Andelskassen tildeler pris til ildsjælen Jan Birk Knudsen

Andelskassen hylder Jan Birk Knudsen, der tildeles Andelskasseprisen i aktionærkreds Midtjylland. Med prisen følger 5.000 kr.

Centerdirektør Ann Merete Kongensgaard overrækker Jan Birk Knudsen beviset på, at han er årets modtager af Andelskasseprisen i aktionærkreds Midtjylland.

På Andelskassens aktionærmøde tidligere på året uddelte Andelskassen traditionen tro Andelskasseprisen og tre ”Sammen kan vi mere-priser” i aktionærkreds Midtjylland. Priserne går til små og store initiativer, der skaber glæde, udvikling og sammenhold, og som gør en forskel i lokalsamfundet.

”Han er en ildsjæl, der bruger mange frivillige ”interessetimer” på hele tiden at udvikle nye ideer, der gør det attraktivt at drive forretning og/eller være borger i Ikast. Han inddrager både venner, bekendte og sågar familiemedlemmer, som han med sin ihærdighed overtaler til at give en hjælpende frivillig hånd. I en svær COVID-19-tid har han kæmpet med åben pande og ganske indædt gjort en uselvisk indsats for byen.”

Sådan lyder det i indstillingen, Andelskassen modtog på Jan Birk Knudsen, som arbejder i foreningen Vores Ikast. Foreningen dækker over erhverv, detail, forening, sport og kultur, og fokus er på sammenhold og netværk blandt medlemmerne, hvor foreningen arrangerer små og store events i byen fordelt over hele året.

Centerdirektør i Andelskassen i Ikast, Ann Merete Kongensgaard, havde derfor Jan Birk Knudsen på COVID-19-venligt visit i banken for at overrække den velfortjente pris og de medfølgende 5.000 kr.

”Det sidste års tid har været udfordrende, og der er tænkt kreativt mange gange. Derfor bruger jeg også de timer, der er nødvendige for at få tingene til at lykkes – også udover normal arbejdstid, ligesom jeg også trækker lidt i trådene på familie og venner for at få tingene til at lykkes. Jeg er meget stolt og beæret over at modtage Andelskasseprisen 2021,” lød det fra Jan Birk Knudsen i takketalen.

Årets prismodtagere blev offentliggjort på Andelskassens aktionærmøde i marts, som på grund af COVID-19 blev afholdt digitalt. Jans og de andre prismodtageres takketaler er derfor også optaget på video og kan ses på andelskassen.dk.

Fakta:

Andelskassen uddeler hvert år priser for 300.000 kr. til personer, grupper, virksomheder eller foreninger, der gør en forskel i deres lokalsamfund. Priserne uddeles i bankens seks aktionærkredse og består af fire priser til en samlet værdi af 50.000 kr. pr. aktionærkreds.

Andelskasseprisen uddeles som en særlig anerkendelse til en person eller et par, som har gjort en særlig indsats for et af aktionærkredsens lokalområder inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige områder. Her uddeles et beløb på 5.000 kr.

”Sammen kan vi mere-priserne” består af tre priser på hver 15.000 kr. Disse priser tildeles som en særlig anerkendelse til tre foreninger, grupper eller lignende, der i det forløbne år har gjort en særlig indsats for et af aktionærkredsenes lokalområder inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige område.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst kommunikationskonsulent Maria Bugge på T: 87 99 30 74 eller E: mbm@andelskassen.dk

Danske Andelskassers Bank  – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 19 afdelinger rundt i landet, der betjener både privat- og erhvervskunder. Banken har et lokalt fokus og engagerer sig i sine lokalområder, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.