Aller Media Denmark styrker deres selskaber

Fremover skal Aller Media Denmarks selskaber, OTW og Heartbeats, være en del af en samlet bureaugruppe, der skal gå under navnet Ahead Group. I spidsen for den nye Ahead Group har Aller Media ansat Heine Jørgensen, tidligere VP Nordic i Adform.

Aller Media Denmark har etableret en ny bureaugruppe, der skal gå under navnet Ahead Group. Ahead Group skal bestå af forskellige typer af bureauer, herunder OTW og Heartbeats, der allerede er en del af koncernen.

Målet er at styrke forretningen inden for digitale ydelser, strategiske marketing ydelser og dialogydelser, samt sikre en mere stabil vækst. Etableringen og væksten af Ahead Group skal bl.a. ske gennem opkøb, med et særligt fokus på virksomheder, der kan understøtte Aller Medias digitale transformation.

I spidsen for den nye Ahead Group har Aller Media hentet Heine Jørgensen, der bliver administrerende direktør. Og kendskabet til mediekoncernen er heller ikke helt nyt, da Heine for to år siden var interim CEO i OTW med opgaven at transformere OTW. Siden da har Heine Jørgensen siddet i bestyrelsen for OTW.

Heine kommer fra en stilling som VP Nordic i Adform og har tidligere været CEO i Mediabrands Denmark.

Hele marketingbranchen er i bevægelse – det er ikke nyt – men det er omfanget og hastigheden, der i den grad øges. Og i den virkelighed er det både spændende og relevant at opbygge Ahead Group i Aller Media Denmark. OTW er meget stærke inden for storytelling og Heartbeats har evnen til producere stærkt og vedkommende indhold. Det giver et utroligt solidt afsæt til at opbygge Ahead Group, der skal udvikles yderligere på tværs af content, marketing, digital performance og relation marketing,” siger Heine Jørgensen, og fortsætter:

Jeg kommer med erfaring fra både internationale og lokale bureaugrupper, og har arbejdet på tværs af media, kreativitet og digital. Den erfaring vil jeg selvfølgelig trække, lige såvel, som jeg vil trække på evnen til at se og etablere samarbejder og kompetencer på tværs af mennesker, fagligheder og ydelser – dét bliver kerneopgaven og fremtidens fundament for Ahead Group. Jeg glæder mig til at komme i gang og ser virkelig frem til samarbejdet.”

Og forventningerne til samarbejdet er i den grad gengældt.

Vi ser meget frem til samarbejdet med Heine, der kommer med den helt rette erfaring i forhold til at vækste vores selskaber og skabe endnu mere synergi mellem de forskellige ydelser. Samtidig kommer Heine fra en baggrund inden for udvikling af kommercielle løsninger og digitale strategier, og det er lige præcis dét, der skal til for at styrke vores bureauer og hele forretningens digitale transformation,” siger Charlotte Riparbelli, CEO for Aller Media Denmark og fortsætter:

”Både Aller Media i Sverige og Norge har etableret Ahead Groups med fokus på opkøb af forskellige bureauer, der skal sikre den samlede forretning – også i fremtiden. Det er derfor et helt naturligt skridt, at vi i Danmark følger trop og opbygger en samlet enhed til vores selskaber, der med tiden gerne skulle vokse med endnu flere bureauer og ydelser.”

Heine starter som CEO for Ahead Group i Aller Media Denmark den 1. juli.

Information om Aller Media

Havneholmen 33

Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.