Anne-Christine Ahrenkiel bliver DFDS’ nye Chief People Officer

Anne-Christine Ahrenkiel er blevet ansat som ny Executive Vice President i DFDS, hvor hun som Chief People Officer bliver øverste chef for selskabets Human Resource Division og nyt medlem af koncernledelsen.
Anne-Christine Ahrenkiel bliver DFDS’ nye Chief People Officer

Anne-Christine Ahrenkiel (48) tiltræder senest den 2. januar 2020. Hun kommer fra en stilling som Vice President, Head of HR, i Egmont koncernen og har før det haft poster som Head of HR i Mærsk Line samt andre ledelses- og HR poster i Mærsk-ejede virksomheder.

Udover sit store kendskab til rederibranchen har Anne-Christine Ahrenkiel også samlet erfaring fra jobs inden for global konsulentvirksomhed og andre internationale lederstillinger. Hun har en kandidatgrad i Statskundskab fra Københavns Universitet.

”Jeg er utrolig glad for at kunne byde Anne-Christine velkommen i DFDS’ ledelsesteam - vi kunne ikke have fundet nogen bedre egnet kandidat. Hun vil helt sikkert styrke vores HR arbejde og bidrage væsentligt til at få implementeret vores nye WIN23 strategi, der i høj grad handler om medarbejderne og deres engagement i at gøre DFDS til en endnu bedre virksomhed,” siger Torben Carlsen, CEO.

“Jeg har fulgt DFDS’ fantastiske udvikling, og jeg glæder mig meget til at lære virksomheden at kende og møde mine nye kolleger. Jeg vil gøre mit yderste for at bidrage til selskabets positive udvikling både som forretning og som arbejdsplads,” siger Anne-Christine Ahrenkiel.

Anne-Christine Ahrenkiel bliver DFDS’ nye Chief People Officer

DFDS leverer færge- og transport services i Europa og Tyrkiet med en årlig omsætning på DKK 17 mia.