Alm. Brand A/S udsteder Tier 2-kapital

I forlængelse af meddelelsen 4. oktober 2021 udsteder Alm. Brand A/S Tier 2-kapital med betydelig efterspørgsel.

Den første offentlige udstedelse af Tier 2-kapital i Alm. Brand A/S er gennemført med stor interesse fra investorernes side. Alm. Brand A/S udsteder dags dato således Tier 2-kapitalbeviser for 1,3 mia. kroner med en variabel rente på 3m CIBOR + 1,50% om året.

- Udstedelsen er en del af den samlede finansieringsplan i forbindelse med købet af Codans danske aktiviteter og det glæder mig, at investorerne har vist så stor interesse for vores kapitalbeviser, siger Andreas Ruben Madsen, CFO i Alm. Brand.

Kapitalbeviserne har en 10-årig løbetid med mulighed for førtidig indfrielse 5 år efter udstedelsen. Kapitalbeviserne forventes noteret indenfor 6 måneder efter udstedelsen.

Kapitalbeviserne er tildelt en BBB-rating af Fitch og placeres hos institutionelle investorer i Skandinavien.