Anders Frydendahl bliver ny salgsdirektør i Lidl Danmark

Lidls nye salgsdirektør, Anders Frydendahl, er 44 år og har blandt andet en stilling som regionsdirektør i Lidl Danmark på CV’et. Anders er derfor ikke et nyt ansigt i Lidl, da han allerede tilbage i 2004 startede sin karriere i Lidl Danmark som distriktschefefterfulgt af stillingen som først salgschef, så aktionsmanager i indkøbsafdelingen og siden som regionsdirektør for Lidl Danmarks Region Vest. Senest har Anders Frydendahl siddet i en ledende stilling i indkøbsafdelingen, og nu skal endnu et kapitel skrives, denne gang som en del af direktionen i Lidl Danmark. Det er en udfordring, som Anders Frydendal ser meget frem til.
"Jeg glæder mig til jobbet som salgsdirektør i Lidl Danmark. Jobbet som salgsdirektør har været et attraktivt mål for mig, siden jeg begyndte i Lidl Danmark tilbage i 2004. De danske kunder er kvalitetsbevidste og sætter den gode indkøbsoplevelse højt, så det ser jeg frem til fortsat at give dem i alle vores Lidl-butikker”, fortæller Anders Frydendahl.
Lidl Danmarks administrerende direktør, Dirk Fust, ser frem til samarbejdet og fortæller, at Anders Frydendahl kommer til at fortsætte samme gode linje, som Marcus Gustafsson har lagt de seneste år.
”Marcus Gustafsson har igennem de seneste seks år været en værdsat kollega og har som salgsdirektør i Lidl Danmark ydet en stor indsats. Anders Frydendahl har et indgående kendskab til det danske dagligvaremarked, som han kender fra A til Z, og han har med stillinger som blandt andet salgschef og regionsdirektør i bagagen stor erfaring med at styre driften af butikker og logistikcenter. Det er kompetencer, som i høj grad kan hjælpe med at drive Lidl Danmark til næste trin i vores udvikling”, siger Dirk Fust.
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 126 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum