Danske Spil A/S

Anden gang på 26 år: Quick præsenterer ny julekalende

Del

26 år efter, at Quick kom med den allerførste skrabejulekalender, er de nu klar med en helt ny, hvor man skal skrabe 12 juletræer for at vinde hovedpræmien på fire millioner. Det er anden gang, at Quick udvider sit julekoncept.

Den nye kalender er fuld af julestemning (Foto: Danske Spil)
Den nye kalender er fuld af julestemning (Foto: Danske Spil)

Tirsdag står der december i kalenderen, og for mange betyder det julehygge og ikke mindst julekalender. En af danskernes favoritter er skrabejulekalenderen fra Quick, der sidste år kunne fejre 25-års jubilæum. Nu kommer Quick med en helt ny julekalender med navnet Den Store Julekalender, og en hovedpræmie på en million kroner – hver juleaften i fire år. 

-  Vi har glædet os meget til at sende Den Store Julekalender på markedet. Vi er enormt stolte af at have været med til at skabe en fast juletradition. Tusindvis af danskere forbinder os med julen, og frem mod juleaften skraber danskerne de små grå felter rene år efter år. Nu, 26 år efter julekalenderen første gang kom i handlen, har vi endnu engang besluttet at udvide med en helt ny skrabejulekalender, der skal supplere den originale samt Pakkejagt, siger adm. direktør Pernille Wendel Mehl fra Danske Lotteri Spil, som har Quick-brandet. 

Quick lancerede Pakkejagt for otte år siden, og nu udvider man så med endnu en. Den Store Julekalender kommer til at have endnu flere og større gevinster. Quick er i forvejen kendt for konceptet med vinderpræmier udbetalt pr. måned (som en løn) over et eller flere år. Samme idé er taget med over i den nye store skrabejulekalender. Her har danskerne chancen for at vinde hovedpræmien på 4.000.000 fordelt med 1 mio. kroner udbetalt hver juleaften i fire år, hvis man skraber 12 juletræer.  

Quick har sendt 550.000 eksemplarer i handlen, som kan købes for 150 kroner stykket.  

- For os er julen helt speciel, og vi er utrolig stolte af den tradition, der er omkring vores julekalender. Den Store Julekalender er derfor også et produkt af mange og lange overvejelser. Vi har i flere omgange tænkt, om det måske var på tide at forny sig lidt. Det sker så nu. Vi holder fast i den originale, fordi den er danskerne foretrukne julekalender, og tilbyder nu en større version med større gevinst, som er lavet til dem, der har fulgt os i mange år og som gerne vil have lidt ekstra spænding op til jul, slutter Pernille Wendel Mehl.

Fakta om den originale skrabejulekalender:

  • Julekalenderen er 26 år gammel - da den blev lanceret, blev den kaldt 'julekalenderen til de voksne'
  • Hvert år bliver der solgt omkring 2.2 millioner skrabejulekalendere
  • Det første år, 1994, solgte den cirka en million eksemplarer
  • Topgevinsten har altid været en million kroner. I dag er der gevinster på ned til 50 kroner og på hvert tredje lod
  • Den har altid kostet 50 kroner
  • 40 procent af danskerne skraber julekalenderen før tid
  • 700.000 danskere kan vinde 50 kroner

Kilde: Danske Lotteri Spil

Billeder

Den nye kalender er fuld af julestemning (Foto: Danske Spil)
Den nye kalender er fuld af julestemning (Foto: Danske Spil)
Download

Information om Danske Spil A/S

Danske Spil A/S
Danske Spil A/S
Korsdalsvej 135
2605 Brøndby

Pressetelefonen: 30 85 17 85https://danskespil.dk/

Følg pressemeddelelser fra Danske Spil A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danske Spil A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum