Alm. Brand Group styrker ledelsen og udnævner to nye koncerndirektører

Sammenlægningen af Alm. Brand og Codan har gjort det nye Alm Brand Group markant større, og nu styrker koncernen sin ledelse og udnævner to nye koncerndirektører.

Alm. Brand Group styrker koncernledelsen ved at udnævne to nye koncerndirektører. Målet er at stå endnu stærkere i arbejdet med at indfri det potentiale, der ligger i sammenlægningen af Alm. Brand og Codan.

”Vi er i vores nye, fælles koncern blevet en markant større virksomhed. Det kræver en mere fokuseret ledelse. Med de ændringer, som vi melder ud i dag, sikrer vi, at både direktionen og ledelsen af vores koncernområder har det rette fokus og ledelseskraft til at forløse koncernens store potentiale,” fortæller adm. direktør Rasmus Werner Nielsen.

Direktionen, som består af adm. direktør Rasmus Werner Nielsen og viceadm. direktør Anne Mette Toftegaard, vil fremover koncentrere sig om opgaverne på tværs af Alm. Brand Group, mens otte koncerndirektører vil stå for den daglige ledelse af koncernområderne.

Ændringen betyder derfor, at Alm. Brand Group flytter rundt og siger goddag til to nye ansigter i koncernledelsen.

Koncerndirektør Kristian Hjort-Madsen flytter ansvarsområde fra Forretningsudvikling & Teknologi og skal fremover lede Privat i stedet for Anne Mette Toftegaard.

Koncernen byder derudover velkommen til Bo Krag Esbensen, der bliver koncerndirektør for Forretningsudvikling & Teknologi. Bo Krag Esbensen kommer fra en stilling som partner i McKinsey.

Endelig udnævnes Henrik Hvid til koncerndirektør for Stabe og overtager dermed ansvaret for området fra Rasmus Werner Nielsen. Henrik Hvid har siden marts 2021 været direktør for Strategi og CEO Office i Stabe.

Koncernledelsen består derudover som hidtil af CFO Andreas Ruben Madsen, koncerndirektør for Industri, Mikael Hvolgaard, Koncerndirektør for Erhverv, Camilla Amstrup, koncerndirektør for Bankassurance, Kim Bai Wadstrøm og koncerndirektør for Skadeservice, Henrik Bundgaard.

Ændringerne træder i kraft pr. 1. januar 2023.

Blå bog

Kristian Hjort-Madsen
Kristian Hjort-Madsen udnævnes til koncerndirektør for Privat. Han har siden 2018 været koncerndirektør for Forretningsudvikling & Teknologi, hvor han bl.a. har haft ansvaret for it-integrationen mellem Alm. Brand og Codan. Derudover har han stået i spidsen for kundeorienterede, nyskabende løsninger for kunderne som bankapp'en til Sydbank og bilforsikringsløsningen til Volkswagen Semler.

Bo Krag Esbensen
Bo Krag Esbensen afløser Kristian Hjort-Madsen som koncerndirektør for Forretningsudvikling & Teknologi. Han kommer fra en stilling som partner i McKinsey og har lang erfaring med it-transformationer. Bo har de seneste 18 måneder arbejdet tæt med Alm. Brand Group.

Henrik Hvid
Henrik Hvid udnævnes til koncerndirektør for Stabe. De seneste knap 2 år har Henrik været strategidirektør i Alm. Brand Group. Tidligere har han i en lang årrække arbejdet i Codan, bl.a. som nordiske finanschef, og blev i marts 2021 ansat i Alm. Brand for at lede arbejdet i planlægningsfasen af købet af Codan og forberedelsen af sammenlægningen.

Kristian Hjort-Madsen udnævnes til koncerndirektør for Privat.
Henrik Hvid udnævnes til koncerndirektør for Stabe.