lene Juel.
Løbende udvikling
OK lancerede appen i 2015 som et led i selskabets digitaliseringsstrategi. Appen vandt også i 2018 en Danish Digital Award samt den tyske designpris German Design Award i 2019. I dag sker flere tusinde daglige transaktioner via appen, og antallet steg fra 2021 til 2022 med 40 procent. I 2022 havde appen mere end 700.000 unikke brugere.
Ifølge OK’s Lene Juel er OK ikke færdig med at udvikle på appen.
”Vi vil løbende udvikle appen og tilbyde funktioner, brugerne efterspørger. Markedet for bilisme er i konstant udvikling, og appen skal også i fremtiden kunne dække brugernes behov i form af nye innovative features,” siger Lene Juel.
Nøgleord
Kontakter
Rasmus BoserupKommunikationschef
Tlf:2213 8601rabo@ok.dkBilleder
Information om OK
Om OK og appen:
- OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper
- OK’s betalingsapp blev som den første på markedet lanceret i 2015
- Brugere af appen kan med få tryk på smartphonen åbne såvel benzinstander, vaskehal, ladestander og benytte OK’s parkeringsløsning
- Det er muligt at tilknytte flere betalingskort samt et Coop-kort til appen, ligesom man også kan koble sine køb sammen med en af OK’s sponsoraftaler med lokale klubber/foreninger
- Appen giver overblik over køb og har navigation til nærmeste OK-lokation
- Appen gør det muligt at benytte iOS genveje med Siri ved blot at sige ’åben stander’ ved tankning
- Danish Digital Awards: https://danishdigitalaward.dk/
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
OK åbner ny lynladepark ved den midtjyske motorvej4.11.2024 08:28:33 CET | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 forventer OK at åbne en ladepark i Lindved nordvest for Vejle, hvor 12 biler kommer til at kunne oplade samtidigt
Historisk stor aftale mellem OK og Danske Fragtmænd på infrastruktur til eldrevne lastbiler24.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med aftalen styrker Danske Fragtmænd sin indsats på ladeinfrastruktur til tung transport. Det er den største enkeltstående satsning på området i Danmark til dato
OK styrker elforretningen med ny produktchef for erhverv10.10.2024 09:23:32 CEST | Pressemeddelelse
Mads Bolkjær Winther bliver ny produktchef i OK. Han kommer fra en lignende stilling i Norlys Energi og tiltræder den 1. november
Er din bolig klar til vinteren? Sådan sparer du penge og energi7.10.2024 12:41:05 CEST | Pressemeddelelse
Med vinteren lige om hjørnet er det tid til at forberede sig på lavere temperaturer og en ny fyringssæson. Her får du en række simple råd til, hvordan du kan optimere din boligopvarmning og dermed reducere varmeregningen
OK vil lette rapporteringsbyrde for sine kunder23.9.2024 12:00:06 CEST | Pressemeddelelse
Arbejdet med at leve op til EU’s bæredygtighedsrapportering kan være en stor mundfuld for mange virksomheder. Derfor tilbyder energiselskabet OK at hjælpe erhvervskunder med at udarbejde CO₂-regnskabet – ganske gratis
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum