Andelskassen hylder ildsjæle i dit lokalområde

Andelskassen uddeler for syvende år i træk priser på i alt 300.000 kr. Priserne er sat i verden for at fremhæve den ekstraordinære indsats, som lokale ildsjæle, grupper, foreninger og virksomheder har gjort for deres lokalsamfund. Alle kan nominere kandidater til og med 31. december 2020.
Glade prismodtagere 2020

Andelskassen hylder én gang om året nogle af de mange ildsjæle, der gør en forskel i og for deres lokalområde. Det sker på bankens aktionærmøder, som afholdes lokalt i bankens aktionærkredse hen over fire aftener i foråret, og det er både enkeltpersoner, par, foreninger, grupper og virksomheder, der kan blive præmieret for deres ekstraordinære indsats.

”De mange ildsjæle, der findes rundt i landet, gør hver dag en særlig indsats for deres lokalområde. Takket være deres engagement er de med til at gøre en forskel, der har stor betydning for de lokale borgere. De fortjener et skulderklap ud over det sædvanlige, og jeg håber derfor, at mange borgere har lyst til at indstille en eller flere af disse ildsjæle, så de har mulighed for at få en anerkendelse og en belønning for deres uvurderlige indsats,” siger Jan Pedersen, adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

To priser – 300.000 kroner

Der uddeles hvert år to forskellige priser i hver af Andelskassens seks aktionærkredse:

1. Andelskasseprisen tildeles som en særlig anerkendelse til en person eller et par, som har gjort en særlig indsats for et af aktionærkredsenes lokalområder inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige område. Vinderen modtager 5.000 kr., en gavekurv samt et diplom.
  2. Sammen kan vi mere-priserne, som består af tre priser på hver 15.000 kr. samt et diplom. Disse priser tildeles som en særlig anerkendelse til tre foreninger, grupper, virksomheder eller lignende, der i det forløbne år har gjort en særlig indsats for et af aktionærkredsenes lokalområder inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige område.

Alle kan indstille kandidater til priserne

For at komme i betragtning skal man indstilles til en af priserne. Alle er velkomne til at indstille en eller flere kandidater. I indstillingen skal man oplyse navn og kontaktoplysninger på kandidaten. Derudover skal man beskrive hvilken særlig indsats denne person, gruppe, forening eller virksomhed har gjort i lokalområdet, og hvorfor kandidaten fortjener prisen.

Kandidater kan indstilles frem til nytår

Man kan indstille kandidater og læse mere om de to priser på Andelskassens hjemmeside https://www.andelskassen.dk/om-os/andelskasseprisen-2021/. Sidste frist for indstilling af kandidater er torsdag 31. december 2020.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst kommunikationskonsulent Maria Bugge på T: 25 39 86 20 eller E: mbm@andelskassen.dk

Glade prismodtagere 2020

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen - er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 18 filialer rundt i landet, der betjener både privat- og erhvervskunder, og flere filialer er ved at blive etableret. Banken har et lokalt fokus og engagerer sig i sine lokalområder, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.

Andelskassen er en solid bank, der sidste år kunne aflevere et årsregnskab med de bedste økonomiske resultater i bankens mere end 100-årige historie.